کد خبر : 212170
انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۰۳ - 20:42
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

انسیه خزعلی: مشکل جدی ما رسانه است/

معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: از آنجا که دشمن از الگو شدن زنان موفق ایرانی هراس دارد سعی می‌کند حضور زن در جامعه اسلامی را نامناسب جلوه دهد، ما باید از این جایگاه دفاع کنیم و کرامت زن در جمهوری اسلامی را به خوبی بشناسانیم.

انسیه خزعلی: مشکل جدی ما رسانه است/

 به گزارش سایت خبری مدارا؛ انسیه خزعلی روز پنجشنبه در نشست توانمندسازی زنان برای آینده‌ای پایدار در تالار اجتماعات کمیسیون ملی یونسکو – ایران، با ابراز امیدواری از اینکه این نشست‌های تخصصی مقدمه عملکرد عینی، مصداقی، ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی در زمینه پیشرانی زنان در سند تحول باشد، افزود: در واقع باید به این واقعیت اشاره کرد که زنان دیگر حمایت نمی‌خواهند بلکه باید با پیشرانی در صف اول مسیر تحول و ارتقای جامعه باشند و ما به زمینه‌سازی برای پیشرانی بپردازیم.

به نوشته ایرنا؛ معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: توانمندسازی یکی از تکالیف معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌ جمهوری در برنامه ششم است که متاسفانه عمل به آن ترک شده بوده و در پایان برنامه ششم توسعه، برنامه جامع آن تهیه نشده بود که در حال اقدام است.

خزعلی در ادامه به اقداماتی همچون مشاوره به زنان سرپرست خانوار، حمایت حقوقی و اجتماعی، آموزش، مهارت‌آموزی و فراهم آوردن زمینه‌های اشتغال با کمک بانک رفاه و وزارت کار، تدارک صندوق برای اشتغال زنان و تعهد به زنان کارآفرین، طرح کسب و کار پایدار خانواده‌ محور، پشتیبانی از شناخت استعدادها برای پرورش استعدادها و فعالیت‌های دانش بنیان اشاره کرد و با برشمردن نقش فعال زنان ایرانی در آموزش از طریق مجازی در کشورهای منطقه از لزوم توجه به مبحث سبک زندگی و بحث آموزش صحبت کرد.

وی گفت: در بسیاری از شاخصه‌ها در عرصه توانمندسازی، زنان ایران جلوتر هستند اما مشکل جدی ما، مساله رسانه است و ما باید در این بخش حرکتی جدی را شروع کنیم. بعد از جریانات اخیر، حضور زن در جامعه ما سیاه جلوه شد و مشوه شد و ما باید آن را احیا کنیم چرا که دشمن تلاش می‌کند از آنجا که از الگو شدن زن موفق ایرانی در جامعه اسلامی می‌هراسد، این حضور فعال را نامناسب جلوه دهد. ما باید از این جایگاه دفاع کنیم و کرامت و جایگاه زن در جمهوری اسلامی را به خوبی بشناسانیم.

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید
مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید

مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات نه تنها در انتخابات اخیر بلکه در انتخابات مجلس در چند دوره اخیر شرکت نکرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است