کد خبر : 207821
انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۱۰ - 11:23
دسته‌بندی : اقتصادی
چاپ

نماینده مجلس: آقای وزیر صمت شما در شکم «مافیا» هضم شده اید

نماینده مردم میانه در مجلس، گفت: مردم از دولت انقلابی انتظار داشتند بتوانند مانند سایر کشورها به خودروهای مجهز و دارای استاندارد روز دنیا دسترسی داشته باشند، چرا ملت ما باید مجبور باشد از ارابه های مرگ استفاده کند.

نماینده مجلس: آقای وزیر صمت شما در شکم «مافیا» هضم شده اید

به گزارش سایت خبری مدارا؛ سید مرتضی حسینی نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز مجلس و در جریان بررسی تقاضای استیضاح وزیر صمت، گفت: با گذشت ۳ ماه امروز استیضاح کنندگان به عنوان بهتر شدن شرایط و بهبود وضعیت صنعت، معدن و تجارت و انجام تغییرات و اصلاحات لازم از پیگیری استیضاح صرفه نظر نکرده اند و مهلتی به دولت داده اند اما متاسفانه آقای وزیر و دولت محترم به وعده های خود عمل نکرد.

وی افزود: آقای رئیس جمهور! مردم و نمایندگان امید زیادی به دولت شما داشتند و خصوصا در بحث تنظیم بازار نگاه ویژه ای به دولت بود، همچنین در بخش کنترل قیمت ها و سر و سامان دادن به معادن و خودرو امید زیادی به دولت داشتند و انتظار داشتند تولید در بخش های مختلف با افزایش کمی و کیفی روبه رو شود و موانع موجود از پیش پای آن برداشته شود ولی با تلخی و تاسف باید گفت نه تنها حرکت چشمگیر و قابل توجهی در این زمینه مشاهده نشد بلکه کار به جایی رسید که عده ای از کارآفرینان و تولیدکنندگان راه خروج از کشور را در پیش گرفتند.

وی در ادامه صحبت های خود با اشاره به مشکلات بخش معدن در کشور، گفت: بسیاری از معادن نیز ضمن آنکه تجهیزات لازم برای بهره برداری را ندارند با کمبود نیروی انسانی نیز مواجه اند، همچنین خام فروشی و عدم فرآوری همچنان در اغلب معادن ساری و جاری است و مرور کارنامه آقای وزیر صمت نشان می دهد که وی به هیچ یک از وعده هایی که در زمان رأی اعتماد داده است عمل نکرده است، وعده هایی مانند کم اثر کردن تحریم ها، حذف امضاهای طلایی، تامین مصالح ساختمانی، تنوع بخشی به شرکت های خودروسازی، افزایش تولید و بالابردن کیفیت خودرو و رقابتی شدن بازار از جمله وعده های عملی نشده است.

نماینده مردم میانه در مجلس خطاب به فاطمی امین، تصریح کرد: شما در این ۱۴ ماه علاوه بر اینکه نتوانستید بر مافیای خودروسازی غلبه کنید بلکه در شکم این مافیا هضم و در جهت منافع آن ها حرکت کردید و مردم بعد از سال ها نارضایتی از صنعت خودروسازی و کیفیت پایین آن ها از دولت انقلابی انتظار داشتند بتوانند مانند مردم سایر کشورها به خودروهای مجهز و دارای استاندارد روز دنیا دسترسی داشته باشند و حسرت داشتن یک ماشین خوب را به گور نبرند.

وی با تاکید بر لزوم برخورد با فساد در صنعت، گفت: اگر در بخش برخورد با فساد که عمده ترین آن در وزارت صمت است و از بین بردن باندهای بیت المال خوار اقدام جدی نکنیم در سایر بخش ها نیز موفق نخواهیم شد، من بارها عرض کردم ما سال ها است که مافیاهایی را در کشور داریم، مافیای خودروسازی که هر دولتی را در شکم خود حذف می کند و کدامیک از نماینده ها و شهروندان و کدام یک از آحاد ملت از این صنعت راضی است، اما چطور است که این دو خودروساز دولتی تمام تولیدات کشور را در انحصار گرفته اند و نمی گذارند واردات به شکلی که در سایر کشورها انجام می پذیرد به شکل آزاد و صحیحی انجام شود و نه می گذارند صنعت خودروسازی دیگری در کشور رونق بگیرد و چرا ملت ما باید مجبور باشد از ارابه های مرگ استفاده کند.

حسینی تصریح کرد: دومین مافیایی که در کشور همچنان به هیچ صراطی مستقیم نیست مافیای نظام بانکی است چرا که هیچ یک از مصوبات مجلس را به درستی اجرا نمی کند و همچنان مبتلا به ربا است و همچنان در بحث ارائه تسهیلات کلان و اشخاصی که خودشان مایلند اقدام می کنند اما در بحث ارائه تسهیلات برای زوج های جوان کارشکنی می نمایند و مافیای سومی که رهبر معظم انقلاب نیز بارها به آن اشاره کردند مافیای قاچاق کالا و واردات است.

اخبار مرتبط:
زمان واریز مرحله جدید سود سهام عدالت مشخص شد
زمان واریز مرحله جدید سود سهام عدالت مشخص شد

سود مرحله‌ی دوم که در پایان سال گذشته به سهامداران عدالت پرداخت شد، به سه علت کمتر از واریزی مرحله‌ی اول در آذرماه بود. این سه عامل شامل فروش سهام در سال گذشته توسط کارگزاری‌ها به درخواست متقاضی، تفاوت سبد سهام افراد و عدم واریز توسط هشت شرکت بود.

شریعتی، عضو اتاق بازرگانی: در دنیا فقط جیبوتی پنجشنبه‌ها تَعطیل است
شریعتی، عضو اتاق بازرگانی: در دنیا فقط جیبوتی پنجشنبه‌ها تَعطیل است

عضو اتاق بازرگانی از مخالفت این نهاد کارفرمایی با تعطیلی روزهای پنج‌شنبه به جای شنبه می‌گوید و معتقد است تعطیلی پنج‌شنبه‌ها فاصله ایران و جهان را بیشتر می‌کند.

ادعای عجیب وزیر صمت / علی‌آبادی: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم / ما به واردات خودرو افتخار نمی‌کنیم
ادعای عجیب وزیر صمت / علی‌آبادی: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم / ما به واردات خودرو افتخار نمی‌کنیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حدود ۵۰ هزار خودرو وارداتی در گمرکات کشور وجود دارد گفت: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است