کد خبر : 211599
انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۳۰ - 02:23
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

هواشناسی نسبت به افزایش غلظت آلاینده ها در خوزستان هشدار داد

اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به پایداری جو، افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا از روز چهارشنبه هفته جاری هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

هواشناسی نسبت به افزایش غلظت آلاینده ها در خوزستان هشدار داد

در این اطلاعیه آمده است: این وضعیت جوی تا روز پنجشنبه پیش بینی شده است و شهرهای صنعتی و پر جمعیت، اهواز، آبادان و ماهشهر را در بر می گیرد.

بر اساس این اطلاعیه اثر مخاطره شامل انباشت آلاینده ها، افزایش شاخص های آلودگی جو و کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای تمام گروهها قابل انتظار است.

در این هشدار کاهش تردد خودروها و در صورت نیاز کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، اجتناب از تردد غیر ضروری برای تمام گروهها و پرهیز از فعالیت های فیزیکی و ورزشی در فضای باز توصیه شده است.

بنا به اعلام اداره کل هواشناسی خوزستان و بر اساس نقشه های پیش یابی تا روز چهارشنبه جو پایداری بر استان حاکم بوده ضمن اینکه رطوبت ناشی از بارندگی اخیر سبب مه رقیق و در برخی ساعات وزش باد در خوزستان خواهد شد.

همچنین طی روز سه شنبه و چهارشنبه به علت رخداد وارنگی دمایی در استان افزایش غلظت آلاینده های جوی در شهرهای بزرگ و پر جمعیت دور از انتظار نیست.

بنا به اعلام هواشناسی خوزستان شمال خلیج فارس تا بعدازظهر فردا مواج پیش بینی می شود.

در ۲۴ ساعت گذشته گتوند با ۲۷ و ایذه با ۷.۸ درجه سانتیگراد به ترتیب بالاترین و پایین ترین دما را داشتند و حداکثر دمای اهواز ۲۵.۴ و حداقل ۱۲.۶ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط:
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خوزستان گفت: همه در هر جایگاهی که هستند باید برای رفع مشکلات این استان جانفشانی کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است