کد خبر : 208253
انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۱۲ - 22:54
دسته‌بندی : بین الملل
چاپ

نتایج انتخابات رژیم صهیونیستی اعلام شد/دشمن شماره یک ایران به قدرت بازگشت

نخست‌وزیر سابق اسرائیل و ائتلاف راست‌گرای متحد با او در انتخابات پیروز شدند.

نتایج انتخابات رژیم صهیونیستی اعلام شد/دشمن شماره یک ایران به قدرت بازگشت

به گزارش سایت خبری مدارا؛ منابع عبری زبان گزارش دادند که حزب راستگرای نتانیاهو برتری خود با ۳۲ کرسی را نسبت به حزب رقیب حفظ کرد و حزب لیکود او ۶۴ کرسی از ۱۲۰ کرسی کنست را به دست آورده است.

منابع خبری همچنین گزارش دادند که یائیر لاپید نخست وزیر کنونی رژیم این شکست را پذیرفت و پیروزی نتانیاهو را تبریک گفت.

نتایج این انتخابات به معنای آن است که نتانیاهو باید بنا به درخواست رئیس جمهور اسرائیل کابینه تشکیل دهد.

این فرایند احتمالاً از هفته آینده آغاز خواهد شد و نتانیاهو ۲۸ روز برای تشکیل کابینه فرصت خواهد داشت.

بازگشت نتانیاهو و ایران؛  آینده چه می‌شود؟

رضا غبیشاوی، روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی در رابطه با بازگشت نتانیاهو به قدرت نوشت:

بنیامین نتانیاهو با انتخابات اسرائیل، دوباره به قدرت بازگشت و قصد دارد راست ترین و افراطی ترین کابینه را تشکیل دهد.

در این شرایط می توان پیش بینی کرد:

* اسرائیلی ها تلاش می کنند به جای اینکه مسئله اشغال فلسطین، مسئله اول خاورمیانه و جهان باشد مسئله ایران (هسته ای یا هولوکاست یا موشکی یا پهپادی یا … ) در صدر باشد و موضوع فلسطین در حاشیه قرار بگیرد. در نتیجه تلاش می کنند نزاع بین المللی با ایران هیچگاه آرام نگیرد و همیشه شعله ور بماند.

* یکی از دلایل مخالف اسرائیل با برجام نیز در همین نکته است. علاوه بر این تل آویو باور دارد ایران برای حمله نظامی به قصد نابودی اسرائیل، برنامه ریزی و تلاش می کند به همین دلیل توان حداکثری خود را علیه ایران به کار می گیرد. در نتیجه اسرائیل این چند هدف را در مقابله با ایران دنبال خواهد کرد. جلوگیری از احیای برجام یا هر گونه توافق سیاسی برای حل و فصل برنامه هسته ای ایران و برداشته شدن تحریم ها – تلاش برای افزایش تحریم های امریکا علیه بخش های پهپادی و موشکی  و … ایران – تشویق امریکا برای هدف قرار دادن گروه های نزدیک به ایران در سوریه و عراق.

* با توجه به وجود دولت اصولگرایان در ایران و نقاط ضعف و ناتوانی این دولت که یک مورد در تاخیر احیای برجام بروز کرد و استقرار کابینه راست افراطی در اسرائیل، شاهد افزایش تنش میان ایران و اسرائیل از یک سو و ایران و امریکا از سوی دیگر خواهیم بود.

* رفتارها وعملکردها و گفتارهای دولت اصولگرا ایران و کابینه راست افراطی اسرائیل علیه یکدیگر به گونه ای خواهد بود که غیرمستقیم و پلکانی، سطح نزاع را بالا خواهد برد البته اسرائیلی ها تلاش می کنند برای اعمال فشار علیه ایران از امریکا، اروپا و کشورهای منطقه هزینه کنند. همانگونه که در دولت های احمدی نژاد و ترامپ روی داد. جریان های راست افراطی در اسرائیل، تکلیف گرا هستند؛ به افکار آخرالزمانی اعتقاد دارند و کنترل آنها به شدت سخت است. با این همه می توان پیش بینی کرد فعلا و تا آینده نزدیک، از احیای برجام خبری نخواهد بود و اسرائیل برای افزایش سطح تنش میان ایران و امریکا – اروپا همه تلاش خود را خواهد کرد.

*  همچنین همکاری نظامی – امنیتی اسرائیل و کشورهای عربی منطقه با تمرکز بر ایران، نزدیک تر و گسترش می یابد.  برنامه ایجاد سامانه راداری مشترک اسرائیل و کشورهای عربی منطقه زیرسایه امریکا هم ادامه می یابد.

اخبار مرتبط:
جو بایدن: ولادیمیر پوتین یک قصاب است
جو بایدن: ولادیمیر پوتین یک قصاب است

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر به همتای روس خود را «قصاب» توصیف کرد.

حوثی‌ها برای عربستان خط و نشان کشیدند
حوثی‌ها برای عربستان خط و نشان کشیدند

«محمد علی الحوثی» از اعضای شورای عالی سیاسی یمن به عربستان سعودی درباره هرگونه همکاری با آمریکا در حمله به خاک یمن هشدار داد. وی گفت: «پیامی برای عربستان سعودی ارسال کرده‌ایم با این مضمون که اگر به هواپیماهای آمریکایی اجازه بدهد از خاکش یا حریم هوایی‌اش برای تجاوز به یمن استفاده کنند، آن‌ها نیز هدف ما خواهند بود.»

زلنسکی پاسخ اتهام پوتین را داد
زلنسکی پاسخ اتهام پوتین را داد

ولودیمیر رئیس جمهوری اوکراین به اظهارات همتای روس خود درباره حمله تروریستی در مسکو واکنش نشان داد.رئیس جمهوری اوکراین گفت که پوتین «بجای توجه و پرداختن به شهروندان روسیه یک روز ساکت ماند و به این فکر کرد که چگونه اوکراین را [به این ماجرا] بکشاند. همه چیز کاملا قابل پیش‌بینی بود.»

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است