کد خبر : 214946
انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۴ - 21:50
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

۱۳ درصد خوزستانی‌ها دُز چهارم واکسن کرونا را دریافت کردند

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: حدود ۱۳ درصد مردم خوزستان تاکنون دُز چهارم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

۱۳ درصد خوزستانی‌ها دُز چهارم واکسن کرونا را دریافت کردند

دکتر سیدمحمد علوی در خصوص آخرین وضعیت کرونا در خوزستان بیان کرد: تاکنون ۸۵ درصد افراد بالای ۱۲ سال در خوزستان دُز اول و ۷۵ درصد دُز دوم خود را دریافت کرده‌اند؛ همچنین ۳۶ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان دُز سوم و ۱۳ درصد دُز چهارم را تزریق کرده اند.

وی گفت: موارد بیماری در هفته منتهی به ۱۱ آذر نسبت به هفته قبل از آن تغییری نکرده است؛همچنین در هفته قبل موارد بستری و مرگ کرونایی نداشتیم.

وی افزود: تغییرات هفتگی کرونایی در خوزستان تقریبا صفر بوده اما باید در نظر بگیریم که وضعیت کرونا در دنیا متفاوت است و تجربه نشان داده وقتی بیماری در منطقه‌ای از دنیا بروز پیدا می کند بر سایر مناطق از جمله کشور ما هم ممکن است بعد از یک ماه تا ۴۵ روز اثر بگذارد.

وسخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان ادامه داد: اگرچه وضعیت ما خیلی خوب و مثل شرایط قبل از کرونا است اما تا زمانی که سازمان بهداشتی جهانی پایان کرونا را اعلام نکرده، باید احتیاط خود را داشته باشیم.

علوی گفت:ماسک زدن و فاصله گذاری اجتماعی باید رعایت شود و در جاهایی که تراکم جمعیت بالا است تا حد امکان از ماسک استفاده کرده و ساده انگاری نکنیم.

وی افزود: آنها که تاکنون واکسن کرونای خود را نزده‌اند باید نسبت به این موضوع اقدام کرده و افرادی که واکسیناسیون خود را کامل نکرده‌اند نیز هر چه سریعتر دُزهای بعدی را تزریق کنند.

هم اکنون پنج شهرستان خوزستان در وضعیت زرد و بقیه نقاط استان آبی کرونایی هستند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط:
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خوزستان گفت: همه در هر جایگاهی که هستند باید برای رفع مشکلات این استان جانفشانی کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است