کد خبر : 212002
انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۰۲ - 09:30
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

تحصیل در ترکیه در سال ۲۰۲۳/مدارک لازم برای تحصیل در ترکیه

تهیه مدارک لازم بعد از تصمیم گیری در مورد رشته، دانشگاه و مدرک مورد نظر مرحله بعدی است. در ترکیه هر دانشگاهی شرایط متفاوتی برای پذیرش دانشجوی خارجی دارد، بنابراین مدارک لازم برای هر یک متفاوت است. اما مدارک کلی که مورد نیاز است را در این مقاله توضیح می دهیم.

تحصیل در ترکیه در سال ۲۰۲۳/مدارک لازم برای تحصیل در ترکیه

تست های آموزشی مورد نیاز است

باید آزمایشات لازم را بدانید. اکثر دانشگاه‌های ترکیه آزمون ورودی یوس را به عنوان ملاکی برای پذیرش دانشجویان قرار میدهند اما برخی از دانشگاه‌ها ممکن است برای سطوح مختلف یا نمرات آزمون زبان نیاز به آزمون ورودی ویژه داشته باشند.

باید بدانید که یکی از شرایط اولیه برای تحصیل در مقطع کارشناسی متقاضی، شرکت در آزمون یوس می باشد. متقاضیان تحصیل در ترکیه چه در رشته پزشکی و چه مهندسی و یا حتی برای تحصیل در رشته علوم انسانی مثلاً رشته موسیقی نیاز به شرکت در ازمون یوس دارند.

تست yos

آزمون YÖS ترکی از دو بخش اصلی تشکیل شده است که بخش اول برای سنجش توانایی تحصیلی پایه طراحی شده است و دارای ۸۰ سوال در زمینه های هوش، توانایی تحصیلی، ریاضیات و هندسه است. زمان پاسخگویی به سوالات ۹۰ دقیقه می باشد و در هنگام ثبت نام می توانید زبان انگلیسی یا ترکی را برای پاسخگویی انتخاب کنید. در قسمت دوم سطح زبان ترکی متقاضی بررسی می شود و به هر متقاضی نمره A، B یا C داده می شود، بنابراین اگر شما جزو متقاضیان تحصیل در ترکیه هستید، بهتر است برای آزمون YoS آماده شوید.

https://touran.academy/yos/

تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم

برای اینکه بتوانید در مقطع لیسانس یا رشته پزشکی در دانشگاه های ترکیه تحصیل کنید، باید مدرک دیپلم خود را دریافت کرده و دوره ۱۲ ساله دبیرستان را گذرانده باشید. در بین دانشگاه های ترکیه، بسیاری از آنها با نمره آزمون YOS و برخی دیگر با نمره آزمون SAT یا هر دو دانشجو می پذیرند. این در حالی است که برخی از دانشگاه ها بدون آزمون و با معدل متوسط از دیپلم یا سال آخر دبیرستان دانشجو می پذیرند. در سال تحصیلی ۲۰۲۱-۲۰۲۲ بسیاری از دانشگاه های ترکیه مانند دانشگاه حاجت تپه، دانشگاه قاضی، دانشگاه آک دنیز و غیره تنها با شرط معدل دانشجو می پذیرفتند.

توجه داشته باشید که اکثر دانشگاه های سطح بالا در ترکیه حداقل معدل دیپلم را برای ثبت نام بدون آزمون دانشجویان در نظر گرفته اند. این حداقل امتیاز را فقط می توان برای رشته های پیشرو مانند پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی که پرطرفدار هستند یا برای همه رشته های تحصیلی تعیین کرد.

برای پذیرش با مدرک دیپلم در ترکیه چه مدارکی لازم است؟

طبیعی است که برای ثبت نام تحصیل در ترکیه در هر دانشگاهی چه در ایران و چه در خارج از کشور نیاز به تهیه یک سری مدارک از قبل دارید. معمولا این مدارک توسط دانشگاه اعلام می شود تا بتوانید از قبل آنها را تهیه کنید.

مدرکی که باید به زبان ترکی ترجمه شده و توسط دفاتر اسناد رسمی یا سفارت ترکیه تایید شود.

