کد خبر : 211649
انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۳۰ - 11:47
دسته‌بندی : ورزشی، اخبار ویژه
چاپ

کفاشیان: کی‌روش روی ایران متعصب است

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال تاکید کرد کی‌روش همیشه کی‌روش است و روی تیم ملی ایران تعصب دارد. علی کفاشیان همچنین عنوان کرد جام جهانی جای مباحث سیاسی نیست و این جام را هم متفاوت‌تر از سایر جام‌ها برای ایران ندانست.

کفاشیان: کی‌روش روی ایران متعصب است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ علی کفاشیان رئیس اسبق فدراسیون فوتبال نتایج بازی‌های تیم ملی فوتبال در گروه B را پیش‌بینی کرد. وی در ارزیابی از گروه‌بندی تیم ملی ایران در جام جهانی قطر گفت: در این دوره از رقابت‌های جام جهانی در گروهی قرار داریم که قوی است. البته در جام جهانی همه کشورهای قدرتمند حضور دارند. باید بازیکنان‌مان با تمام قدرت وارد رقابت شوند و حریف را برتر و بالاتر از خود ندانند. ما پیش‌تر تجربه بازی با آرژانتین و پرتغال را داشتیم که در زمره قهرمانان جهان هستند. با این حال بازی‌های خوبی مقابل این تیم‌ها ارائه کردیم و حتی امکان پیروزی برابر آن‌ها را داشتیم اما اتفاق نیفتاد.

صعود از گروه B چندان مهم نیست!

وی افزود: باید در این دوره نیز باید با اعتماد به نفس مقابل رقبا قرار بگیریم. خوشبختانه کی‌روش این اعتماد به نفس را در تیم ملی ایران ایجاد کرده است. او کارش را بلد است و تیم‌های مقابل را می‌شناسد. من فکر می‌کنم نمایش خوبی داشته باشیم. این که از گروه صعود کنیم یا نه، چندان مهم نیست اما ارائه بازی‌های خوب اهمیت بالایی دارد.

ولز کم‌تر از انگلیس نیست!

کفاشیان با پیش‌بینی نتایج ایران در گروه B افزود: من فکر می‌کنم مقابل آمریکا شانس داشته باشیم. ولز تیم بسیار سختی است و کمتر از انگلیس نیست، ولی ممکن است قدرت ایران بالاتر از ولز باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا منظورتان تساوی مقابل آمریکا و پیروزی مقابل ولز است، گفت: منظورم الزاما برد نیست. معتقدم مقابل این دو تیم شانس داریم.

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال حضور کی‌روش در راس تیم ملی را هم مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد: با توجه به این‌که کی‌روش شناخت کاملی از تیم ملی ایران داشت، توانست در مدت کوتاهی تیم ملی را به‌خوبی ساماندهی کند. یکی از نکات مثبت حضور کی‌روش این است که بازیکنان صد درصد تابع او هستند، حرف‌هایش را به جان می‌خرند و با روحیات او آشنا هستند. این خود یک امتیاز مثبت است که نسبت به حضور سرمربی قبلی، در تیم ملی ایران ایجاد شده است.

این جام متفاوت از جام‌های دیگر برای ایران نیست

بسیاری از کارشناسان و فوتبال‌دوستان معتقدند این جام جهانی می‌تواند برای ایران متفاوت باشد. کفاشیان در واکنش به این سوال که تفاوت این جام برای ایران چه می‌تواند باشد، عنوان کرد: جام جهانی، جام جهانی است چون همواره تیم‌های قوی دنیا در این تورنمنت حضور دارند و به نظر من این جام تفاوتی با جام‌های دیگر ندارد. منتها یک حُسن دارد و آن این که در منطقه‌ای برگزار می‌شود که ما با آب‌وهوا، فرهنگ و مردم آن آشنایی بیشتری داریم. از طرفی به دلیل حضور پر تعداد ایرانی‌ها در قطر، بازیکنان حس می‌کنند در داخل کشورشان بازی می‌کنند و آرامش بیشتری دارند.

