کد خبر : 211100
انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۲۷ - 13:48
دسته‌بندی : سیاسی، اسلاید
چاپ

تا وقتی ناآرامی‌های ایران حل و فصل نشود بعید است اروپایی ها سر میز مذاکره بیایند

یک کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: اروپایی‌ها به ویژه سه کشور اروپایی منتظر از سرگیری مذاکرات برجام هستند اما این کشورها تا وقتی مسایل و ناآرامی‌ها در داخل حل و فصل نشود بعید است سر میز مذاکره حاضر شوند.

تا وقتی ناآرامی‌های ایران حل و فصل نشود بعید است اروپایی ها سر میز مذاکره بیایند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ حسن بهشتی‌پور، کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره حمایت کم سابقه آلمان از ناآرامی‌های داخلی ایران و دلایل موضع‌گیری‌ها و تحریم‌های اخیر اظهار کرد: واقعیت این است که وزیر خارجه آلمان جزو حزب سبزها و تازه‌کار است و ملاحظات حقوق بشری برای این حزب بیشتر از سایر احزاب سنتی مثل دموکرات مسیحی و سوسیال دموکرات است.

به گزارش ایسنا، بخش هایی از گفت و گوی بهشتی پور را در ادامه می خوانید:

*برخی معتقدند آلمان به خاطر نزدیکی ایران به روسیه و بحث پهپادها و از سویی تاخیر در احیای برجام مسایل حقوق بشری را بهانه حمله به ایران قرار داده است؛ بیش از برجام و مساله اوکراین و پهپادها، آنها بر روی موضوعات حقوق بشری مانور می‌دهند و ناآرامی‌ها را بهانه کرده‌اند.

*اینکه پشت این داستان چه اهدافی است را نمی دانم، اما شواهد نشان می دهد بهانه تحریم‌ها و به ویژه تحریم‌های جدیدی که اعلام کردند تحت ثاثیر مسایل داخلی و حقوق بشری ایران است.

*البته در تحریم‌های اروپا علیه ایران، دو مورد از آنها به خاطر مسایل اوکراین و در اختیار قرار دادن پهپادها بوده است که در بیانیه وزیران خارجه اتحادیه اروپا آمد بود، اما برای آلمان به طور خاص مسایل حقوق بشری در حال حاضر پررنگ است.

*اروپایی‌ها به ویژه سه کشور اروپایی منتظر از سرگیری مذاکرات برجام هستند اما این کشورها تا وقتی مسایل و ناآرامی‌ها در داخل حل و فصل نشود بعید است سر میز مذاکره حاضر شوند. به ویژه که الان بر سر مسایل داخلی ایران و نیز برجام موضع اروپا به آمریکا بسیار نزدیک شده است.

*مدیریت مسایل داخلی و اعتراضات قابل انجام و شدنی است مثل هر بحران دیگری این مسایل هم راه‌حل دارد به شرط اینکه اراده‌ای برای این کار باشد. اگر به سمت ایجاد وحدت ملی و همبستگی ملی و رفع سوءتفاهم ها برویم تا اقشار و جناح‌های مختلف به حل مساله ترغیب شوند بسیار کمک‌کننده خواهد بود و بهانه دست کشورهای دیگر برای مداخله در امور داخلی ایران نمی‌دهیم. تا وقتی ناآرامی‌ها جریان دارد، دشمنان ایران دنبال این می‌روند که از این فضا به نفع خود استفاده کنند.

اخبار مرتبط:
تبلیغات انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
تبلیغات انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: بر اساس جدول زمان‌بندی، تبلیغات از ساعت صفر بامداد روز ۱۳ اردیبهشت آغاز شده و به‌مدت هفت‌روز تا ساعت ۸ صبح پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

نماینده مجلس: با بی‌حجاب‌ها در ملاء عام برخورد می‌کنند / اما اگر فلان روحانی شاخص، تخلف می‌کند با او برخورد مومنانه می‌شود
نماینده مجلس: با بی‌حجاب‌ها در ملاء عام برخورد می‌کنند / اما اگر فلان روحانی شاخص، تخلف می‌کند با او برخورد مومنانه می‌شود

رشیدی کوچی، نماینده مجلس در توئیتی نوشت: ‏از نظر عده‌ای بی‌حجاب‌ها دین را به سخره گرفته، قانون‌کشی می‌کنند پس باید با آن‌ها قاطعانه و در ملاء عام برخورد شود. اما اگر فلان روحانی شاخص که سال‌ها مردم را به دینداری دعوت کرده، تخلف مالی سنگین کند و با دین مردم بازی کند باید برخورد مومنانه باشد! اذا فسد العالِم، فسد العالَم.

اردن پشت اسرائیل درنیامد بلکه فضایش را برای دو طرف درگیری بست
اردن پشت اسرائیل درنیامد بلکه فضایش را برای دو طرف درگیری بست

نصرت الله تاجیک، دیپلمات بازنشسته، و سفیر پیشن ایران در اردن درباره گزارش ها پیرامون حمایت اردن از اسرائیل به «انتخاب» گفت: اردن پشت اسرائیل درنیامده؛ بلکه اعلام کرده سیاست بیطرفی را اتخاذ کرده و فضایش را برای دو طرف بسته است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است