کد خبر : 209856
انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۲۱ - 09:55
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

اعظمی، نماینده جیرفت: بیانیه ۲۲۷ نماینده مجلس برای برخورد و اعدام معترضین را امضا نکردم

اعظمی نماینده جیرفت تاکید کرد: هیچگونه درخواست از قوه قصاییه، بیانیه و متنی را مبنی بر برخورد و اعدام معترضین، دانشجویان و نخبگان در حوادث اخیر بخصوص مورد معروف به بیانیه ۲۲۷ نماینده مجلس را امضا نکردم.

اعظمی، نماینده جیرفت: بیانیه ۲۲۷ نماینده مجلس برای برخورد و اعدام معترضین را امضا نکردم
به گزارش سایت خبری مدارا؛ یک نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید حفظ تمامیت ارضی کشور و ممانعت از شیطنت تجزیه طلب‌ها و تروریست‌های منافق و تکفیری مورد نظر همه دوست‌داران وطن‌مان ایران قرار گیرد، اظهار کرد: از نیروهای انتظامی و امنیتی و نیز مردم عزیز معترض، خصوصاً دانشجویان و دانش آموزان عاجزانه درخواست می‌کنم با پرهیز از هر گونه اغتشاش، مدل گفتگو و عدم خشونت را به عنوان روشی موثر برای رسیدن به خواسته‌های مشروع و قانونی خود انتخاب کنند.

متن بیانیه ذبیح‌الله اعظمی نماینده جیرفت و عنبرآباد و سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

«به نام خدا

اینجانب به عنوان نماینده مجلس، معتقد به اصل تفکیک قوا وفق اصل ۵۷ قانون اساسی کشور و حفظ استقلال قوه قضائیه بر اساس اصل ۱۵۶ قانون اساس مبنی بر این که “قوه قضائیه به لحاظ سازمانی و تشکیلاتی نباید در قوای دیگر حل شود، به طوری که وظایف این قوه تحت شعاع نفوذ سایر قوا از جمله مقننه، مجریه و نهادهای دیگر قرار نگیرد. از طرف دیگر اقتضای استقلال قوه قضائیه از آن جهت است که انجام وظایف قضایی در رسیدگی، صدور حکم، حل و فصل دعاوی و رفع خصومت در انحصار این قوه باشد. ” هستم.

به نمایندگان و اشخاص حقیقی و حقوقی توصیه می‌نمایم که از ارائه درخواست‌های فراقانونی که ممکن است اصل استقلال قوه قضائیه را زیر سوال ببرد و نیز از هرگونه اقدامی که باعث سوء استفاده دشمنان این ملت و کشور برای وارد کردن خدشه و شبهه به استقلال قوه قضائیه شود، خودداری کنند؛ به همین دلیل هیچگونه درخواست از قوه قصاییه، بیانیه و متنی را مبنی بر برخورد و اعدام معترضین، دانشجویان و نخبگان در حوادث اخیر بخصوص مورد معروف به بیانیه ۲۲۷ نماینده مجلس را امضا نکردم و آنچه در فضای مجازی منتشر می‌شود کذب و شیطنت است.

در همین راستا، اصل ۲۷ قانون اساسی مبنی بر «تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌ها، بدون حمل سلاح، به شرط آن که مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد است»، از جمله مترقی‌ترین اصول قانون اساسی می‌باشد. انجام راهپیمایی و تشکیل اجتماعات بدون خشونت حق مردم است و باید توسط حاکمیت به رسمیت شناخته شده و دولت موظف است فضا و مکانی را برای اعتراضات مدنی اقشارمختلف جامعه فراهم نماید تا مردم بتوانند نظرات و دیدگاه‌ها و مخالفت خود را بیان کنند و مسئولین را امر به معروف و نهی از منکر نمایند.

همچنین بنده، به عنوان یک استاد دانشگاه، نگرانی جدی خود را از بازداشت دانش آموزان و دانشجویان اعلام می‌کنم. دانشجویان و دانش‌آموزان، نخبگان و آینده سازان ایران قوی هستند؛ نباید با خشونت و قوه قهریه با این عزیزان برخورد کرد. جای دانش آموز و دانشجو کلاس درس است نه زندان و بازداشتگاه. در هیچ کشوری، خشونت و ساختارشکنی توسط نیروی انتظامی و امنیتی آن‌ها تحمل نمی‌شود. وظیفه ذاتی پلیس و نیروهای امنیتی، طبق قانون مقابله با اغتشاش، خشونت و جلوگیری از هرگونه آشوب و بر هم زدن نظم عمومی، به صورت متناسب است. نباید از طریق استفاده غیرمجاز از اسلحه توسط نیروهای خودسر و یا استفاده نامناسب و سلیقه‌ای از زور توسط پلیس و نیروهای امنیتی، به اقتدار پلیس و نیروهای امنیتی خدشه وارد شود. تضعیف پلیس در هیچ کشوری و در هیچ کجای دنیا پذیرفته شده نیست.