تهیه ریز نمرات دیپلم یا ریز نمرات دوره های پیش دانشگاهی بسته به درخواست دانشگاه همراه با ترجمه ترکی.

رسید پرداخت هزینه ثبت نام

اسکن پاسپورت

اسکن عکس ۳×۴ با کیفیت بالا

نمره قبولی در آزمون زبان برای مناطق و دانشگاه هایی که به آن نیاز دارند.

تحصیل در ترکیه

هزینه تحصیل در ترکیه در مقطع کارشناسی

برای فردی که قصد تحصیل در یک کشور خارجی را دارد، دانستن هزینه تحصیل در آن کشور در تصمیم گیری بسیار مهم خواهد بود، بنابراین در زیر برای شما هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در ترکیه را آماده کرده ایم. این قیمت در دانشگاه های خصوصی و دولتی ترکیه بسیار متفاوت است که مشاهده خواهید کرد.

هزینه تحصیل در ترکیه در دانشگاه های دولتی ترکی زبان: ۸۰ تا ۲۵۰ دلار برای دانشجویان داخلی ترکیه و ۱۵۰ تا ۷۷۰۰ دلار برای دانشجویان خارجی.

هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی انگلیسی زبان: ۱۵۰ تا ۵۰۰ دلار برای دانشجویان داخلی ترکیه و ۴۵۰ تا ۷۷۰۰ دلار برای دانشجویان بین المللی. لازم است بدانید که این محدوده قیمت به این دلیل است که شهریه در دانشگاه هایی مانند دانشگاه حاجات تپه بسیار بالاست و دانشگاه هایی مانند دانشگاه آتاتورک قیمت بسیار پایین تری دارند.

هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی ترکیه : البته هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی بیشتر از دانشگاه های دولتی در هر کشوری خواهد بود و ترکیه نیز از این امر مستثنی نیست. این هزینه برای اکثر رشته ها بین ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰۰ دلار است، البته هزینه رشته های علوم پزشکی بیشتر است.

https://touran.academy/study-medicine-in-turkey/

اخبار مرتبط:
نماینده عضو جبهه پایداری: ما هر هفته درباره انتخاب رئیس مجلس آینده جلسه برگزار می‌کنیم / هیات رییسه مجلس فعلی با تعارف کار می‌کنند
نماینده عضو جبهه پایداری: ما هر هفته درباره انتخاب رئیس مجلس آینده جلسه برگزار می‌کنیم / هیات رییسه مجلس فعلی با تعارف کار می‌کنند

مهدی باقری نماینده مردم زنجان در مجلس گفت: هنوز هیچ تصمیمی در جبهه پایداری در مورد هیات رئیسه مجلس گرفته نشده است. صحبت هایی صورت گرفته و ما هر هفته جلسه داریم که یکی از موضوعات مورد بحث هم ریاست مجلس و ریاست کمیسیون‌هاست اما هنوز برای تصمیم گیری زود است.

السودانی: پهپادهای ایرانی از عراق به اسرائیل پرتاب نشدند
السودانی: پهپادهای ایرانی از عراق به اسرائیل پرتاب نشدند

محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق گفت: «بر اساس گزارش‌های نظامی که دریافت کرده‌ایم، شواهدی وجود ندارد که موشک یا هواپیمای بدون سرنشینی از عراق پرتاب شده باشد».

از ضررهای عدم استفاده از ایستگاه پمپاژ فاضلاب در ساختمان‌ها چه می‌دانید؟ + قوانین نصب آن
از ضررهای عدم استفاده از ایستگاه پمپاژ فاضلاب در ساختمان‌ها چه می‌دانید؟ + قوانین نصب آن

احداث ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب به عنوان یک اقدام جامع و ضروری در جهت حفظ محیط زیست و بهبود کیفیت زندگی انسان‌ها مطرح است. این سازه‌ها باید با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و با رعایت استانداردهای بهداشتی و محیط زیستی بنا شوند تا اثرات مثبت خود را تا حداکثر برای جوامع مختلف نشان دهند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است