کد خبر : 214241
انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۱ - 11:15
دسته‌بندی : بین الملل
چاپ

فرانسه و آمریکا می‌خواهند پوتین را مسئول جرائم جنگی کنند

روسای جمهوری آمریکا و فرانسه با بیان اینکه روسیه را به خاطر اقداماتش در اوکراین مسئول خواهند دانست، اعلام کردند، اتحادیه اروپا به توافقی آزمایشی در مورد سقف قیمت نفت دست یافته تا درآمدهای صادراتی مسکو را کاهش دهند.

فرانسه و آمریکا می‌خواهند پوتین را مسئول جرائم جنگی کنند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ قدرت‌های غربی تلاش می‌کنند تا همچنان از اوکراین که زیرساخت‌هایش هدف حملات موشکی و پهپادی قرار گرفته، حمایت کنند.

به نوشته ایسنا، روسیه دولت آمریکا و ناتو را به ایفای نقشی خطرناک و مستقیم در جنگ اوکراین متهم کرده و گفته که واشنگتن، کی‌یف را به تهدیدی موجودی برای مسکو تبدیل کرده است.

به گفته دیپلمات‌ها، اتحادیه اروپا در تلاش برای کاهش پول موجود برای اقدامات جنگ طلبانه مسکو، روز پنجشنبه به طور آزمایشی با سقف قیمتی ۶۰ دلاری در هر بشکه نفت روسیه موافقت کرد. این اقدام باید تا امروز (جمعه) توسط همه دولتهای اتحادیه اروپا به صورت کتبی تایید شود.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و امانوئل ماکرون، همتای فرانسویش در بیانیه‌ای مشترک پس از گفت‌وگو در کاخ سفید که روز پنجشنبه انجام شد، اعلام کردند که به مسئول دانستن روسیه بابت اقدامات مستند “مستبدانه و جرایم جنگی” متعهد هستند.

بایدن همچنین اعلام کرد، واشنگتن و پاریس جاه طلبی‌های ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه را برای فتح و شکست ارزش‌های دموکراتیک و حقوق بشر جهانی در هم می‌شکنند.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین به خبرنگاران گفت که آماده گفت‌وگو با پوتین است اگر که او تمایلش را برای پایان دادن به این جنگ در اوکراین نشان دهد اگرچه چنین نشانه از جانب پوتین هنوز مشخص نشده است.

ماکرون نیز اعلام کرد، می‌خواهد به گفت‌وگوهایش با پوتین ادامه دهد تا از افزایش تنش بیشتر جلوگیری شود و نتایج قطعی مانند امنیت نیروگاه‌های اتمی به دست آید.

هیچ گفت‌وگوی سیاسی برای پایان دادن به جنگی که روسیه در ۲۴ فوریه آغاز کرد و مدعی است هدف آن خلع سلاح همسایه و ریشه کن کردن رهبرانی است که آنها را ملی گرایان خطرناک توصیف می‌کند، در جریان نیست.

اخبار مرتبط:
جو بایدن: ولادیمیر پوتین یک قصاب است
جو بایدن: ولادیمیر پوتین یک قصاب است

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر به همتای روس خود را «قصاب» توصیف کرد.

حوثی‌ها برای عربستان خط و نشان کشیدند
حوثی‌ها برای عربستان خط و نشان کشیدند

«محمد علی الحوثی» از اعضای شورای عالی سیاسی یمن به عربستان سعودی درباره هرگونه همکاری با آمریکا در حمله به خاک یمن هشدار داد. وی گفت: «پیامی برای عربستان سعودی ارسال کرده‌ایم با این مضمون که اگر به هواپیماهای آمریکایی اجازه بدهد از خاکش یا حریم هوایی‌اش برای تجاوز به یمن استفاده کنند، آن‌ها نیز هدف ما خواهند بود.»

زلنسکی پاسخ اتهام پوتین را داد
زلنسکی پاسخ اتهام پوتین را داد

ولودیمیر رئیس جمهوری اوکراین به اظهارات همتای روس خود درباره حمله تروریستی در مسکو واکنش نشان داد.رئیس جمهوری اوکراین گفت که پوتین «بجای توجه و پرداختن به شهروندان روسیه یک روز ساکت ماند و به این فکر کرد که چگونه اوکراین را [به این ماجرا] بکشاند. همه چیز کاملا قابل پیش‌بینی بود.»

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است