کد خبر : 213804
انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۰۹ - 13:34
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

روزی چند عدد کشمش بخوریم تا مطمئن شویم که زیاده‌روی نکرده‌ایم؟

کشمش سرشار از ویتامین‌ها و منابعی است که برای تامین نیازهای بدن ضروری می‌باشند. اما این سوال پیش می­آید که روزی چند عدد کشمش بخوریم که ضمن برخورداری از فواید بی نظیر آن زیاده‌روی نیز نکرده باشیم.

روزی چند عدد کشمش بخوریم تا مطمئن شویم که زیاده‌روی نکرده‌ایم؟

کشمش سرشار از ویتامین‌ها و منابعی است که برای تامین نیازهای بدن ضروری می‌باشند. اما این سوال پیش می­آید که روزی چند عدد کشمش بخوریم که ضمن برخورداری از فواید بی نظیر آن زیاده‌روی نیز نکرده باشیم.

کشمش، انگور خشک شده

آیا می‌دانستید که بیش از ۲۰ نوع انگور در سراسر جهان وجود دارد؟ هر کدام از این گونه‌های انگور مانند یک کپسول زندگی هستند. زمانی که میوه‌هایی همچون انجیر خشک می‌شوند بخشی از خواص آن‌ها از بین می‌رود. این در حالی است که انگورها پس از خشک شدن تمام خواص خود را حفظ می­کنند. کشمش می‌تواند در کارکرد قلب تا سلامت و شادابی پوست تاثیر داشته باشد. شما می توانید با مراجعه به سایت https://hosseinibrothers.ir/خشکبار/کشمش/ به صورت آنلاین اقدام به خرید کشمش کنید.

خواص کشمش

  • علائم پیری را به تأخیر می‌اندازد
  • خون را پاک می‌کند
  • تقویت کننده ریشه مو
  • کم خونی را برطرف می‌کند
  • از رشد استخوان پشتیبانی می‌کند
  • به بدن انرژی می‌دهد
  • روده‌ها را فعال می‌کند
  • کبد را پاک می‌کند
  • از قلب محافظت می‌کند
  • از چاقی جلوگیری می‌کند
  • آلرژی را برطرف می‌کند
  • چشم‌ها را تقویت می‌کند

کاهش فشار خون با کشمش

کشمش حاوی گلوکز است و با کاهش فشار خون سلامت قلب را تضمین می‌نماید. اگر روزی یک مشت کشمش (حدود ۲۵ گرم) مصرف گردد خطر ابتلا به مشکلات قلبی عروقی در افراد کاهش خواهد یافت.

افزایش هوش با کشمش

اگر به مدت ۴۰ روز به شکل متوالی ۱۰ تا ۲۰ دانه کشمش را به صورت ناشتا مصرف کنید عملکرد مغزتان به مراتب بهتر از قبل خواهد شد.

جلوگیری از آلزایمر با کشمش

۳۰ عدد کشمش و ۵ عدد کندر را بکوبید. سپس مقداری عسل نیز اضافه نمای

ید. این ترکیب را در طول روز نوش جان کنید.

کشمش درجه یک

روزی چند عدد کشمش بخوریم

حتی به افراد سالم نیز توصیه نمی‌شود که روزانه بیشتر از یک مشت کشمش مصرف نمایند. در واقع اگر بخواهیم یک مشت را به شکل کمی تعریف کنیم حدود ۳۰ کشمش خواهد شد. البته این مقادیر مربوط به افراد سالم است. کسانی که دیابت دارند باید روزانه تعداد محدودی کشمش بخورند.

یکی دیگر از مزایای کشمش این است که می‌توان از آن به عنوان جایگزین شکر در کنار چای استفاده کرد. البته در نظر داشته باشید که با هر فنجان چای خود بیشتر از دو یا سه کشمش نخورید. مخصوصاً اگر مشکلات انسولینی و قندی دارید. بنابراین اگرچه کشمش مفید است اما پرخوری نکنید!

راهی برای استفاده از تمام خواص کشمش

یک راه جالب برای استفاده کامل از تمام انرژی طبیعی کشمش وجود دارد و آن هم خیساندن کشمش در آب می‌باشد. این کار را نیاکان ما پس از مشاهده‌ی انگور خشک شده ابداع کردند که در نوع خود بیانگر هوش و ذکاوت آن‌ها می­باشد.

مقداری کشمش را در آب برای چند ساعت بخیسانید و سپس آب آن را سر بکشید. توصیه می‌شود شب، قبل از خواب کشمش‌ها را در آب بریزید و سپس آن را صبح ناشتا مصرف نمایید. آب در این مدت تمام خواص کشمش‌ها را جذب خود می‌کند.

فواید خوردن کشمش در صبحانه

کشمش هدیه کوچکی از طبیعت و گنجینه‌ای برای سلامتی است. وقتی صبح‌ها مصرف شود فواید زیادی برای بدن دارد. یکی از مهم‌ترین فواید آن نیز تقویت حافظه می‌باشد. ضمن این‌که کشمش سرشار از قند و انرژی است. ۱۰۰ گرم کشمش حدود ۳۰۰ کالری و تقریبا ۵۹ درصد قند دارد. بنابراین مصرف مقادیر کمی کشمش درصبحانه شما را تا مدت‌ها سیر نگه می‌دارد.

مصرف کشمش ۴ هفته متوالی

اگر این امکان را داشته باشید که روزانه ۲۰ تا ۳۰ عدد کشمش تا ۴ هفته مصرف کنید کلسترول بد خونتان کاهش پیدا می‌کند. چرا که کشمش سرشار از آنتی اکسیدان است. این ماده در کنترل چربی خون بسیار موثر می‌باشد.

جمع بندی

در پاسخ به این سوال که روزی چند عدد کشمش بخوریم باید گفت این موضوع بیشتر به وضعیت سلامتی و هدف شما از مصرف کشمش بستگی دارد. اما به طور کلی بیشتر از یک مشت کشمش در روز توصیه نمی‌شود.

اخبار مرتبط:
عباس عبدی: حاکمیت باید به مردم و مطالبات آنان گوش کند / جذب حمایت داخلی از حمله ایران به اسرائیل با برخورد با زنان در تعارض است
عباس عبدی: حاکمیت باید به مردم و مطالبات آنان گوش کند / جذب حمایت داخلی از حمله ایران به اسرائیل با برخورد با زنان در تعارض است

عباس عبدی نوشت:‌ حمایت داخلی از این اقدام از دو طریق ممکن است. اول احترام گذاشتن به مردم و مطالبات آنان. روشن است که وضعیت کنونی در مواجهه با زنان و با این ویدیوهایی که منتشر شده در تعارض با این مساله است.

بررسی هزینه های پنهان در بازسازی ساختمان
بررسی هزینه های پنهان در بازسازی ساختمان

علاوه بر هزینه هایی که به طور معمول برای بازسازی یک ساختمان محاسبه می‌شود، معمولا هزینه های پنهان نیز در طول پروژه های بازسازی ساختمان ایجاد می‌شود. این هزینه‌ها، تحت تاثیر عواملی مانند شرایط پروژه، اتفاقات غیرمنتظره و نیازهای اضافی در طول فرآیند بازسازی به وجود می‌آیند.

انسیه خزعلی: دنبال آموزش زیست عفیفانه هَستیم
انسیه خزعلی: دنبال آموزش زیست عفیفانه هَستیم

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوردر مورد اقدامات معاونت امور زنان برای حجاب و عفاف گفت: در زمینه حجاب، کار اجرایی انجام نمی‌دهیم؛ دنبال فرهنگ‌سازی هستیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است