کد خبر : 210394
انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۲۴ - 04:13
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

جانشین فرمانده قرارگاه ابوالفضل(ع)خوزستان:دشمن از اقتدار ایران هراس دارد

جانشین فرمانده قرارگاه حضرت ابوالفضل (ع) خوزستان، با بیان اینکه دشمن از اقتدار ایران هراس دارد گفت: جمهوری اسلامی به نقطه‌ای از بالندگی رسیده است که از توطئه‌های دشمنان هراسی در دل ندارد.

جانشین فرمانده قرارگاه ابوالفضل(ع)خوزستان:دشمن از اقتدار ایران هراس دارد

سرتیپ دوم پاسدار سردار علیرضا هاتف بعدازظهر دوشنبه در آیین آغاز نشست های روشنگری جهاد تبیین در سطح شهرداری اهواز که در صحن رسمی شورای اسلامی کلانشهر اهواز برگزار شد، افزود: انقلاب اسلامی در ۴۳ سال گذشته همواره مورد طمع دشمنان بوده و در این سال ها جنگ‌های مختلف نظامی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و امروز جنگ ترکیبی را تجربه کرده است.

وی بیان کرد: با وجود همه توطئه های دشمنان، امروز اقتدار جمهوری اسلامی به حدی است که همه دنیا را به چالش کشیده است و دشمنان ایران اسلامی نمی‌توانند جمهوری اسلامی را نادیده بگیرند.

پیش بینی توطئه دشمنان توسط دستگاه‌های اطلاعاتی

سردار هاتف با بیان اینکه برآورد دستگاه های اطلاعاتی نشان می داد که دشمنان ایران، در تابستان امسال درصدد ایجاد توطئه ضد کشور هستند گفت: برآورد دستگاه های امنیتی کشور نشان می داد که در تابستان امسال، با توجه به مشکلات اقتصادی مسایلی در کشور رخ دهد.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در ۱۴ خرداد امسال طی سخنانی تاکید کرده بودند که دشمن به اعتراض های مردمی، کار روانی و فعالیت رسانه ای و مجازی و با پول و مزدور پروری برای ایجاد تقابل میان مردم و جمهوری اسلامی دل بسته است.

جانشین فرمانده قرارگاه حضرت ابوالفضل (ع) خوزستان، با بیان اینکه مشکلات اقتصادی داخلی واقعیتی غیرقابل انکار است افزود: مشکلات اقتصادی یک شبه به وجود نیامده و نتیجه فعالیت دولت های گذشته است ولی امروز کسانی که خود عامل این مشکلات هستند، چون از دولت کنار گذاشته شده‌اند در حال سیاه نمایی فعالیت دولت سیزدهم هستند.

۸۴ درصد فضای مجازی در حوادث اخیر در اختیار دشمن بود

سردار هاتف ادامه داد: آمریکایی ها یا موضوعی را برای فشار به جمهوری اسلامی علیه ملت ایران به وجود آورده و یا از مشکلات داخلی برای فشار به کشور بهره برده است.

وی افزود: آمریکایی هایی که خودشان در عراق بیش از یک میلیون عراقی را به خاک و خون کشیدند امروز داعیه دار حقوق بشر در کشور ما شده اند و فوت یک زن برای آنها مهم شده است.

سردار هاتف گفت:جمهوری اسلامی در پرونده های مختلف نشان داده که در برابر تخلفات و جرایم دستگاه ها و ماموران دولتی در بخش های مختلف نظامی، انتظامی و دولتی با شدیدترین وجه برخورد کرده است.

جانشین فرمانده قرارگاه حضرت ابوالفضل (ع) خوزستان ادامه داد: بر اساس مطالعات انجام شده در یک ماه نخست ناآرامی ها اخیر، ۸۴ درصد فضای مجای در اختیار دشمن بود و تنها ۱۶ درصد این فضا در اختیار رسانه های داخلی بود که نشان از فضاسازی بسیار سنگین علیه نظام اسلامی در این حوادث است.

فضاسازی سنگین رسانه‌ای از ویژگی‌های حوادث اخیر بود

وی انتشار گسترده شایعات و فضاسازی سنگین رسانه ای در فضای مجازی را از جمله ویژگی های حوادث اخیر دانست و افزود: فضاسازی سنگین رسانه ای دشمنان موجب نگرانی مردم و دلسوزان ایران شده است.

