کد خبر : 209744
انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۲۱ - 00:03
دسته‌بندی : بین الملل
چاپ

شیخ عیسی قاسم: شرکت در انتخابات بحرین را خیانت دانست

آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین جمعه شب در پیام زنده تلویزیونی به ملت این کشور تاکید کرد که شرکت در انتخابات فردای پارلمانی و شوراهای شهر در این کشور خیانت است.

شیخ عیسی قاسم: شرکت در انتخابات بحرین را خیانت دانست

به گزارش سایت خبری مدارا؛ آیت الله قاسم در این پیام که از شماری از شبکه های تلویزیونی منطقه پخش شد، درباره انتخابات پارلمانی فردا (شنبه) در بحرین گفت: اگر مشارکت چشمگیری در انتخابات داشته باشید، در امتحان شکست خواهید خورد.

وی افزود: مسئولیت بحرینی ها تحریم انتخابات است و مشارکت در آن خیانت است.

رهبر شیعیان بحرین گفت: قانون اساسی درست و عادلانه همان چیزی است که خداوند از آن راضی می شود.

وی پارلمان بحرین را به نفع حکومت حاکم و به زیان ملت بحرین دانست و گفت که این پارلمان ابزار ظلم و ستم و به حاشیه راندن مردم است.

آیت الله قاسم گفت: پارلمان ها ایجاد شده اند که به ملت خدمت کنند و نه رژیم ها. پارلمان هایی که به ملت ها خدمت نمی کنند، به فاجعه تبدیل می شوند.

وی افزود: افراد کاردان و مخلص از اجازه نامزد شدن در انتخابات فردا کنار زده شده اند و لذا پارلمان خالی از این افراد خواهد بود.

رهبر شیعیان بحرین گفت: کسانی که فردا در انتخابات رای خواهند داد، ارتش و نیروهای امنیتی حکومت آل خلیفه هستند. حامیان عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به رای دهندگان ملحق شده اند و رژیم مرکزی انتخابی را در سرزمین اشغالی فلسطین دایر کرده است.

رژیم بحرین درصدد برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای شهر در فردا شنبه است؛ در حالی که مخالفان سیاسی بخاطر سیاست سلطه طلبانه رژیم و اعمال سیاست انزوای سیاسی از سوی آل خلیفه و همزمان با آن ادامه بازداشت رهبران مخالف و تبعید بسیاری از رهبران دینی و سیاسی کشور و نیز سازش و عادی سازی مناسبات با دشمن صهیونیست و دادن تابعیت سیاسی کورکورانه به خارجی ها برای تغییر بافت جمعیتی بحرین با حمایت عربستان و همدستی آمریکا و انگلیس در سایه سکوت نهادهای بین المللی و سازمان ملل نسبت به این جنایات، شرکت در این انتخابات را تحریم کرده اند.

اخبار مرتبط:
سفیر اسرائیل: روسیه حمله ایران را محکوم کند / مسکو: مگر شما حملات اوکراین به خاک ما را محکوم کردید؟
سفیر اسرائیل: روسیه حمله ایران را محکوم کند / مسکو: مگر شما حملات اوکراین به خاک ما را محکوم کردید؟

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، در پاسخ به درخواست سفیر اسرائیل در مسکو برای محکوم کردن حمله ایران، خاطرنشان کرد که اسرائیل حملات کیف به خاک روسیه را محکوم نکرد.

جو بایدن: ما به اسرائیل کمک کردیم تا تقریباً تمام پهپادها و موشک‌های ایران را سرنگون کند
جو بایدن: ما به اسرائیل کمک کردیم تا تقریباً تمام پهپادها و موشک‌های ایران را سرنگون کند

رئیس جمهور آمریکا گفت: «به دستور من، برای حمایت از دفاع اسرائیل، ارتش آمریکا طی هفته گذشته هواپیماها و ناوشکن‌های دفاع موشکی ضدبالستیک را در منطقه مستقر کرده بود. به لطف این استقرارها و مهارت فوق‌العاده نیروهای نظامی‌مان، ما به اسرائیل کمک کرده‌ایم تقریباً تمام پهپادها و موشک‌های ورودی را سرنگون کند.»

رئیس پارلمان اروپا حمله موشکی ایران به اسرائیل را محکوم کرد
رئیس پارلمان اروپا حمله موشکی ایران به اسرائیل را محکوم کرد

رئیس پارلمان اروپا: حمله ایران را محکوم می کنیم و به تلاش برای توقف تشدید و تشدید اوضاع به سمت خونریزی بیشتر ادامه می دهیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است