کد خبر : 206468
انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۰۳ - 02:50
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

خوزستان ظرفیت افزایش صادرات به کشورهای روسیه و قزاقستان را دارد

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با بیان اینکه استان خوزستان ظرفیت افزایش صادرات به کشورهای روسیه و قزاقستان را دارد گفت:وزارت امور خارجه آمادگی لازم برای هماهنگی صادرات خوزستان به ۲ کشور روسیه و قزاقستان را دارد.

خوزستان ظرفیت افزایش صادرات به کشورهای روسیه و قزاقستان را دارد

مهدی صفری در نشست با استاندار خوزستان با اشاره به توسعه تجارت میان استان خوزستان و کشورهای مختلف اظهار داشت: خوزستان از پتانسیل بسیار خوبی برای صادرات به کشورهای همسایه به ویژه کشورهای همسایه شمال ایران برخوردار است لذا ضرورت دارد استاندار خوزستان به همراه هیات‌های تجاری و بازرگانی سفرهایی به روسیه و قزاقستان داشته باشند.

وی با بیان اینکه می توان میزان تبادلات تجاری ایران با روسیه را تا پنج میلیارد دلار و با قزاقستان تا سه میلیارد دلار در سال افزایش داد گفت: با توجه به ظرفیت‌هایی که در خوزستان به ویژه در حوزه کشاورزی، نفت، گاز و خدمات فنی و مهندسی وجود دارد افزایش صادرات از این استان به کشورهای مذکور قابل تحقق است.

صفری ادامه داد: استان خوزستان از ظرفیت‌هایی بسیار خوبی به ویژه در زمینه صادرات محصولات کشاورزی ، صنعت و خدمات فنی و مهندسی برخوردار است که می‌تواند میان این استان و کشورهای مختلف به ویژه همسایگان ایران در زمینه تجارت مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به صادرات برخی محصولات خوزستان به کشور روسیه بیان کرد: باید از ظرفیت‌های کشاورزی، صنعتی و فنی خوزستان در زمینه گسترش تجارت و ایجاد ارتباط بیشتر با کشورهایی مانند روسیه و قزاقستان به بهترین شکل استفاده شود.

استاندار خوزستان نیز در این نشست با اشاره به شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کشورهای حاشیه خلیج فارس به منظور گسترش روابط تجاری و اقتصادی گفت: توسعه بیش از پیش ارتباطات تجاری با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس مانند کویت، قطر و عمان از دیگر اولویت‌های مهم ما در زمینه گسترش صادرات است و در این زمینه نیز آمادگی داریم.

صادق خلیلیان با تاکید بر اهمیت تکمیل خط آهن “بصره ـ شلمچه” به عنوان یک کریدور مهم ارتباطی میان ۲ کشور ایران و عراق گفت: این خط آهن علاوه بر تعامل منطقه‌ای، گردشگری و تسهیل انتقال و جابجایی کالا می‌تواند دسترسی به بازارهای سوریه را فراهم کند.

خلیلیان در ادامه اشتراک زبانی و فرهنگی میان استان خوزستان و عراق را از پتانسیل‌های مهم در زمینه توسعه گردشگری سلامت، گردشگری آموزشی و دانشجویی برشمرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط:
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خوزستان گفت: همه در هر جایگاهی که هستند باید برای رفع مشکلات این استان جانفشانی کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است