کد خبر : 212351
انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۰۴ - 13:21
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

ماجرای مسموم شدن دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان چیست؟

مدیر مرکز بهداشت و درمان دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: مشکلات گوارشی برخی دانشجویان این مرکز به حداقل رسیده و وضعیت بهداشتی بخش‌های مختلف دانشگاه تحت کنترل است.

ماجرای مسموم شدن دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان چیست؟

به گزارش سایت خبری مدارا؛ کاوه ضیایی افزود: از روز چهارشنبه این هفته تعدادی از دانشگاهیان با علایم تب و مشکلات گوارشی به مرکز بهداشت و درمان دانشگاه مراجعه کردند.

به نوشته ایسنا، وی اظهار داشت: در بررسی های اولیه از مراجعان توسط پزشکان مرکز بهداشت و درمان، احتمال شیوع بیماری ویروسی یا مسمومیت غذایی مورد بررسی قرار گرفت که تشخیص اولیه پزشکان مرکز بهداشت شیوع بیماری ویروسی بوده است.

ضیایی تصریح کرد: با انجام اقدام های اولیه پزشکی برای کلیه مراجعان، رعایت توصیه های بهداشتی و تامین دارو در داروخانه دانشگاه، کارشناسان و بازرسان بهداشت و درمان استان اصفهان و مرکز مبارزه با بیماری های عفونی به دانشگاه فراخوانده شدند.

مدیر مرکز بهداشت و درمان دانشگاه صنعتی اصفهان با تاکید بر اینکه همه اقدامات درمانی لازم و رسیدگی به مبتلایان به سرعت و دقت در حال انجام است، خاطر نشان کرد: جای نگرانی برای دانشجویان و خانواده های آنها وجود ندارد.

ضیایی افزود: در بین افراد مبتلا، علائم شدید تا خفیف دیده شده است با این حال وضعیت سلامتی دانشجویانی که تحت درمان قرار گرفته اند، رو به بهبود است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز روز جمعه گفت: از چهارشنبه گذشته تعدادی از دانشگاهیان که عمده آنها دانشجو بودند در این مرکز با علائم بیماری گوارشی به مرکز بهداشت مراجعه کرده اند که در زمان حاضر تعداد آنها کاهش یافته و این موضوع تحت کنترل است.

سعید مستأجران با بیان اینکه منشاء بیماری هنوز به طور یقین و دقیق مشخص نیست و بررسی ها و آزمایش ها برای آن ادامه دارد، افزود: اقدامات و پیش بینی های لازم در این زمینه صورت گرفته بعنوان مثال داروی مورد نیاز در داروخانه دانشگاه تامین و غذای سلف نیز با توجه به شرایط موجود، تغییر کرد.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از دانشجویان که نیاز به اقدامات درمانی بیشتر داشتند به بیمارستان نهم دی خمینی شهر منتقل شدند، تصریح کرد: موضوعی که تا کنون قطعیت یافته این است که مشکلی در زمینه آب وجود نداشته است.

وی بدون اشاره به تعداد دانشجویان درگیر با این بیماری، خاطرنشان کرد: به محض دریافت اطلاعاتی درباره دلیل قطعی این مشکل درباره آن اطلاع رسانی می شود.

دانشگاه صنعتی اصفهان با حدود ۱۰ هزار دانشجو و ۵۰۰ عضو هیات علمی یکی از دانشگاه‌های برتر کشور است.

اخبار مرتبط:
هواشناسی: بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب است
هواشناسی: بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب است

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: انتظار داریم بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب باشد، اما پس از آن بارش‌ها در حد معمول و در برخی مناطق زیر نرمال خواهد بود.

فرزند امام جمعه مشهد ارتباطش با هلدینگی که ۴ هزار درخت هیرکانی را قطع کرد را رد کرد / ماجد علم‌الهدی: سرمایه‌ای برای سرمایه‌گذاری در این زمینه ندارم
فرزند امام جمعه مشهد ارتباطش با هلدینگی که ۴ هزار درخت هیرکانی را قطع کرد را رد کرد / ماجد علم‌الهدی: سرمایه‌ای برای سرمایه‌گذاری در این زمینه ندارم

ماجد علم الهدی درباره ارتباطش با هلدینگ گردشگری جوانمرد گفت: من هیچ گونه شناخت و ارتباطی با آقای مهدی جوانمرد و هلدینگ ایشان ندارم.

تعداد جان‌باختگان تصادفات از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین به  ۵۴۹ نفر رسید
تعداد جان‌باختگان تصادفات از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین به ۵۴۹ نفر رسید

سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور با بیان اینکه ۴۰ هزار خودروی متخلف در طرح نوروزی پلیس توقیف شده است، گفت: متاسفانه از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین ۵۴۹ هموطن در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است