کد خبر : 215889
انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۸ - 03:36
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

مهلت یک ماهه شهرداری برای تعیین تکلیف “بازار مرو” / طرح ساخت مجتمع طبقاتی جایگزین

رئیس کمیسیون حقوقی، املاک و نظارت شورای شهر اهواز با اشاره به وضعیت مستاجران و بهره‌برداران بازار مرو، گفت: برخی از افرادی که این غرفه‌ها را اجاره کرده‌اند، غرفه‌ها را به عنوان سرقفلی به افراد دیگر فروخته‌اند.

مهلت یک ماهه شهرداری برای تعیین تکلیف “بازار مرو” / طرح ساخت مجتمع طبقاتی جایگزین

غلامرضا شانه‌سازان در هشتاد و ششمین جلسه علنی شورای شهر اهواز در خصوص طرح اعضای شورا در خصوص تعیین تکلیف و تخلیه و تجدید بنای بازار مرو اظهار کرد: زمین و ساختمان بازار مروی کیانپارس با مساحت ۲۶۸۴ مترمربع متعلق به شهرداری اهواز است و ۸۶ سند تفکیکی برای غرفه‌های این بازار اخذ شده است.

وی با انتقاد از پرداخت اجاره بهای این غرفه‌ها به صندوق دادگستری افزود: متاسفانه با وجود اینکه برخی از این غرفه‌ها از سال ۶۳ به بعد در اختیار مستاجران بوده، تاکنون به دلیل کم کاری یا ناتوانی شهرداری همچنان مبالغی به عنوان اجاره بها به صندوق دادگستری واریز می‌شود. علاوه بر این، برخی از افرادی که این غرفه‌ها را اجاره کرده‌اند، غرفه ‌ها را به عنوان سرقفلی به افراد دیگر فروخته‌اند.

اجاره برخی واحدهای بازار مرو تنها ۲ هزار تومان است

شانه‌سازان تصریح کرد: نرخ اجاره بهای برخی از قراردادهای این غرفه‌ها ۹۰۰ تومان و ۲ هزار تومان است و بالاترین نرخ ۱۱ هزار و ۴۰۰ تومان بوده است. در جلسه گذشته عنوان شد مبلغ قرارداد یکی از غرفه‌ها ۱۸۴ هزار تومان هم است در حالی که کمترین نرخ اجاره بهای یک غرفه در این منطقه در سال گذشته، ۸۰ میلیون تومان پول پیش و ۵ میلیون تومان اجاره ماهانه است.

رئیس کمیسیون حقوقی، املاک و نظارت شورای شهر اهواز با انتقاد از حضور پیدا نکردن سرپرست اداره‌کل حقوقی، امور پیمان ها و قراردادهای شهرداری اهواز در جلسه، گفت: زمانی که قرارداد داریم نیازی به تامین دلیل نیست و باید حق ضایع شده را مطالبه کنیم. وجوه گذشته نیز باید به روز رسانی شوند.

وی افزود: با این وضعیت اداره‌کل امور حقوقی و املاک شهرداری اهواز، کار به جایی نمی‌رسد بنابراین در قالب این طرح پیشنهاداتی ارائه داده‌ایم.

شهرداری در مدت یک ماه، بازار مرو را تعیین تکلیف کند

شانه‌سازان با اشاره به جزئیات این طرح گفت: با توجه به فرسودگی، عدم استحکام بنا و نیاز به احداث مجتمع تجاری طبقاتی در عرصه بازار مرو و بی توجهی شهرداری اهواز در تعیین تکلیف مستاجران یا بهره‌برداران این بازار، شهرداری اهواز موظف است در مدت یک ماه اقدامات مورد نظر را انجام دهد.

رئیس کمیسیون حقوقی، املاک و نظارت شورای شهر اهواز گفت: شهرداری اهواز باید گزارش جامعی از وضعیت واحدهای مختلف تجاری واقع در این بازار را تهیه کند و حق و حقوق معوقه شهرداری و حق و حقوق احتمالی مستاجران یا بهره‌برداران این بازار نیز باید بررسی و پیگیری شود.

وی افزود: ارائه برنامه اجرایی امکان سنجی انتخاب سرمایه‌گذار برای تجدید بنا و احداث مجتمع تجاری طبقاتی، پیگیری و اقدام در خصوص تخلیه مستاجران و بهره‌برداران از طریق موسسه حقوقی منتخب، مذاکره برای جلب همکاری مستاجران قانونی برای مشارکت در اجرای پروژه پس از وصول اطمینان از همکاری و هماهنگی‌های حقوقی و قانونی و ارائه گزارش هفتگی به کمیسیون حقوقی املاک شورای شهر اهواز توسط شهرداری از دیگر بندهای این طرح هستند.

رئیس کمیسیون حقوقی، املاک و نظارت شورای شهر اهواز گفت: این طرح نباید مانند لوایح دیگری شود که در شورا تصویب شدند اما بازخوردی نداشتند.

بازار مرو، مایملک شهرداری اهواز است

حجت‌الله زارع‌زاده نایب رئیس شورای شهر اهواز نیز با با انتقاد از حضور پیدا نکردن یادگاری سرپرست اداره‌کل حقوقی، امور پیمان‌ها و قراردادهای شهرداری اهواز در جلسه، گفت: در جلسه گذشته نیز در مورد حضور نداشتن آقای یادگاری در جلسه تذکر داده‌ایم و در صورت تدوام این روند، رویکردمان را تغییر می‌دهیم و دیگر گله‌مندی وجود نداشته باشد.

وی افزود: در مورد برخی لوایح، بالاترین مقام مرتبط باید در جلسه حضور پیدا کند و توضیحات خود را ارائه دهد.

نایب رئیس شورای شهر اهواز تصریح کرد: علت حضور نداشتن برخی از آقایان این است که پاسخی نداشته‌اند، ترک فعل کرده‌اند و این مساله را مساله شهرداری و حقوق شهروندان نمی‌دانند.

زارع‌زاده با انتقاد از شعار و عمل نکردن وعده‌ها درمورد پیگیری بازار مرو گفت: ۱۵ ماه است که شورای شهر اهواز این موضوع را پیگیری می‌کند اما باید ببینیم کسی وضعیت این بازار که یکی از مایملک شهر است را پیگیری کرده است یا نه؟

وی تصریح کرد: اگر بخش‌های متولی شهرداری اقدامات قانونی را در مهلت تعیین شده انجام ندهند، منتظر اقدام قانونی شورای شهر باشند؛ شورا با استفاده از ظرفیت قانونی برای اعلام ترک فعل متصدیان امر اقدام خواهد کرد.

در نهایت، طرح اعضای شورا در خصوص تعیین تکلیف و تخلیه و تجدید بنای بازار مرو به تصویب اعضای شورای شهر اهواز رسید.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط:
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خوزستان گفت: همه در هر جایگاهی که هستند باید برای رفع مشکلات این استان جانفشانی کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است