کد خبر : 206498
انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۰۳ - 04:24
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

نماینده آبادان:عراق در رعایت مسایل زیست محیطی اروند رود همکاری بیشتری کند

یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: فعالیت صنعتی در بصره عراق باعث آلودگی اروندرود شده و نیاز است عراق در حفظ محیط زیست منطقه همکاری بیشتری کند.

نماینده آبادان:عراق در رعایت مسایل زیست محیطی اروند رود همکاری بیشتری کند

سید محمد مولوی دوشنبه در حاشیه نشست حاشیه معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با تجار و بازرگانان آبادان افزود: برای حفظ اروندرود به عنوان رود بین المللی، به همکاری و هماهنگی بین کشورهای عراق و ایران نیاز است که متاسفانه طرف عراقی در این زمینه همکاری ندارد.

وی بیان کرد: به واسطه صنعتی بودن شهر بصره شاهد ریزش پساب صنعتی در اروند رود هستیم و بارها به طرف عراقی در این زمینه هشدار داده شده اما توجه لازم از سوی آنها صورت نگرفته است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی خواستار همکاری طرف عراقی در بحث اروندرود شد و گفت: باید کارگروهی در این خصوص تشکیل شود تا با طرف عراقی توافق دو سویه شکل گیرد.

مولوی، ایجاد خط تردد آبی بین آبادان – سیبه عراق را یک فرصت دانست و افزود: این مهم یک فرصت برای راه‌ اندازی تاکسی آبی است و می‌ توان از این طریق مسافر جا به جا کرد.

وی بیان کرد: زمینه فعالیت بخش خصوصی برای خط آبی آبادان به بندر سیبه بصره عراق فراهم شده است.

مولوی گفت: کمک به صادرات و فعالیت‌ های بازرگانی، توسعه گردشگری آبی، درمانی و آموزشی، رونق کسب و کار، ارتقای امنیت مرز و همچنین افزایش اشتغالزایی و سرمایه‌ گذاری بخشی از مزیت‌ های طرح مهم اقتصادی است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط:
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خوزستان گفت: همه در هر جایگاهی که هستند باید برای رفع مشکلات این استان جانفشانی کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است