کد خبر : 210600
انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۲۵ - 04:13
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

خاتمی: تدبیر عرضه و تقاضای دارو از کنترل خارج شده است

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که امروز شاهد هستیم چرخه مدیریت اقدام، طراحی و اجرای طرح دارویاری از کنترل خارج شده و مردم در تهیه داروهای معمول و پرمصرف نیز با مشکل مواجه شده اند.

خاتمی: تدبیر عرضه و تقاضای دارو از کنترل خارج شده است

سیدمرتضی خاتمی در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون بهداشت پیرامون اجرای طرح دارویار و علت کمبود دارو گفت: تنظیم بازار دارو از مهم‌ترین وظایف تولیت نظام سلامت به شمار می‌رود. طرح دارویاری در ۲۳ تیرماه با محوریت جابه‌جایی یارانه از ابتدای زنجیره به انتهای زنجیره دارو اجرایی شد. تامین نقدینگی و نظارت بر زنجیره تولید، توزیع و مراقبت از واردات به موقع و به طور کلی توجه به عرضه و تقاضا در اجرای این طرح حائز اهمیت بود. تکمیل پوشش بیمه‌ای جامعه و قیمت‌گذاری مناسب از مهم‌ترین محورهایی بود که در اجرای این طرح باید مورد توجه قرار می‌گرفت.

نماینده ماهنشان در ادامه اظهار کرد: اما در ابتدا با کمبود نقدینگی مواجه شده و سپس بلاتکلیفی برخی از بخش‌ها ورود و ظهور کرد و سپس نوسانات نرخ ارز به میان آمد. چرخه مدیریت اقدام، طراحی و اجرای این طرح از مسیر خود خارج شده و حتی برخی از نهادها در اجرای طرح دارویاری همکاری ندارند. عدم تولید شرکت‌های دارویی و عدم کاهش واردات مواد اولیه امروز نه تنها داروهای وارداتی کم مصرف را از دسترس خارج کرده است بلکه داروهای معمولی پرمصرف نیز دچار کمبود شده است. وزارت بهداشت مسئول وضعیت کنونی است و باید در این حوزه پاسخ‌گو باشد. امیدواریم تولیت نظام دارو با مدیریت به موقع دارو را در اختیار مردم قرار دهد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط:
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خوزستان گفت: همه در هر جایگاهی که هستند باید برای رفع مشکلات این استان جانفشانی کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است