کد خبر : 214875
انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۴ - 13:22
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

معرفی بهترین سایت برای دریافت مشاوره آزمون نظام مهندسی

هر بار که آزمون نظام مهندسی برگزار می شود، مدیر وزارت مسکن در وزارت عمران و شهرسازی شرایط این آزمون را تعیین و به اطلاع داوطلبان می رساند. متقاضیان آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۱ با آشنایی با مباحث و اصول منتشر شده، مطالب لازم را تهیه و در زمان مقرر مطالعه نمایند.

معرفی بهترین سایت برای دریافت مشاوره آزمون نظام مهندسی

هر بار که آزمون نظام مهندسی برگزار می شود، مدیر وزارت مسکن در وزارت عمران و شهرسازی شرایط این آزمون را تعیین و به اطلاع داوطلبان می رساند. متقاضیان آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۱ با آشنایی با مباحث و اصول منتشر شده، مطالب لازم را تهیه و در زمان مقرر مطالعه نمایند. در سازمان نظام های مهندسی و همچنین در رشته های معماری، عمران، تاسیسات مکانیکی، تاسیسات برقی، شهرسازی، نقشه برداری و حمل و نقل داوطلبان عضویت باید در مهلت تعیین شده در آزمون ۱۴۰۱ ثبت نام کنند. و سپس با مطالعه منابع آزمون نظام مهندسی برای شرکت در این آزمون آماده شوید.

این دسته از داوطلبان باید در بازه زمانی ثبت نام تا زمان برگزاری این آزمون برای شرکت در آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۱ (نوبت اول یا دوم) آماده شوند. متقاضیان باید منابع، سرفصل ها، قوانین رشته و شرایط مورد نیاز را تهیه و مطالعه کنند.

از این رو در قسمت بعدی این مقاله به منظور تسهیل در روند یادگیری برای دانشجویان به معرفی منابع آزمون مهندسی ۱۴۰۱ می پردازیم که علاوه بر منابع، تعداد سوالات امتحانی و زمان پاسخگویی را نیز ارائه می کنم. جهت قبولی در این آزمون در هر شاخه برای حمایت بهینه از برنامه ریزی آمادگی مهندسی برای امتحانات می توانید از یک مشاور کمک بگیرید.

منابع آزمون نظام مهندسی 1401

منابع آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۱

داوطلبان متقاضی حضور در آزمون ورودی حرفه مهندسی باید حداقل دارای مدرک لیسانس در زمینه صلاحیت و حرفه مورد تقاضا در آزمون باشند. لذا جدای از ثبت نام و اطلاعات کسب شده در فعالیت های حرفه ای، این دسته از داوطلبان دارای اطلاعات آموزشی در مورد رشته مورد درخواست می باشند. منابع آزمون نظام مهندسی برای هر رشته و مدرک در واقع سرفصل های خاص آخرین قوانین است. این سرفصل ها توسط سازمان نظام مهندسی سیستم ایجاد می شود و در زمان ثبت نام در هر دوره از آزمون مهندسی سیستم به داوطلبان متقاضی ورود به این حرفه ارائه می شود.

منابع آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۱ نیز مانند دوره های قبل بر اساس رشته ها و شایستگی های هر رشته تعیین و توسط معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی منتشر می شود. در زیر داوطلبان می توانند با انتخاب رشته مورد نظر، مواد آزمون معرفی شده را مشاهده کنند.

تجهیزات تست ارائه شده بر اساس منابع ارائه شده برای آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۱ می باشد و با انتشار لیست جدید موارد تست، مجددا اطلاع رسانی خواهد شد. به طور معمول اجزای هر رشته مهندسی در زمان ثبت نام در آزمون اعلام می شود.

مدت پاسخگویی و سوالات آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۱

آزمون های سیستم های مهندسی در تمامی رشته ها (به جز طراحی معماری) به صورت چهار گزینه ای و کتاب باز انجام می شود. لازم به ذکر است که آزمون مهندسی ۱۴۰۱ دارای نمره منفی است و به ازای هر پاسخ نادرست ۱/۳ نمره کسر می شود. داوطلبان شرکت کننده در آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۱ می توانند با اطلاع از تعداد سوالات آزمون، برنامه ریزی مناسبی برای پاسخگویی به سوالات و کسب حد نصاب آزمون داشته باشند. به طور کلی تعداد سوالات و منابع آزمون نظام مهندسی ثابت بوده و نسبت به دفعات قبل تغییری نکرده است.

منابع آزمون نظام مهندسی

یکی دیگر از جنبه های مهم برنامه ریزی برای آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۱ دانستن بازه زمانی مورد انتظار برای پاسخگویی و مدیریت بر این اساس در این بازه زمانی است. بنابراین تعداد سوالات آزمون و هر رشته و زمان پاسخگویی آزمون برای هر رشته را باید به طور دقیق مطالعه و بررسی کنید.

افراد موفق با مطالعه منابع آزمون نظام مهندسی ، دانلود نمونه سوالات سال های گذشته، پاسخگویی به سوالات مطرح شده همزمان با جلسه آزمون و شناسایی نقاط ضعف و قوت در این آزمون شرکت می کنند.

