کد خبر : 211231
انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۲۸ - 02:57
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

ساخت ۴ میلیون مسکن در چهار سال امکانپذیر است؟

یک کارشناس مسکن معتقد است تولید ۴ میلیون مسکن تا پایان دولت سیزدهم بسیار دشوار خواهد بود مگر آنکه این روند کنونی که در بحث مسکن در کشور دنبال می‌شود تغییر پیدا کند.

ساخت ۴ میلیون مسکن در چهار سال امکانپذیر است؟

فرشید پورحاجت در خصوص عملکرد دولت در بحث ساخت ۴ میلیون مسکن وعده داده شده، اظهار کرد: وقتی بخش خصوصی که سرمایه‌اش در جیبش است و بدون هیچ بگیر و ببندی می‌تواند برای ساخت یک واحد مسکونی هزینه کند، با مشکلات و موانع بسیاری برای ساخت یک واحد ساختمان مواجه می‌شود قطعا شرایط ساخت مسکن توسط دولت بسیار دشوارتر خواهد بود.

وی افزود: وقتی مشاهده می‌شود که از مسکن مهر و پروژه اقدام ملی مسکن که در دولت‌های قبلی اجرایی شده‌اند، واحدهای بسیاری هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند و با مشکلات بسیاری مواجه هستند قطعا راه را برای ساخت ۴ میلیون مسکن در کشور برای دولت بسیار سخت و دشوار می‌بینیم.

این کارشناس مسکن عنوان کرد: اگر دولت عزمی برای تقویت بخش خصوصی به عنوان بازوان اجرایی خود در ساخت مسکن داشت و می پذیرفت به جای آنکه در تعریف و طراحی پروژه‌های طرح جهش تولید مسکن، خود تا این اندازه زمان و هزینه صرف کند از صفر تا صد این پروژه‌ها را به بخش خصوصی واگذار می کرد قطعا می‌توانستیم به اجرای طرح جهش تولید مسکن و ساخت ۴ میلیون مسکن در کشور امیدوار باشیم اما در شرایط فعلی باید گفت که تقریبا این کار نشدنی و یا بسیار دشوار است.

پورحاجت با انتقاد از عدم نظارت بر بازار مصالح ساختمانی و افزایش هزینه‌های ساخت مسکن گفت: در کل در شرایط فعلی وقتی هزینه پایه ساخت یک متر واحد در طرح جهش تولید مسکن یک شبه ۸ تا ۱۰ درصد افزایش می‌یابد قطعا بخش خصوصی هیچ رغبتی برای ورود در این طرح و اجرای آن ندارد.

وی معتقد است با توجه به همه مشکلاتی که در حوزه تولید مسکن در کشور وجود دارد تولید ۴ میلیون مسکن تا پایان دولت سیزدهم بسیار دشوار خواهد بود مگر آنکه این روند کنونی که در بحث مسکن در کشور دنبال می‌شود تغییر پیدا کند و در غیر این صورت با روند کنونی این مساله امکان پذیر نیست.

اخبار مرتبط:
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خوزستان گفت: همه در هر جایگاهی که هستند باید برای رفع مشکلات این استان جانفشانی کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است