کد خبر : 210236
انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۲۳ - 08:35
دسته‌بندی : سیاسی، پیشنهاد سردبیر
چاپ

مدیر کل سیاسی وزارت کشور: کل کسانی که در اغتشاشات شرکت کردند، یک درصد جمعیت کل ایران هم نمی‌شود

مدیر کل سیاسی-امنیتی وزارت کشور گفت: من می‌توانم بگویم که کل کسانی که در طول این مدت به خیابان آمدند و در اغتشاشات شرکت کردند، یک درصد جمعیت کل ایران هم نمی‌شود ولی با این حال رئیس جمهور بر استقبال از انتقادهای مردم و تعامل مثبت با مسائل تأکید کرده است.

مدیر کل سیاسی وزارت کشور: کل کسانی که در اغتشاشات شرکت کردند، یک درصد جمعیت کل ایران هم نمی‌شود

به گزارش سایت خبری مدارا؛ «عبدالله مرادی» مدیر کل سیاسی-امنیتی وزارت کشور یکشنبه شب با حضور در استودیو شبکه المیادین در تهران، تأکید کرد که بر خلاف اعلام رسانه‌های مغرض در خصوص وضعیت ایران، امنیت در کل کشور از جمله استان کردستان و سیستان و بلوچستان برقرار است.

آمریکا برای ایجاد آشوب در ایران کاملا آماده بود

عبدالله مرادی در ابتدای ایران برنامه تأکید کرد، دشمنان ج.ا ایران هرگز از دشمنی با ایران دست برنداشته‌اند. تاریخ دشمنی آمریکا با ایران به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی برمی‌گردد و به زمان ملی شدن نفت برمی‌گردد. کلا آمریکا با هر کشوری که دنبال استقلال و آزادی باشد، مشکل دارد لذا استقلال سیاسی نکته‌ای بسیار مهم است… امروز آمریکا جنگ اقتصادی، جنگ شناختی، سیاسی، رسانه‌ای و مذهبی را با هم علیه ایران به کار گرفته است… اطلاعات ما نشان می‌دهد که آمریکا برای این توطئه کاملا آماده بود و تدارک زیادی دیده بودند تا آشوبی در ایران اجرا کنند و احتمالا فوت خانم مهسا امینی آن را کمی جلو انداخت.

رد پای دشمن در اتفاقات کردستان و سیستان کاملا روشن است

این مقام وزارت کشور ایران در پاسخ به سوالی درباره توطئه اخیر در ایران گفت، شما می‌دانید که یکی از اهداف دشمنان از ایجاد اغتشاشات، قشر جوان و نوجوان بود که از آنان بهره‌کشی شود و با سوار شدن بر احساسات این قشر از ایرانی‌ها، اهداف خود را پیش ببرند. مثلا در کردستان عراق، دشمنان تلاش کردند تا با تحریک تجزیه‌طلبان، امنیت را بر هم بزنند و بااختلاف‌افکنی، آنجا را به هم بریزند تا اهداف جدایی‌طلبانه خود را اجرایی کنند. در سیستان و بلوچستان هم که برادران اهل سنت ما آنجا زندگی می‌کنند نیز تلاش کردند اختلاف شیعه سنی بیندازند. متاسفانه اتفاقاتی افتاد که رد پای گروه‌های تکفیری و اثر انگشت دشمنان در آن کاملا روشن بود. اما مردم بلوچ با آگاهی از برنامه دشمن با آنان همراهی نکردند. هیأتی نیز به نمایندگی از رهبری روز یکشنبه به سیستان رفت.

