کد خبر : 207667
انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۰۹ - 13:56
چاپ

آصفری: پزشکی قانونی اصابت تیر به مهرشاد شهیدی‌نژاد را رد کرده/ به عنوان نماینده در خدمت خانواده «شهیدی‌نژاد» هستم اما قوه قضائیه باید پیگیر مطالباتشان باشد

نماینده اراک در مجلس گفت: شایعه فوت مهرشاد شهیدی بر اثر اصابت تیر در پیگیری اولیه ما از پزشکی قانونی رد شد، اما درخصوص سایر عللی که ممکن است منجر به فوت شده باشد، پزشکی قانونی در حال بررسی است.

آصفری: پزشکی قانونی اصابت تیر به مهرشاد شهیدی‌نژاد را رد کرده/ به عنوان نماینده در خدمت خانواده «شهیدی‌نژاد» هستم اما قوه قضائیه باید پیگیر مطالباتشان باشد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ محمدحسن آصفری، نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی درخصوص فوت مهرشاد شهیدی جوان اراکی در روز‌های گذشته و پیگیری علت این حادثه و موضوعاتی که پیرامون این حادثه مطرح می‌شود، گفت: من با پزشکی قانون صحبت کردم، علت واقعه در حال بررسی است و ان‌شاءالله تا دو هفته آینده نتیجه قطعی مشخص خواهد شد.

بخش‌هایی از گفت و گوی آصفری را در ادامه می‌خوانید:

*دلیل این فاصله زمانی هم این است که سیستم سم‌شناسی که باید این مساله را بررسی کند، در استان ما موجود نیست، نمونه‌برداری که توسط پزشکی قانونی استان انجام شده بود به آزمایشگاه تهران ارسال شد تا سازمان پزشکی قانونی تهران نظر خود را اعلام کند که علت فوت این جوان چه بوده است.

*مطمئناً ما پیگیر روشن شدن علت فوت ایشان هستیم، اما در صحبت‌هایی که تا الان داشتیم و گزارش شفاهی که پزشکی قانونی به ما داده، اثر تیر خوردن در بدن ایشان وجود ندارد که گفته شود ایشان به واسطه تیراندازی فوت کرده است.

*اما درخصوص سایر عللی که ممکن است منجر به فوت شده باشد این مساله در حال بررسی است و پزشکی قانونی باید نظر بدهد که ایشان به چه دلیل و علتی فوت کرده است، اینکه ضرب و شتم بوده یا علت دیگری اگر داشته به صورت رسمی توسط پزشکی قانونی مشخص و اعلام خواهد شد، اما اینکه شایعه مطرح شده که ایشان در اثر اصابت تیر فوت کرده است، این شایعه صحت ندارد.

*با خانواده مهرشاد شهیدی صحبت و دیداری تا الان نداشتم، ولی اگر مطالبه و کاری داشته باشند من به عنوان نماینده در خدمت‌شان هستم، اما این وظیفه دستگاه قضایی است که پیگیر مطالبات خانواده ایشان باشند.

*من به عنوان نماینده مردم در چارچوب حقوق شهروندی شهروندان محترم پیگیر روشن شدن علت فوت ایشان هستم، اما تا الان گزارشی که من دریافت کردم این بوده فوت ایشان به دلیل اصابت تیر نبوده است.

*در رابطه با برخورد با خاطیان احتمالی در صورت تایید توسط پزشکی قانونی، حتما اگر قصور و تقصیری بوده باشد قابل پیگیری است و من به عنوان وکیل مردم وظیفه دارم که پیگیر این مساله باشم، اما هنوز هیچ گزارشی دال بر اینکه ایشان به دلیل مشخصی فوت کرده، نیامده است.

*کسانی که پیگیر این موضوع هستند صبر کنند تا گزارش پزشکی قانونی بیاید و مطمئناً دستگاه قضایی اگر تخلفی در این قضیه از ناحیه هر کسی صورت گرفته باشد، برخورد خواهد کرد.

اخبار مرتبط:
مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید
مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید

مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات نه تنها در انتخابات اخیر بلکه در انتخابات مجلس در چند دوره اخیر شرکت نکرده است.

تاجگردون: ۹۰% مردم زیر خط فقر هستند / لایحه عفاف و حجاب اولویت اول تا پنجم مملکت هم نیست
تاجگردون: ۹۰% مردم زیر خط فقر هستند / لایحه عفاف و حجاب اولویت اول تا پنجم مملکت هم نیست

غلامرضا تاجگردون گفت: اولویت کار مجلس باید این باشد که چگونه می‌توان آرای از دست رفته نظام را مجدد به نظام برگرداند. درست یا غلطش را هم کار ندارم اما بالاخره ۶۰ درصد رأی ندادند و در انتخابات شرکت نکردند. این ۶۰ درصد را نباید رها کرد. نمی‌شود بگوییم به حاکمیت حداقلی توجه کنیم و کاری به این ۶۰ درصد نداشته باشیم.

حسین مرعشی: رئیسی به دَرد این می‌خورد که در مجلس سخنرانی کند
حسین مرعشی: رئیسی به دَرد این می‌خورد که در مجلس سخنرانی کند

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در بخشی از گفتگوی نوروزی به سوالاتی درباره رأی نیاوردن چهره های شاخصی چون باهنر و ریزش رأی قالیباف واکنش نشان داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است