سردار هاتف، با تاکید بر اینکه آمریکا و کشورهای اروپایی هیچ وقت دلشان به حال مردم ایران نسوخته و نمی سوزد گفت: دشمنان با اصل جمهوری اسلامی مشکل دارد و امضای معاهده های بین المللی مانند برجام هیچ وقت موجب پایان دادن به دشمنی آنها علیه ایران اسلامی نمی شود.

جانشین فرمانده قرارگاه حضرت ابوالفضل (ع) خوزستان ضعف مطالعاتی جوانان و دانشجویان را مورد انتقاد قرار داد و افزود: متاسفانه به دلیل کم کاری انجام شده حتی برخی جوانان خوزستان نسبت به دفاع مقدس اطلاعات کافی ندارند در حالی که این استان در دفاع مقدس به طور مستقیم درگیر بوده‌ است.

جنگ ترکیبی، جنگ اراده هاست

وی با اشاره به تفاوت فاحش فضای مجازی و فضای واقعی گفت: جوانان و نوجوانان کشور در سه سال اخیر به دست فضای مجازی سپرده شدند که این موجب شده تا فضای مجازی در حوادث اخیر نقش موثری داشته باشد.

سردار هاتف ادامه داد: پارسال تعداد زیادی تجمع اعتراضی در خوزستان برگزار شد و با وجودی که هیچ یک از این تجمعات مجوز نداشتند، اما به دلیل اینکه اعتراض آنها به حق بود، هیچ یک از این افراد دستگیر نشدند که این نشان می دهد که نظام اسلامی سعه صدر لازم برای شنیدن اعتراض ها را دارد.

وی کشته سازی و تحریک قومیت ها را از جمله ویژگی توطئه های مهم دشمن در حوادث اخیر دانست و افزود: جنگ ترکیبی؛ جنگ اراده ها و همچنین جنگ سیاسی، ماهواره ها، کانال های خبری، تکرار دروغ و جنگ رسانه هاست.

سردار هاتف با بیان اینکه همه باید برای تببین و روشَنگری جامعه در شرایط حساس کنونی احساس مسوولیت کنند، بیان کرد: خانواده‌های شهدا همه سرمایه خود را برای دفاع از انقلاب به میدان آوردند و مسوولان امروز مدیون بیش از ۳۰۰ هزار شهید و هزاران جانباز هستند.

ملتی که فاطمه زهرا(س) را دارد از دشمن هراسی ندارد

جانشین فرمانده قرارگاه حضرت ابوالفضل (ع) خوزستان گفت: شهدا و ایثارگران بدون منت جان خود را برای دفاع از انقلاب اسلامی و ارزش های اسلام در دست گرفتند و چنین نظامی با پشتوانه چنین جوانانی از همه مشکلات عبور می کند.

وی ادامه داد:انقلاب اسلامی به فضل الهی از همه مشکلات عبور می کند و آمریکا و رژیم صهیونیستی را زیرپا خواهد گذاشت و جوانانی که امروز به دلیل تهییج و جو زدگی به کف خیابان آمده را فرزندان خود می دانیم و آنها را نجات می دهیم.

سردار هاتف گفت: ملتی که به فاطمه زهرا(س) و ائمه اطهار(ع) متوسل باشد، از چنین حوادث نگرانی ندارد.

امیدآفرینی و اعتمادسازی به نظام وظیفه کنونی مسوولان کشور است

وی تبیین و روشنگری و رسیدگی به مشکلات مردم را مهمترین وظیفه مسوولان دانست و گفت: مسوولان باید امانتدار خون شهدا باشند و خود را خادم مردم بدانند و از گلایه ها و انتقادات مردم برآشفته نشوند بلکه تلاش کنند تا این مشکلات را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه امیدآفرینی و اعتمادسازی به نظام، وظیفه کنونی مسوولان کشور است، افزود: شادی آفرینی، کار شبانه روزی و تلاش برای حل مشکلات مردم، لازمه اعتماد سازی و امیدآفرینی است و مدیریت شهری اهواز باید به طور جدی این موارد را مورد توجه قرار دهد.

طرح جهاد تبیین در شهرداری و مدیریت شهری اهواز به همت سازمان بسیج شهرداری اهواز از امروز دوشنبه آغاز شده و قرار است در قالب این طرح نشست های روشنگرانه در مناطق و سازمان های مختلف این شهرداری، با حضور اساتید و صاحب نظران برای مدیران و کارکنان شهرداری برگزار شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط:
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خوزستان گفت: همه در هر جایگاهی که هستند باید برای رفع مشکلات این استان جانفشانی کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است