کد خبر : 211894
انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۰۱ - 17:56
دسته‌بندی : سلامت
چاپ

توجیهات عجیب روزنامه شهرداری تهران برای کمبود دارو/از افزایش جراحی‌ها تا گرمای هوا

روزنامه همشهری نوشت: گفته می‌شود که افزایش جراحی‌ها و مصرف داروهای بیهوشی، گرمای هوا و بیماری‌های گرمسیری، افزایش سرم‌تراپی، تغییر در الگوی درمان، شیوع بیماری‌های فصلی و گوارشی و حتی اصرار به تزریق سرم از سوی برخی پزشکان افزایش‌ مصرف سرم را تقویت کرد.

توجیهات عجیب روزنامه شهرداری تهران برای کمبود دارو/از افزایش جراحی‌ها تا گرمای هوا

به گزارش سایت خبری مدارا؛در حالی که حتی نمایندگان مجلس و برخی از مسئولان وزارت بهداشت هم بی‌تدبیری و اجرای ناقص طرح دارویار را دلیل کمبود دارو و سرم در کشور دانسته‌اند اما روزنامه همشهری در گزارشی آسمان و ریسمان را به هم بافت تا علت کمبود سرم در کشور را به پای مردم بنویسد و حرفی از عملکرد ضعیف دولت ننویسد.

به نوشته روزنامه همشهری، اواسط شهریور بود که زمزمه‌های کمبود سرم بیشتر از هر زمان دیگری به گوش رسید، کمبودهایی که البته در ۲.۵سال شیوع کرونا، اتفاق جدیدی هم نبود. در پیک چهارم و پنجم کرونا میزان مصرف به‌دلیل تزریق برخی داروها همراه با سرم افزایش یافت و بیماران را با مشکلات متعددی مواجه کرد.

نویسنده در ادامه مدعی شده است: گفته می‌شود که افزایش جراحی‌ها و مصرف داروهای بیهوشی، گرمای هوا و بیماری‌های گرمسیری، افزایش سرم‌تراپی، تغییر در الگوی درمان، شیوع بیماری‌های فصلی و گوارشی و حتی اصرار به تزریق سرم از سوی برخی پزشکان افزایش‌ مصرف سرم را تقویت کرد. پیگیری‌های همشهری هم نشان می‌دهد در برخی درمانگاه‌ها هم بیماران را به تزریق سرم تشویق و به بهانه ضعف جسمانی پس از کرونا و بیماری‌های فصلی، انواع ویتامین‌ها، آنتی‌بیوتیک‌ها و کورتون‌ها را همراه با سرم به آنها تزریق می‌کنند. هر چند که به‌گفته متخصصان تزریق پیوسته سرم بدون نیاز و تجویز پزشک می‌تواند عوارضی هم داشته باشد.

اخبار مرتبط:
سرانه سلامت تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد
سرانه سلامت تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: سرانه سلامت در شهر تهران با توجه به جمعیت شهر تهران در مقایسه با بسیاری از استانها در وضعیت مطلوب قرار ندارد.

بیمارستانی در اسپانیا برای تقویت روحیه بیماران از سگ‌ها کمک می‌گیرد
بیمارستانی در اسپانیا برای تقویت روحیه بیماران از سگ‌ها کمک می‌گیرد

بیمارستان «del Mar» در بارسلونا با همکاری بنیاد «Affinity» که در حوزه درمان با کمک حیوانات فعالیت دارد، طرحی را به صورت آزمایشی برای بهبود شرایط روحی بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان راه‌اندازی کرده است.

برای رهایی از کبد چرب این پنج نوشیدنی ساده را میل کنید
برای رهایی از کبد چرب این پنج نوشیدنی ساده را میل کنید

با پیروی از یک رژیم غذایی سالم می توان از پیشرفت روند چرب شدن کبد پیشگیری کرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است