کد خبر : 211807
انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۰۱ - 09:32
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

نمایند مجلس: برای کنترل آلودگی هوا قانون داریم ولی اجرا نمی‌شود

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: استفاده از سوخت های غیر استاندارد در کارخانه ها و نیروگاه ها، تردد خودروهای فرسوده و فعالیت معادن در شهرها از یک سو و کوتاهی دولتمردان در اجرای قوانین زیست محیطی از سوی دیگر دست به دست هم داده تا سالانه معضل آلودگی هوا تشدید شود.

نمایند مجلس: برای کنترل آلودگی هوا قانون داریم ولی اجرا نمی‌شود

به گزارش سایت خبری مدارا؛ محمدحسن آصفری درباره علل عدم موفقیت در کنترل آلودگی هوا، بیان کرد: امروز آنچه که به سلامت مردم آسیب می رساند، آلودگی هوا است. آلودگی هوا نیز ریشه در مسائل مختلفی دارد؛ یکی از ریشه‌های آلودگی هوا استفاده از سوخت‌های غیراستاندارد در برخی از نیروگاه‌ها، پتروشیمی‌ها، پالایشگاه‌ها و کارخانجات بزرگ است. این سوخت‌ها تاثیر منفی زیادی بر آلودگی هوا دارند. از سوی دیگر خودروهای فرسوده‌ای که در کشور تردد می‌کنند و معادنی که بر خلاف قانون در محدوده شهرها در حال فعالیت هستند تاثیر بسزایی در تشدید آلودگی هوا دارند.

به نوشته ایسنا، نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور تصریح کرد: در قانون صراحتا آمده که باید سوخت نیروگاه ها استاندارد شود اما نیروگاه های ما در نزدیکی شهرها از سوخت مازوت استفاده می کنند و قانون را دور می زنند. دیگر از مردم چه توقعی در حوزه مسائل زیست محیطی می توان داشت.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، در ادامه اظهار کرد: ما برای کنترل آلودگی هوا کمبود قانون نداریم، مشکل اصلی در حوزه اجرا است. زمانی که خود دولتمردان ما قانون را رعایت نمی کنند از مردم توقع نمی رود که قانون را در حوزه مسائل زیست محیطی رعایت کنند.

آصفری در پایان عنوان کرد: دولت باید حامی و مجری صحیح قانون باشد اما متاسفانه تمام دولت ها در طول سالیان سال در حوزه مسائل زیست محیطی کوتاه آمده اند. این نگاه سبب شده تا آلودگی هوا در شهرهای ما پابرجا مانده و سال به سال در فصل سرد تشدید شود.

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید
مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید

مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات نه تنها در انتخابات اخیر بلکه در انتخابات مجلس در چند دوره اخیر شرکت نکرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است