کد خبر : 210105
انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۲۲ - 17:18
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

شمال تالاب شادگان خشک است/ برخی به بخش‌های خشک تالاب چشم طمع دارند

معاون محیط طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به تامین نشدن حق‌آبه تالاب بین‌المللی شادگان، از خشکی قسمت شمالی این تالاب خبر داد.

شمال تالاب شادگان خشک است/ برخی به بخش‌های خشک تالاب چشم طمع دارند

سید عادل مولا با اشاره به انجام عملیات اجرایی طرح “پتروپالایش ملل” در تالاب بین‌المللی شادگان، در مورد آینده این تالاب اظهار کرد: آینده تالاب بین‌المللی شادگان به آب بستگی دارد؛ هر جا که آب نباشد، امکان تصرف و تعرض وجود دارد.

وی با تاکید بر لزوم تامین حق‌آبه تالاب‌ها افزود: اگر حق‌آبه تالاب‌ها تامین و آب در تالاب جاری شود، دیگر امکان تعرض افراد حقیقی و حقوقی کمتر خواهد بود اما زمانی که زمینی خشک باشد، چشم طمع برخی افراد چه در رده مسئولان و چه غیر مسئولان به این محدوده دوخته می‌شود.

معاون محیط طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به تامین نشدن حق‌آبه تالاب شادگان گفت: آورده تالاب شادگان از رودخانه جراحی است که عنوان می‌شود این رودخانه به دلیل پایین بودن تراز آب، آب ندارد. همه تلاش ما این است که حداقل آبی وارد تالاب بین‌المللی شادگان شود و آب را در این تالاب رهاسازی کنیم. هر چند اکنون روزانه میزان آبی وارد تالاب می‌شود اما این آب، تنها مقداری از نیاز آبی تالاب است.

مولا افزود: آبی که در بالادست برای تالاب رهاسازی می‌شود باید مدیریت شود و به تالاب برسد اما مشکل ما این است که مدیریت بالادستی اصلا وجود ندارد و آبی که توسط وزارت نیرو برای تالاب رهاسازی می‌شود در مسیر برداشت می‌شود و آب به تالاب نمی‌رسد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۶۰ تا ۶۵ درصد از مساحت تالاب بین‌المللی شادگان آب دارد اما برخی مناطق آبگیری شده نیز تنها مرطوب هستند و قسمت شمالی تالاب شادگان نیز خشک است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط:
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خوزستان گفت: همه در هر جایگاهی که هستند باید برای رفع مشکلات این استان جانفشانی کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است