کد خبر : 210589
انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۲۵ - 03:23
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

آغاز به کار دومین جشنواره ملی برداشت نیشکر در خوزستان

همزمان با سی‌ودومین سالگرد تأسیس شرکت توسعه‌نیشکر و صنایع جانبی، فعالیت‌های دومین جشنواره ملی برداشت نیشکر در محل شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر اهواز آغاز شد.

آغاز به کار دومین جشنواره ملی برداشت نیشکر در خوزستان

در حاشیه این مراسم مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در برنامه تلویزیونی زنده «در مسیر پیشرفت» که از شبکه‌های یک سیما و استانی خوزستان پخش می‌شد، آخرین دستاوردهای نیشکر و صنایع جانبی را تشریح کرد.

این جشنواره با همکاری گسترده اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، در قالب نمایشگاه، غرفه‌ها و کارگاه‌ها به مدت سه روز از ۲۳ تا ۲۵ آبان‌ ۱۴۰۱ دایر است.

قرار است در پایان این جشنواره، آثار برگزیده ۲ بخش جشنواره «شهد رسانه» و جشنواره «قاب سبز» معرفی و از برگزیدگان در بخش‌های مختلف تقدیر شود.

علاوه بر این، برنامه‌های متنوعی از جمله سوارکاری، پرواز پاراگلایدر، دوچرخه‌سواری، کارگاه کتاب‌خوانی، نقاشی و خوشنویسی در حاشیه این نمایشگاه در حال برگزاری است.

سوارکاری، برپایی غرفه‌های متنوع صنایع‌دستی، حضور گروه‌های هنری از جمله خوشنویسان، فعالیت زنده در نمایشگاه، امکانات تصویری مناسب و تدارک اتوبوس روباز برای بازدید از مزارع، بخشی از فعالیت‌های جشنواره دوم است.

برپایی غرفه‌های شهرستان‌های پیرامون نیشکر برای معرفی صنایع‌دستی و توانمندی‌های روستاهای اطراف طرح‌های نیشکر نیز از دیگر بخش‌های نمایشگاهی این جشنواره است.

بازدید برای علاقه‌مندان به جشنواره شکرستان آزاد است و افراد می‌توانند از ساعت ۹ تا ۱۷ با مراجعه به شرکت کشت و صنعت امیرکبیر در ۴۵ کیلومتری جاده اهواز به خرمشهر، از غرفه‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری جشنواره شکرستان دیدن کنند.

اخبار مرتبط:
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خوزستان گفت: همه در هر جایگاهی که هستند باید برای رفع مشکلات این استان جانفشانی کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است