کد خبر : 214152
انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۰ - 20:08
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

درخواست اصلاح قانون اساسی یک تکلیف قلمداد شود

کمال‌الدین پیرموذن نوشت: درخواست اصلاح قانون اساسی از طرف برخی خواص همه‌چیزدان! برای همه صاحب‌منصبان و سیاسیون و مقامات لشکری و کشوری حمایت از قاطبه شهروندان و دولت و مجلس و قوه قضاییه به نحوی که در قانون اساسی آمده است، یک فرض و تکلیف قلمداد شود.

درخواست اصلاح قانون اساسی یک تکلیف قلمداد شود

به گزارش سایت خبری مدارا؛ کمال‌الدین پیرموذن در یادداشتی با عنوان «بازگشت به خویشتن انقلاب و ایران» برای روزنامه اعتماد نوشت: شرایط کشور ایجاب می‌کند تا به نحوی امور مملکت تمشیت شود که هم به زوال کلام بدخواهانه دشمنان بیگانه و هم به جمع‌آوری بساط دروغ‌پردازی و تحریکات خصمانه رسانه‌های کشورهای معاند ایران و ایرانی ، هم به تمسخر و بی‌اثر کردن مصوبات ضدایرانی پارلمان‌های کشورهای اروپا و امریکا بینجامد و برای همیشه، نظامی مقتدر و کارآمد و مردمی و یکپارچه و در عین حال شاداب و مولد و مسلمان و موحد با مشی مردم‌سالاری دینی و با ویژگی اخلاق و خلوص و وطن‌پرستی در سرزمین بزرگ ایران تاریخ‌ساز متبلور بماند و به عدالت و مهربانی و صلح و آزادی و توحید، منادی باشد.

بدیهی است این مهم جز با بازگشت از بیراهه‌های انحراف به جریان اصلی و زلال انقلاب اسلامی و نجات آن از دست جبهه پایداری خودحق‌پندار انحصارطلب ضد جمهوریت نظام، که در قانون اساسی آن و شعار جاویدان آنان (استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی)، جلوه نموده و میراث همیشه‌جاوید امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب است، میسور نمی‌باشد و این به معنای آن است که دست‌اندرکاران نظام جمهوری اسلامی در قوای مقننه، مجریه و قضاییه تمامی اهتمام خویش را برای اجرایی کردن مجموعه اصول قانون اساسی و حمایت از حقوق قانونی همه شهروندان، اقوام، نهادها و ارکان مندرج در آن از طریق نقد و پشتیبانی بایسته به کار گیرند.

به عوض درخواست اصلاح قانون اساسی از طرف برخی خواص همه‌چیزدان! برای همه صاحب‌منصبان و سیاسیون و مقامات لشکری و کشوری حمایت از قاطبه شهروندان و دولت و مجلس و قوه قضاییه به نحوی که در قانون اساسی آمده است، یک فرض و تکلیف قلمداد شود و در عین حال تمامی آحاد ملت به ویژه بانوان و دانشجویان، محق باشند با حفظ اصول و رعایت اخلاق در مرام و کلام، مشکلات قوا را مطرح و فریاد زنند و خواهان اصلاح آنها شوند. به وجود آمدن جریانی از این سنخ، موجبات کارآمدی قوای سه‌گانه در حل مشکلات جامعه را فراهم می‌سازد و آنان را با محوریت رهبری انقلاب و پیروی از سیاست‌های کلی و رهنمودهای ایشان، برای اعتلای میهن اسلامی و سرافرازی ملت شریف ایران، یکپارچه و متحد می‌نماید.

بدیهی است نقش رسانه‌های ملی و محلی و سایت‌های خیرخواه رشد ایرانی و تعالی ایرانیان و خاصه اقوام، بانوان و جوانان در فراهم آوردن این وفاق و همدلی بسیار بااهمیت است. مقوله‌ای که باید از هر آسیبی که متوجه اعمال رسالت قانونی و استقلال و حریت و آزادگی مطبوعاتی و رسانه‌ای آنان شود برحذر بماند. بدین ترتیب ضمن آنکه نهادها و قوای سه‌گانه کشور از پشتیبانی متقابل برخوردار می‌شوند، در عین حال هم به جای اختلاف و تضعیف همدیگر، با تحول و تغییر اذهان خویش و هم‌آوایی راستین، از نقادی و تصحیح ناشی از افکار عمومی محروم نمی‌گردند.