نکاتی درباره منابع آزمون مهندسی

هر ساله همزمان با ثبت نام آزمون نظام مهندسی، وزارت راه و شهرسازی مواد درسی این آزمون را نیز ارائه می کند. این موارد توسط سازمان وزارت مسکن و ساختمان در سایت inbr.ir منتشر شده است. این منابع برای رشته های مهندسی عمران (محاسبات، نظارت، اجرا)، مکانیک (طراحی، نظارت)، تاسیسات برقی (طراحی، نظارت)، شهرسازی، نقشه برداری، ترافیک و معماری (طراحی، نظارت، اجرا) ارائه شده است. برای شرکت در آزمون ورودی حرفه مهندسین باید مطالعات دقیقی انجام شود. قبل از معرفی منابع آزمون نظام مهندسی در این قسمت نکاتی را بیان می کنیم که داوطلبان باید بدانند:

  1. در موارد ذکر شده، منابع معتبر علمی و تخصصی در نظر گرفته شده و منابع خاص توصیه نمی شود.
  2. عناوین موضوع مقررات ملی ساختمان هستند.
  3. در صورت مغایرت سرفصل های مقررات ملی ساختمان با سایر مدارک فنی یا مدارک راهنمایی، مقررات ملی ساختمان ملاک است.
  4. شرکت کنندگان باید با مبانی محاسبات سازه آشنا شوند و بر روابط اساسی طراحی و تحلیل سازه مسلط شوند.
  5. داوطلبان باید برگه مشخصات ساختمانی را در روز آزمون به همراه داشته باشند.
  6. اگر کتابچه راهنمای موضوع مقررات ملت سازی هم هست این راهنما نیز به عنوان بخشی از مواد امتحانی در نظر گرفته خواهد شد.
  7. در موارد زیر به جز اصلاحات مندرج در مواد مقررات ملی ساختمان، در سایر اسناد و منابع فنی منتشر شده از آخرین نسخه معتبر به عنوان استاندارد استفاده می شود.

منابع آزمون نظام مهندسی

مشاوره برای مطالعه منابع آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۱

داوطلبانی که در رشته های معماری، عمران، تاسیسات مکانیکی، تاسیسات برق، شهرسازی، نقشه برداری و نظام مهندسی ترافیک شرکت می کنند، باید جهت کسب رتبه حد نصاب قبولی در آزمون نظام مهندسی،  ۵۰% از کل نمرات را کسب کنند. با توجه به گستردگی مطالب امتحانی و سرفصل های امتحانی با رشته ها و صلاحیت های مختلف، به داوطلبان توصیه می شود، ابتدا فهرست منابع آزمون نظام مهندسی ارتقا یافته را بررسی کرده و سرفصل هایی را که در آن تجربه و دانش بیشتری دارند مطالعه کنند.

در مرحله بعد این گروه از داوطلبان می توانند با مطالعه سوالات آزمون های سال های گذشته، رایج ترین مباحث را شناسایی و مطالعه کنند. در نهایت اگر داوطلبان از مطالعه این مطالب نتیجه رضایت بخشی کسب نکردند می توانند از وسایل و کتاب های کمک آموزشی موجود در این زمینه استفاده کنند.

داوطلبان آزمون نظام های مهندسی باید شرایط و ضوابط تعیین شده برای پذیرش و پروانه حرفه ای، ثبت نام در این آزمون و عضویت در سازمان نظام مهندسی را رعایت کنند.

پس از مطالعه منابع آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۱ معماری، عمران، مکانیک، برق، شهرسازی، نقشه برداری، حمل و نقل، در صورت داشتن هر گونه سوال در مورد منابع آزمون نظام مهندسی و نحوه مطالعه در این آزمون می توانید از طریق مشاوران درخواست برای دریافت قبولی در این زمینه پاسخ خود را دریافت کنید. مشاوره تحصیلی https://www.daneshgozar.com/ دانش گذار همچنین پل ارتباطی مشاوران تحصیلی دانش گذار با شما می باشد.

اخبار مرتبط:
عباس عبدی: حاکمیت باید به مردم و مطالبات آنان گوش کند / جذب حمایت داخلی از حمله ایران به اسرائیل با برخورد با زنان در تعارض است
عباس عبدی: حاکمیت باید به مردم و مطالبات آنان گوش کند / جذب حمایت داخلی از حمله ایران به اسرائیل با برخورد با زنان در تعارض است

عباس عبدی نوشت:‌ حمایت داخلی از این اقدام از دو طریق ممکن است. اول احترام گذاشتن به مردم و مطالبات آنان. روشن است که وضعیت کنونی در مواجهه با زنان و با این ویدیوهایی که منتشر شده در تعارض با این مساله است.

بررسی هزینه های پنهان در بازسازی ساختمان
بررسی هزینه های پنهان در بازسازی ساختمان

علاوه بر هزینه هایی که به طور معمول برای بازسازی یک ساختمان محاسبه می‌شود، معمولا هزینه های پنهان نیز در طول پروژه های بازسازی ساختمان ایجاد می‌شود. این هزینه‌ها، تحت تاثیر عواملی مانند شرایط پروژه، اتفاقات غیرمنتظره و نیازهای اضافی در طول فرآیند بازسازی به وجود می‌آیند.

انسیه خزعلی: دنبال آموزش زیست عفیفانه هَستیم
انسیه خزعلی: دنبال آموزش زیست عفیفانه هَستیم

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوردر مورد اقدامات معاونت امور زنان برای حجاب و عفاف گفت: در زمینه حجاب، کار اجرایی انجام نمی‌دهیم؛ دنبال فرهنگ‌سازی هستیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است