ایران قوی، نیاز به پلیس و نیروی امنیتی مقتدر برای جلوگیری از هرگونه اغتشاش، خرابکاری، آشوب، عملیات تروریستی و تضمین امنیت و آرامش مردم عزیز دارد. بنده به عنوان یک نماینده اصلاح طلب، معتقد به اصلاح ساختارها و رفع نواقص از طریق اصلاحات هستم. از نیروهای انتظامی و امنیتی و نیز مردم عزیز معترض، خصوصاً دانشجویان و دانش آموزان عاجزانه درخواست می‌کنم با پرهیز از هر گونه اغتشاش، مدل گفتگو و عدم خشونت را به عنوان روشی موثر برای رسیدن به خواسته‌های مشروع و قانونی خود انتخاب کنند. اصلاحات و گفتگو تنها راه نجات کشور و رفع نواقض و ناکارآمدی ساختارهای معیوب می‌باشد. نخبگان عزیز توجه نمایند که اصلاحات زمان بر است و نیاز به صبر و صبوری دارد، اما روشی کارآمد و آزموده شده است. باید به روش‌های کم هزینه و بدون خشونت از جمله گفتگو بین حاکمیت و مردم، یک بار دیگر فرصت بدهیم. در همین خصوص خبرهای خوبی هم در راه هست. اما باید حفظ تمامیت ارضی کشور و ممانعت از شیطنت تجزیه طلب‌ها و تروریست‌های منافق و تکفیری مورد نظر همه دوست‌داران وطن‌مان ایران قرار گیرد.»

اخبار مرتبط:
نوری قزلجه، نماینده مجلس: تعطیلی شنبه‌ها به نفع کشور است
نوری قزلجه، نماینده مجلس: تعطیلی شنبه‌ها به نفع کشور است

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر تعطیلی به روز پنجشنبه موکول شود، ارتباطات و مراودات رسمی و غیر رسمی، ادارات، تجارت و بازرگانی کشور به مدت ۴ روز در ماه قطع خواهد شد؛ در حالی که با تعطیلی شنبه، این مدت به حداقل ۳ روز کاهش می‌یابد.

آمریکا: درباره روش‌های ارتباطی ما با ایران نظری نمی‌دهیم
آمریکا: درباره روش‌های ارتباطی ما با ایران نظری نمی‌دهیم

«ودانت پاتل»، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری در پاسخ به این که آیا ادعای روزنامه کویتی الجریده را تایید می‌کند که با نقل قول از یک منبع مطلع ایرانی مدعی شده بود، ایران نامه‌ای از آمریکا درباره ازسرگیری مذاکرات احیای توافق هسته‌ای پس از رسیدن به تفاهم‌های امنیتی دریافت کرده است، گفت: نظری درباره روش‌های ارتباط برقرار کردنمان با ایران نمی‌دهم، جز این که با ایران مذاکرات مستقیمی درباره برجام(توافق هسته‌ای) نداریم، نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر.

نماینده جنجالی مجلس ادعای هسته‌ای خودش را تکرار کرد / کریمی‌قدوسی: برای تولید اورانیوم ۹۰ درصد که سوخت اصلی کلاهک هسته‌ای است، نصف روز زمان لازم داریم  I ببینید
نماینده جنجالی مجلس ادعای هسته‌ای خودش را تکرار کرد / کریمی‌قدوسی: برای تولید اورانیوم ۹۰ درصد که سوخت اصلی کلاهک هسته‌ای است، نصف روز زمان لازم داریم I ببینید

کریمی قدوسی می گوید کارشناسان به ما گفته اند که ما نصف روز زمان لازم داریم که چند آبشار غنی سازی را سری کنیم و غنای اورانیوم تولیدی را از ۶۰ به ۹۰ درصد برسانیم. این چیز خاص و سری نیست و آژانس هم مطلع است. از نظر فنی هم یک امر شدنی و خیلی راحت است؛ بنابراین به لحاظ تولید اورانیوم ۹۰ درصد که سوخت اصلی کلاهک هسته‌ای است، جمهوری اسلامی یک نصف روز زمان لازم دارد، حالا بگوییم یک هفته.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است