ورزش جای مباحث سیاسی نیست

وی در خصوص شرایط اجتماعی کنونی و این‌که آیا این شرایط می‌تواند بر عملکرد بازیکنان ایران تاثیرگذار باشد، گفت: بالاخره کسانی هستند که به دنبال بهره‌برداری سیاسی از رقابت‌های ورزشی هستند. در صورتی که ورزش جای مباحث سیاسی نیست؛ این بازیکنان مجدد به لیگ‌ها و کشورهای خود برمی‌گردند و بازی می‌کنند. بازیکنان در جام جهانی شناخته می‌شوند تا جذب تیم‌های بزرگ دنیا شوند. به نظر من بچه‌ها اصلا نباید به چنین مسائلی توجه کنند و باید خود را از این دست مسائل بری کنند، وارد چنین فضاهایی نشوند و براساس چنین جوی تصمیم نگیرند چرا که قطعا از مقوله ورزش جدا می‌شوند. بنابراین باید همان‌طور که کی‌روش از آن‌ها خواسته، تمرکز ۱۰۰درصدی خود را روی بازی‌ها بگذارند. این کاری است که تیم‌های دیگر هم می‌کنند. چون اگر هر تیمی بخواهد وارد فضایی غیر از ورزش شود، نمی‌تواند به موفقیت برسد.

کفاشیان در خصوص جام جهانی و فرصتی که ممکن است برای رایزنی فدراسیون‌های ملی کشورها طی آن ایجاد شود، مدعی شد: در جام جهانی از این خبرها نیست. در چنین تورنمنتی همه درگیر تیم خود هستند. ضمن این که آن‌قدر از این دست جلسات زیاد است که کشورها می‌توانند در فرصت‌های دیگری به جز جام جهان، ارتباط بین‌المللی با یکدیگر بگیرند. در جام جهانی همه کشورها تمام حواس خود را روی بازی‌های می‌گذارند و برنامه دیگری وجود ندارد.

او درخصوص نقدی که به لیست ۲۵ نفره کی‌روش وارد است هم گفت: من بلد نیستم در این فضاها صحبت کنم.

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال در پاسخ به این‌که آیا کی‌روش مربی متفاوت‌تری نسبت به قبل شده هم گفت: این را نمی‌دانم چند وقتی با کی‌روش نبودم. اما کی‌روش همیشه کی‌روش است و با جدیت کارش را پیگیری می‌کند. او روی تیم ایران تعصب دارد و دوست دارد نتیجه بگیرد. این انگیزه و هدف کی‌روش است.

اخبار مرتبط:
صعود پورتو با گلزنی طارمی به فینال جام حذفی  I ببینید
صعود پورتو با گلزنی طارمی به فینال جام حذفی I ببینید

در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی پرتغال پورتو با درخشش طارمی ویتوریا گیمارش را شکست داد و فینالیست شد.

مهدی ترابی و کنعانی‌زادگان مورد توجه تبریزی‌ها / پیشنهاد وسوسه‌انگیز تراکتور به  ۴ بازیکن پرسپولیسی
مهدی ترابی و کنعانی‌زادگان مورد توجه تبریزی‌ها / پیشنهاد وسوسه‌انگیز تراکتور به ۴ بازیکن پرسپولیسی

لیگ برتر در اوج حساسیت است ولی هرچه به پایان لیگ نزدیک می‌شویم، اخبار نقل و انتقالاتی هم از تیم‌های سرشناس فوتبال ایران شنیده می‌شود و فعالیت تیم‌ها برای بستن تیمی قدرتمند برای فصل آینده بیشتر می‌شود.

پسوند ایران از نام باشگاه استقلال حذف شد
پسوند ایران از نام باشگاه استقلال حذف شد

سازمان خصوصی‌سازی از حذف پسوند «ایران» در نام رسمی باشگاه استقلال خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است