امنیت در کل شهرهای ایران برقرار است

المیادین از گزارش رسانه‌های خارجی در خصوص ناامنی در برخی نقاط ایران پرسید و گفت، من با قاطعیت می‌گویم که وضعیت امنیتی ایران و همه استان‌ها و کردستان و سیستان و بلوچستان کاملا برقرار است. در این جنگ ترکیبی که خیلی بی‌سابقه است دو قومیت کرد و بلوچ را در کردستان و سیستان و بلوچستان هدف گرفته‌اند. الان امنیت در کل شهرهای این دو استان برقرار است و مردم آگاهی خوبی از خود نشان داده‌اند. متاسفانه رسانه‌های مغرض خیلی بزرگنمایی می‌کنند و الان زندگی طبیعی در جریان است… یکی از وسایل گمراه‌کردن افکار عمومی، دروغ‌گویی در خصوص کشته شدن افراد است. آنها مرگ کسانی را اعلام می‌کنند که یا زنده هستند یا اصلا وجود خارجی ندارند.

مرادی همچنین اشاره کرد، من می‌توانم بگویم که کل کسانی که در طول این مدت به خیابان آمدند و در اغتشاشات شرکت کردند، یک درصد جمعیت کل ایران هم نمی‌شود ولی با این حال رئیس جمهور بر استقبال از انتقادهای مردم و تعامل مثبت با مسائل تأکید کرده است.

چه کشورهایی در این توطئه حاضرند؟

عبدالله مرادی در پاسخ به سوالی درباره کشورهای حاضر در این توطئه گفت، بی‌تردید این طرح توطئه علیه ایران از جانب آمریکا طراحی شده که با استفاده از گروه‌های تروریستی در حال اجراست. اتاق عملیات این توطئه آمریکایی است. اطلاعاتی به دست آورده‌ایم که این طرح از جانب آمریکا آغاز شده است اما برخی کشورهای دیگر مثل آلمان با استفاده از پوشش حقوق بشر در این طرح شرکت دارند؛ آلمانی که در ایام جنگ تحمیلی به صدام سلاح شیمیایی داد. طبق اطلاعات ما فرانسه هم شراکت دارد و اخیرا هم رئیس جمهورشان با فرد معلوم‌الحال دیدار کرد.

برخی سفارتخانه‌های اروپایی در تهران در توطئه شرکت دارند

مرادی افزود، حتی سفارت های اروپایی در ایران هم شرکت داشتند و نه تنها مردم را تشویق به آمدن در خیابان کردند که برخی از اعضایشان خودشان به خیابان آمدند. طبعا ما از نقش رسانه‌های انگلیسی یا رسانه‌هایی که در انگلیس حضور دارند مثل ایران‌اینترنشنال و بی.بی.سی غافل نیستیم. شبکه‌هایی که از حمایت انگلیس عربستان برخوردارند و دروغ‌های زیادی مطرح کردند و آموزش‌ اقدامات تروریستی می‌دادند… میان این سفارتخانه‌ها و رسانه‌ها هماهنگی است، مثلا از این رسانه‌ها خواسته‌اند که اتفاقات در خیابان مثل آتش‌زدن سطل‌آشغال‌ها و تخریب نرده‌ها و دیوارها را فیلم بگیرند سریع منتشر کنند و بزرگنمایی کنند گویی که جنگ خیابانی در ایران در جریان است… نقش سفارتخانه‌های اروپایی در تهران برای ما کاملا روشن است. اتاق عملیات این توطئه همه این اقداما را مدیریت می‌کند و وانمود می‌کنند که اغتشاشات گسترده‌ای در ایران در جریان است.

تقسیم کار دشمنان ایران

به گفته این مقام وزارت کشور، کشورهای شرکت‌کننده در این توطئه هر کدام حسب دشمنی خود با ایران، تقسیم وظیفه کرده‌اند… طبق اطلاعات به دست آمده، آمریکایی‌ها عناصر متعددی را در خارج از کشور آموزش داده و آنها را وارد ایران کرده‌اند تا اقدام به آشوب کنند.

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید
مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید

مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات نه تنها در انتخابات اخیر بلکه در انتخابات مجلس در چند دوره اخیر شرکت نکرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است