کد خبر : 214859
انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۴ - 12:57
دسته‌بندی : اجتماعی، اخبار ویژه
چاپ

آب شرب ۸۷ شهر در وضعیت اضطراری

هاشم امینی معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت آبفای کشور از تدوین سند مدیریت تنش آبی سالانه در کنار اجرای ۸۰ پروژه اضطراری برای مقابله با بحران آب در کشور خبر داد و گفت: هم‌اکنون فرآیند آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور به صورت سیار انجام می‌شود.

آب شرب ۸۷ شهر در وضعیت اضطراری

به گزارش سایت خبری مدارا؛ معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت آبفای کشور از تدوین سند مدیریت تنش آبی سالانه در کنار اجرای ۸۰ پروژه اضطراری برای مقابله با بحران آب در کشور خبر داد و گفت: هم‌اکنون فرآیند آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور به صورت سیار انجام می‌شود.

هاشم امینی با اشاره به کاهش ذخایر منابع آبی کشور، از پیش‌بینی برنامه‌های مقابله با تنش آبی در شهرها و آبرسانی سیار در روستاهای کشور خبر داد.

به نوشته تسنیم؛ معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت آبفای کشور در همین زمینه تصریح کرد: هم‌اکنون ۲۵۷ تصفیه‌خانه فاضلاب در دست بهره‌برداری است.

وی از پیش‌بینی برنامه‌های مختلف برای مقابله با تنش آبی سال جاری و سال آینده خبر داد و گفت: این مهم شامل طرح‌های اضطراری، طرح‌های اولویت‌دار، تدوین سند مدیریت تنش آبی سالانه، تدوین برنامه جامع چهار ساله و برگزاری جلسات فنی و کارشناسی با شرکت‌های آبفا و آب منطقه‌ای می‌شود.

امینی در تشریح تدوین برنامه جامع چهار ساله توضیح داد: افزایش ظرفیت مخازن آب؛ حفر، تجهیز و بازسازی چاه؛ پروژه‌های ارتقای کیفی و احداث و بازسازی خطوط انتقال، توزیع و ایستگاه پمپاژ از جمله مواردی است که در این حوزه پیگیری و اجرایی می‌شود.

معاون شرکت آبفای کشور با اشاره به برنامه‌ریزی برای پیشبرد ۸۰ پروژه اضطراری در تامین آب شرب، اضافه کرد: هم‌اکنون ۲۸۷ شهر در معرض تنش آب شرب هستند که از این بین ۸۷ شهر در وضعیت اضطراری قرار دارند؛ اعتبار مورد نیاز برای اجرای پروژه‌های اضطراری تامین آب شرب برابر با ۱۰۸ هزار میلیارد ریال است.

اجرای طرح جهاد آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور توسط وزارت نیرو

وی در ادامه به طرح آبرسانی سیار در روستاهای کشور اشاره کرد و افزود: به‌رغم سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در سالیان اخیر برای ایجاد تاسیسات آبرسانی در روستاها و شهرها و همچنین اجرای طرح جهاد آبرسانی برای تامین آب ۱۰ هزار روستای کشور توسط وزارت نیرو، همچنان تعداد قابل ملاحظه‌ای از روستاهای کشور به دلایل مختلف از جمله خشکسالی و از بین رفتن منابع آبی، کمبود آب در فصول گرم سال، سخت‌گذر بودن و فاصله زیاد از منابع آبی و یا عدم توجیه اقتصادی؛ توسط تانکرهای سیار، آبرسانی می‌شوند.

معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت آبفای کشور در پایان با تاکید بر ضرورت تامین اعتبار به منظور اجرای طرح‌های آبرسانی سیار، خاطرنشان کرد: با توجه به لزوم تجهیز ناوگان آبرسانی تانکری در سطح کشور به منظور پاسخگویی به شرایط اضطراری، در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، خریداری ۵۰۰ دستگاه تانکر آبرسانی ضروری است.

اخبار مرتبط:
خبرگزاری دولت: خبر فوت یک دختر بی‌حجاب در ساختمان وزرا کذب است / یک نفر از اراذل و اوباش در بازداشتگاه ایست قلبی، و فوت کرد
خبرگزاری دولت: خبر فوت یک دختر بی‌حجاب در ساختمان وزرا کذب است / یک نفر از اراذل و اوباش در بازداشتگاه ایست قلبی، و فوت کرد

خبرگزاری دولت می‌گوید امروز یکی از افراد اراذل و اوباش در بازداشتگاه وزرا به دلیل ایست قلبی فوت کرد.

مجتهدزاده: بازگشت گشت ارشاد از دو قطبی گذشته به ایجاد تنفر رسیده/ زیر تابلوی دادسرای تهران یک مامور ، زنی که شال نداشت را با ضرب و شتم شدید داخل ون گشت ارشاد انداخت
مجتهدزاده: بازگشت گشت ارشاد از دو قطبی گذشته به ایجاد تنفر رسیده/ زیر تابلوی دادسرای تهران یک مامور ، زنی که شال نداشت را با ضرب و شتم شدید داخل ون گشت ارشاد انداخت

این وکیل دادگستری و حقوقدان گفت: «آقایان مدعی هستند که تذکر لسانی داده می‌شود و اتفاق خاصی نمی‌افتد. اما طبق موردی که خودم مشاهده کردم حدود 30-40 مامور مقابل دادسرای تهران واقع در میدان گلوبندک ایستاده بودند. خانمی که شال به سر نداشت و حاضر نشد که شال به سر کند. آنطور که من دیدم همه ماموران (به ویژه ماموران خانم) محترمانه با او صحبت می‌کردند تا راضی شود شال خود را سر کند و در حال فیلمبرداری این صحنه بودند. اما یک مامور نیروی انتظامی در مقابل مافوقان خود با فحاشی و ضرب و شتم شدید خانم را به ون گشت ارشاد برد. واقعا صحنه تاسف‌برانگیزی بود چرا که دیدن این صحنه‌ها تنفر شدیدی را ایجاد می‌کند.»

دینا قالیباف، روزنامه‌نگار بازداشت شد
دینا قالیباف، روزنامه‌نگار بازداشت شد

دینا قالیباف، روزنامه‌نگار و دانشجوی دانشگاه بهشتی پس از انتشار روایتش از مواجهه با گشت ارشاد، بازداشت شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است