به احتمال قوی از همکاری و مشارکت موثر ملت هم با این نوع حرکت عقلایی و قانونی، هر سه قوا برخوردار می‌شوند و جامعه‌ای مبتنی بر اصالت وحی و اقتدار عقل به وجود خواهد آمد. در چنین جامعه‌ای روند امور بر بستری از اخلاق و معنویت به سمت حل مشکلات کلیدی مردم به ویژه جوانان، که اکنون کشور در شرایطی است که هم به لحاظ جمعیتی با تراکم جمعیت جوان مواجه است و هم به لحاظ تنوع نیازها و سطح مطالبات فعلی و عقب افتاده آنان گریبانگیر است، هدایت می‌شود و ملتی مقتدر، کارآمد و موثر در عرصه حیات سیاسی خویش پایدار می‌ماند؛ ملتی که با پشتیبانی اصولی تنش‌زدایی در سطح جهان و به ویژه با تحکیم روابط همه‌جانبه خود با کشورهای اسلامی و منطقه، اصول معطوف به پیگیری مساله فلسطین به نفع مردم مظلوم آن را هم تسهیل می‌نماید و منطقا چنین ملتی آرزوی نابودی خود را با حضوری عالمانه و فراگیر و تلاشی خستگی‌ناپذیر در زمینه‌های مختلف از ذهن هر دشمن کج‌فهمی به دور می‌کند و آینده و حال جوانان با نشاط، پرسشگر و کنجکاو کشور را به آبادانی و بهروزی نوید می‌دهد.

همه هموطنان هوشمند و حق‌طلب کشورم به طور عام و همه دست‌اندرکاران خرد و کلان کشور به طور خاص با درک شرایط تاریخی و حساس کشور از موجودیت توام با عزت و رفاه ملت عدالتخواه خود، که همواره از طرف استکبار جهانی تهدید شده و می‌شود به طور بایسته دفاع نمایند.

اخبار مرتبط:
تبلیغات انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
تبلیغات انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: بر اساس جدول زمان‌بندی، تبلیغات از ساعت صفر بامداد روز ۱۳ اردیبهشت آغاز شده و به‌مدت هفت‌روز تا ساعت ۸ صبح پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

نماینده مجلس: با بی‌حجاب‌ها در ملاء عام برخورد می‌کنند / اما اگر فلان روحانی شاخص، تخلف می‌کند با او برخورد مومنانه می‌شود
نماینده مجلس: با بی‌حجاب‌ها در ملاء عام برخورد می‌کنند / اما اگر فلان روحانی شاخص، تخلف می‌کند با او برخورد مومنانه می‌شود

رشیدی کوچی، نماینده مجلس در توئیتی نوشت: ‏از نظر عده‌ای بی‌حجاب‌ها دین را به سخره گرفته، قانون‌کشی می‌کنند پس باید با آن‌ها قاطعانه و در ملاء عام برخورد شود. اما اگر فلان روحانی شاخص که سال‌ها مردم را به دینداری دعوت کرده، تخلف مالی سنگین کند و با دین مردم بازی کند باید برخورد مومنانه باشد! اذا فسد العالِم، فسد العالَم.

اردن پشت اسرائیل درنیامد بلکه فضایش را برای دو طرف درگیری بست
اردن پشت اسرائیل درنیامد بلکه فضایش را برای دو طرف درگیری بست

نصرت الله تاجیک، دیپلمات بازنشسته، و سفیر پیشن ایران در اردن درباره گزارش ها پیرامون حمایت اردن از اسرائیل به «انتخاب» گفت: اردن پشت اسرائیل درنیامده؛ بلکه اعلام کرده سیاست بیطرفی را اتخاذ کرده و فضایش را برای دو طرف بسته است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است