کد خبر : 210604
انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۲۵ - 04:42
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

آغاز رهاسازی آب برای کشت‌های پاییزه در خوزستان

معاون مطالعات پایه و طرح‌های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به رهاسازی اولین نوبت آب برای کشت‌های پاییزه گفت: به دلیل همکاری انجام‌شده از سوی کشاورزان در بحث کشت‌های تابستانه و همچنین مدیریت مصرف انجام‌شده امیدواریم مشکلی در تامین آب مورد نیاز کشت‌های پاییزه نداشته باشیم.

آغاز رهاسازی آب برای کشت‌های پاییزه در خوزستان

علی شهبازی با اشاره به اولین نوبت رهاسازی آب برای کشت‌های پاییزه در خوزستان اظهار کرد: در همه حوضه‌های آبریز استان کشت پاییزه آغاز شده است و بر این اساس سازمان آب و برق خوزستان نسبت به تامین آب مورد نیاز این کشت‌ها اقدام خواهد کرد.

وی افزود: در حوضه کارون، دز و مارون با توجه به همپوشانی کشت تابستانه و پاییزه تامین آب مورد نیاز کشت‌ها بر اساس برنامه رهاسازی در حال انجام است و مساله خاصی وجود ندارد.

معاون مطالعات پایه و طرح‌های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: برای حوضه کرخه که دارای شرایط ویژه‌تری است از روز ۱۲ آبان ماه تامین آب کشت پاییزه در این حوضه آغاز شده است تا کشاورزان در این بخش نیز بتوانند براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده کشت کنند.

شهبازی عنوان کرد: میزان تامین آب برای کشت‌ها تابع از شرایط دمایی، آب و هوایی، بارش‌ها و زمان برداشت است و براساس این عوامل نسبت به رهاسازی آب از سدها برای کشت‌های پاییزه اقدام می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی در خصوص بازه‌های زمانی تامین آب در قالب کارگروه سازگاری با کم‌آبی استان انجام می‌شود و پس از هماهنگی‌های انجام‌شده نسبت به تامین آب مورد نیاز کشت‌ها اقدام می‌شود.

معاون مطالعات پایه و طرح‌های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان گفت مشکلی برای تامین آب کشت‌های پاییزه در استان وجود ندارد، عنوان کرد: امسال در دومین سال خشکسالی‌های پیاپی قرار داریم و این مساله باعث شده تا ذخایر سدها تا حدودی کاهش داشته باشند. در این زمینه خوشبختانه به دلیل همکاری انجام‌شده از سوی کشاورزان در بحث کشت تابستانه و همچنین مدیریت مصرف انجام‌شده امیدواریم مشکلی در تامین آب مورد نیاز کشت‌های پاییزه نداشته باشیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط:
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خوزستان گفت: همه در هر جایگاهی که هستند باید برای رفع مشکلات این استان جانفشانی کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است