کد خبر : 212128
انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۰۲ - 21:51
دسته‌بندی : ورزشی
چاپ

اسپانیا ۷_۱ کاستاریکا /جشنواره گل اسپانیا در قطر

دیدار اسپانیا و کاستاریکا در گروه ششم جام جهانی ۲۰۲۲ با برتری ۷ بر صفر شاگردان لوییس انریکه به پایان رسید.

اسپانیا ۷_۱ کاستاریکا /جشنواره گل اسپانیا در قطر

به گزارش سایت خبری مدارا؛ در دیدار دوم گروه F جام جهانی قطر، دو تیم اسپانیا و کاستاریکا برابر هم به میدان رفتند که گزارش این دیدار را در زیر می‌خوانید:

اسپانیا ۷  – کاستاریکا صفر

داور: محمد عبدالله حسن محمد (امارات)

ورزشگاه: الثمامه شهر دوحه

گل: دنی اولمو، مارکو آسنسیو، فران تورس (۲ گل)، گاوی، کارلوس سولر و موراتا برای اسپانیا

کارت زرد: فرنسیسکو کالوا و جوئل کمپل از کاستاریکا

کارت قرمز : –

ترکیب اسپانیا: اونای سیمون (دروازه‌بان)، آیمریک لاپورته، رودری، سسار آسپلیکوئتا، جوردی آلبا (۶۴- الخاندرو بالده)، سرخیو بوسکتس (۶۴- کوکه)، پدری (۵۷- کارلوس سولر)، گاوی، فران تورس (۵۷- موراتا)، مارکو آسنسیو (۶۹- نیکو ویلیامز) و دنی اولمو.

ترکیب کاستاریکا: کیلور ناواس (دروازه‌بان)، کیشر فولر، سلسو بورخس (۷۲- برندون آگیلرا)، اسکار دواته، آنتونی کانترراس(۶۱- آلوارو زامورا)، برایان اوویدو (۸۲- رونالد مالاریتا)، جِویسون بنت (۶۱- برایان رویز)، جوئل کمپل، فرانسیسکو کالوو، کاروس مارتینس (۴۶- کندال واتسون) و یلتسین تخدا.

 

نیمه نخست

ساعت ۱۹:۳۰ بازی با سوت داور اماراتی آغاز شد.

دقیقه ۱۲، گاوی با پاس عمقی دقیقی اولمو را داخل محوطه جریمه صاحب توپ کرد و این بازیکن نیز با یک ضربه فنی گل نخست بازی را برای اسپانیا به ثمر رساند. حملات اسپانیا ادامه پیدا کرد  و جوردی آلبا با پاس رو به عقب آسنسیو را صاحب توپ کرد و این بازیکن خیلی زود گل دوم تیمش را در دقیقه ۲۱ به ثمر رساند.

دقیقه ۳۰، مدافعان کاستاریکا روی جوردی آلبا خطا کردند و داور بلافاصله نقطه پنالتی را نشان داد. ضربه پنالتی را فران تورس تبدیل به گل سوم بازی کرد.

بعد از این گل ماتادورها بازی را آرام‌تر دنبال کردند و مانع حملات سریع تیم حریف شدند. داور برای این نیمه ۵ دقیقه وقت اضافه اعلام کرد که سودی نداشت و اسپانیایی‌ها برنده به رختکن رفتند.

نیمه دوم

بازی با سوت داور اماراتی آغاز شد و مالکیت توپ همانند نیمه نخست در اختیار شاگردان لوییس انریکه بود. آسنسیو در دقیقه ۴۷ فرصت داشت که از پشت محوطه جریمه دروازه ناواس را باز کند اما ضربه او با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

دفاع ضعیف کاستاریکا با فرصت طلبی فران تورس در دقیقه ۵۴ همراه شد تا شماره ۱۱ اسپانیا گل دوم خود و چهارم تیمش را وارد دروازه ناواس کند. بعد از این گل اسپانیا باز هم عقب ننشست در دقیقه ۶۴ فرصت داشت که دروازه حریف را باز کند اما مدافعان کاستاریکا مانع این کار شدند.

حرکت زیبای بازیکنان اسپانیا با پاس به موراتا همراه شد که ناواس توپ مهاجم اسپانیا را دفاع کرد اما موراتا با تعقیب توپ و ارسال زیبا به داخل محوطه جریمه، توپ را برای گاوی مهیا کرد و او با ضربه والی و بیرون پا گل پنجم اسپانیا را به ثمر رساند.

در ادامه بازیکنان کاستاریکا بازی را عصبی‌تر پیگیری کردند و حتی بازیکنان دو تیم در دقیقه ۷۹ درگیر شدند که داور اماراتی با تذکر به بازیکنان دو تیم، جو را آرام کرد.

در دقیقه ۹۰، باز هم حملات اسپانیایی‌ها ادامه پیدا کرد تا این که کارلوس سولر که به عنوان بازیکن جانشین به زمین آمده بود، گل ششم اسپانیا را به ثمر برساند. داور برای این دیدار ۸ دقیقه وقت تلف شده اعلام کرد که تلاش اسپانیا در این ۸ دقیقه باز هم ثمر داد و موراتا گل هفتم را وارد دروازه ناواس کرد.

گل موراتا پایان جشنواره گل اسپانیا در این دیدار بود و لاروخا با کسب ۳ امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به ژاپن در رده نخست گروه ایستاد و آلمان و کاستاریکا نیز در رده‌های سوم و چهارم قرار گرفتند.

اخبار مرتبط:
امباپه: اینکه بابت بازی در تیم ملی کشورت پول بگیری خنده‌دار است
امباپه: اینکه بابت بازی در تیم ملی کشورت پول بگیری خنده‌دار است

امباپه فوتبالیست‌هایی را که بابت حضور در بازی‌های تیم ملی کشورشان پول دریافت می‌کنند، مورد تمسخر قرار داد.

خانواده ستاره فوتبالیست آرژانتینی به مَرگ تهدید شدند
خانواده ستاره فوتبالیست آرژانتینی به مَرگ تهدید شدند

خانواده آنخل دی‌ماریا، یکی از چهره‌های مطرح فوتبال آرژانتین، از سوی تبهکاران شهر روزاریو، طی پیام مشکوکی تهدید به مرگ شده‌اند! این پیام یک هفته پس از آن منتشر شد که دی‌ماریا، بازیکن فعلی بنفیکا، تایید کرد که می‌خواهد به دوران حرفه‌ای خود در باشگاه دوران کودکی‌اش یعنی روزاریو سنترال پایان دهد.

سردار رویانیان: به عادل فردوسی‌پور گفتم تا قیامت نمی‌خواهم ببینمت
سردار رویانیان: به عادل فردوسی‌پور گفتم تا قیامت نمی‌خواهم ببینمت

مدیر عامل سابق پرسپولیس درباره دلخوری از عادل فردوسی‌پور صحبت کرده و گفته است: «من با عادل تا چند وقت پیش به صورت تلفنی سلام و علیک داشتیم. منتها یک کاری کرد من هم بهش پیام دادم دیگر کاری باهات ندارم و باهات قهر می‌کنم که چرا این حرف را زدید؟ تقریبا یک سال نشده. از یک سال پیش کاری کرد که باعث شد دیگر رابطه‌ای نداشته باشیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است