کد خبر : 211708
انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۳۰ - 14:10
دسته‌بندی : فرهنگی
چاپ

انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی: امیدواریم عکاسان بازداشتی سریع‌تر آزاد شوند

انجمن صنفی عکاسان اظهارامیدواری کردن عکاسان بازداشتی سریع‌تر آزاد شوند.

انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی: امیدواریم عکاسان بازداشتی سریع‌تر آزاد شوند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی در اطلاعیه‌ای جدید آخرین وضعیت عکاسان بازداشت‌شده را تشریح کرد.

به نوشته ایسنا، در متن این اطلاعیه آمده است:«انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی در راستای مسئولیت صنفی خود، لازم می‌داند که آخرین شرایط همکاران بازداشت‌شده را به اطلاع اعضای انجمن و جامعه عکاسی ایران برساند.

خانم یلدا معیری که روز ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ در خیابان حجاب بازداشت شده بود، ابتدا به زندان قرچک، سپس به زندان اوین و مجددا به زندان قرچک منتقل شده است. خانم معیری با گذشت بیش از ۶۰ روز همچنان در زندان قرچک در بازداشت است و موارد اتهامی به ایشان تفهیم شده است. او در حال حاضر از امکان تماس تلفنی و ملاقات هفتگی با خانواده برخوردار است.

آریا جعفری عکاس خبرگزاری ایسنا، روز یک‌شنبه ۳ مهرماه ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی و در منزل شخصی‌اش در اصفهان بازداشت شده است. در این مدت موارد اتهامی به او تفهیم شده است که مربوط به دادگاه‌های کیفری و انقلاب هستند. پذیرفتن قرار وثیقه به زمان برگزاری دادگاه انقلاب بستگی دارد. خانواده آریا به انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران اطلاع دادند که حال جسمی و روحی ایشان خوب است و در حال حاضر از امکان تماس تلفنی و ملاقات هفتگی با خانواده برخوردار است.

حسین اسماعیلی از سه شنبه ۱۹ مهرماه در زندان تهران بزرگ در بازداشت است. آقای اسماعیلی که از بیماری نیز رنج می‌برد، در روزهای ابتدایی توانست از زندان با یکی از اعضای هیئت‌مدیره انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران تماس بگیرد و درباره وضعیت خود اطلاع دهد. او در این مدت توانست با خانواده خود نیز ملاقات داشته باشد و آخرین جلسه بازپرسی او انجام شده است. موارد اتهامی به حسین اسماعیلی تفهیم شده و همچنان در زندان تهران بزرگ است. زمان برگزاری دادگاه نامشخص است.

علیرغم پیگیری‌های انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی، متاسفانه تا لحظه انتشار این اطلاعیه، امکان ارتباط با خانواده عادل کریمی (عکاس مطبوعاتی پایگاه خبری هاژه در کردستان) و محمد رمضانی (عکاس ایسنا در خواف) برای انجمن فراهم نشده و اطلاعات بیشتری از وضعیت ایشان به دست نیامده است.

انجمن مسئولیت خود را پیگیری شرایط تمامی عکاسان مطبوعاتی بازداشتی، اعم از عضو و غیرعضو می‌داند و در این مدت بر اساس ظرفیت‌های حقوقی و قانونی خود، به طور مکرر با مسئولین کشور اعم از نهادهای دولتی، قضایی و امنیتی تماس گرفته و درباره شرایط عکاسان بازداشتی کسب اطلاع و آزادی این عکاسان را درخواست کرده است.

انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران به پیگیری‌های خود ادامه خواهد داد و امیدوار است شرایط آزادی همکارانمان هرچه سریع‌تر فراهم شود.»

اخبار مرتبط:
بهرام بیضایی به سرطان مبتلا شد
بهرام بیضایی به سرطان مبتلا شد

پرویز جاهد نویسنده و منتقد سینما با انتشار تصویری از بهرام بیضایی نوشت: «عکس ظاهرا غیر متعارفی از بهرام بیضایی در فضای مجازی تکثیر شده و دوستانی درباره‌اش تحلیل و نظریه‌پردازی کرده و می‌کنند. تا جایی که اطلاع دارم متاسفانه آقای بیضایی مدتی است گرفتار هیولای وحشتناکی شده‌اند و با آن می‌جنگند.»

همسر کیومرث پوراحمد: من هنوز جرئت نکرده‌ام به وسایل و لباس‌هایت‌ دست بزنم
همسر کیومرث پوراحمد: من هنوز جرئت نکرده‌ام به وسایل و لباس‌هایت‌ دست بزنم

مهرانه ربی نوشت: کیو جان من هنوز جرئت نکرده‌ام به وسایلت، به لباس‌هایت‌ دست بزنم. حوله‌ات هنوز پشت در حمام آویزان است و من هربار که از آنجا رد می‌شوم دلم پایین می‌ریزد. کتاب‌هایت را دست نزده‌ام و فکر می‌کنم شاید این‌طور بشود حداقل حضورت را در امتداد شعور حیاتی که تو را به آن‌ها دوخته احساس کنم.

روایت تازه از مرگ ناصر عبداللهی پس از ۱۸ سال
روایت تازه از مرگ ناصر عبداللهی پس از ۱۸ سال

۱۸ سال پس از فوت تراژیک ناصر عبداللهی، حالا محمدعلی بهمنی روایتی عجیب و تکان دهنده از مرگ این خواننده جنوبی را مطرح کرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است