کد خبر : 211759
انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۳۰ - 23:17
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

پالایشگاه گاز بیدبلند، تصفیه‌خانه فاضلاب در بهبهان احداث می‌کند

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس از تفاهم‌ برای احداث تصفیه‌خانه فاضلاب به منظور حذف ورود فاضلاب این پالایشگاه و شهرستان به رودخانه مارون بهبهان خبر داد.

پالایشگاه گاز بیدبلند، تصفیه‌خانه فاضلاب در بهبهان احداث می‌کند

محمود امین نژاد در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم‌نامه احداث تصفیه‌خانه فاضلاب به منظور حذف ورود فاضلاب پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس و شهرستان بهبهان به رودخانه مارون، اظهار کرد: بیدبلند خلیج فارس روزانه حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار مترمکعب از تصفیه‌خانه بهبهان آب برداشت می‌کند که حدود ۷ تا ۸ هزار مترمکعب از سوی پالایشگاه مصرف و ۲۵ هزار مترمکعب آب تصفیه‌شده و استاندارد برای شهرستان بهبهان تامین می‌شود.

وی با اشاره به محدودیت منابع آبی در کشور افزود: ۲۸ هزار مترمکعب فاضلاب شهرستان بهبهان بدون تصفیه وارد رودخانه مارون می‌شود که به‌ منظور جلوگیری از این روند، شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس تصفیه‌خانه شهرستان بهبهان را خواهد ساخت.

امین نژاد ادامه داد: مشارکت آبفا خوزستان و پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس برای احداث تصفیه‌خانه فاضلاب بیانگر توجه جدی این مجموعه به مسایل زیست محیطی است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس گفت: احداث تصفیه‌خانه فاضلاب و حذف ورود فاضلاب پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس و شهرستان به رودخانه مارون بهبهان، ضمن ارتقاء شاخص‌های زیست محیطی بستر لازم برای بازچرخانی فاضلاب و استفاده بهینه از آن را در صنایع فراهم می‌کند.

در ادامه این مراسم محمدرضا کرمی نژاد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان اظهار کرد: این طرح در راستای پالایش آب کشور و با هدف حفظ محیط زیست و تامین آب پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس و با سرمایه‌گذاری ۵ هزار میلیارد ریال، طی مدت ۲۴ ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی بازیابی فاضلاب شهرستان بهبهان و جلوگیری از آلودگی محیط زیست، استفاده حداکثری و بهینه از منابع ارزشمند آب کشور و تامین آب مجتمع عظیم پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس به عنوان بزرگترین طرح پالایشی و جمع‌آوری گازهای مشعل کشور را از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه عنوان کرد.

کرمی‌نژاد با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم برای حل اساسی مشکل آب و فاضلاب خوزستان گفت: در راستای این سیاست، با اقدامات متعدد و استفاده از همه ظرفیت‌ها تلاش کردیم از قابلیت صنعت برای تصفیه پساب‌های استان بهره بگیریم که تصفیه پساب در بهبهان به بیدبلند خلیج فارس محول شده است.

وی تصریح کرد: با این تفاهم‌نامه ۱۰ میلیون یورویی با بیدبلند خلیج فارس هم پساب را از زیر پای مردم جمع می‌کنیم و هم شاهد استفاده دوباره از منابع خواهیم بود که موجب خیر و برکت برای مردم خواهد بود.

محمد جواد اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز در این مراسم عنوان کرد: به دلیل نبود تصفیه‌خانه پساب شهری در بهبهان، روزانه ۲۸ هزار متر مکعب پساب، وارد رودخانه مارون می‌شود که موجب آلودگی‌های فراوان محیط‌ زیستی می‌شود و تهدیدی برای سلامت مردم است.

وی ادامه داد: با توجه هلدینگ خلیج فارس به محیط زیست و اهتمام شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس، این تصفیه‌خانه برای رفع این مشکل احداث می‌شود.

تفاهم‌نامه احداث واحد تصفیه فاضلاب و پساب شهرستان بهبهان با ظرفیت ۲۸ هزار متر مکعب در روز به منظور تامین آب مصرفی موردنیاز پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس میان محمدرضا کرمی نژاد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان، محمود امین نژاد مدیرعامل این شرکت و محمدجواد اشرفی، مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان امضا شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط:
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خوزستان گفت: همه در هر جایگاهی که هستند باید برای رفع مشکلات این استان جانفشانی کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است