کد خبر : 206016
انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۲۹ - 01:26
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

آیت‌الله نوری همدانی: اسلام به دنبال اجرای سه چیز در جامعه است: امنیت و عدالت، ریشه کن کردن جهل و از بین بردن فقر

آیت الله نوری همدانی در دیدار وزیر بهداشت، مشکلات اقتصادی را مهمترین عامل پایین بودن نرخ فرزند آوری عنوان کرد.

آیت‌الله نوری همدانی: اسلام به دنبال اجرای سه چیز در جامعه است: امنیت و عدالت، ریشه کن کردن جهل و از بین بردن فقر

به گزارش سایت خبری مدارا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله نوری همدانی او بعد از ظهر دیروز در دیدار با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بهرام عین اللهی ضمن تجلیل از خدمات و اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت و سلامت جامعه خاطر نشان کرد: در زمان رژیم سابق و اوایل پیروزی انقلاب اسلامی کشور ما با کمبود پزشک و کادر درمانی مواجع بود که با همت و تلاش مسئولان امر امروز شاهد بی نیاز کشور و پرورش نخبگان در رشته های مختلف در این امر هستیم.

او در ادامه با اشاره به اهمیت سلامت و بهداشت فردی و اجتماعی در اسلام با اشاره به حدیثی از امام صادق (علیه السلام) خاطر نشان کرد: براساس فرمایش این امام همام، «هر نقطه مسکونی که در آن سه چیز نباشد، کارشان مختل است؛ اول، فقیه عالم به اوضاع زمان و پرهیزگار، دوم، طبیب مورد اعتماد، سوم، مدیر خیرخواه مردم». این سه کادر نقش مهمی در خدمت رسانی به مردم ایفا می کنند.

آیت العظمی همدانی ریشه یابی و تحلیل دقیق امور را یکی از مهم ترین نیازها برای رفع کمبودها و مشکلات توصیف کرده و اظهار داشت: برای برنامه ریزی اصولی در کارها و ارائه خدمات به مردم باید نخست ریشه یابی و تحلیل دقیق از مشکلات و کمبودها را داشت. هر کاری برنامه و نیازهای خاصه خود را دارد که باید در برنامه ریزی ها به این موضوع توجه نمود.

او در ادامه با تجلیل از خدمت رسانی های صورت گرفته، حوزه درمان و سلامت جامعه را امری بسیار مهمی دانست و افزود: عالی ترین ثواب ها در نزد خداوند متعال خدمت رسانی به مردم است و هر کس به اندازه خدمتی که می رساند از خداوند اجر و مزد می گیرید، از این رو هر قدم شما، هر خدمات شما ارزشمند و مورد قبول درگاه خداوند می باشد.

اویکی از نیازهای مهم در جامعه را بیمه همگانی و برخورداری تمام آحاد مردم ایران از خدمات بیمه بیان نمود و افزود: باید از نظر برخورداری از امکانات و احقاق حق، تمام مردم در چشم شما یکسان و برابر باشند و همانگونه که در همسایگی شما از امکانات موجود استفاده می کنند مردم در دور افتاده ترین نقطه سیستان و بلوچستان نیز باید از این امکانات برخوردار و تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

این مرجع تقلید، مشکلات اقتصادی را یکی از عوامل مهم در پایین بودن فرزندآوری عنوان کرد و یادآور شد: مشکلات اقتصادی مهم ترین عوامل پایین بودن زاد و ولد در کشور است. برای رفع این مشکل باید توجه کرد که اسلام به دنبال اجرای سه چیز در جامعه است: نخست امنیت و اجرای عدالت در جامعه، دوم ریشه کن نمودن جهل و نادانی و سوم ایجاد رفاه و از بین بردن فقر است باید از بین بردن فقر و ایجاد رفع مردم در سرلوحه کارهای شما قرار بگیرد.

او در ادامه با اشاره به نامه حضرت امیر مومنان (علیه السلام) مسئولیت شغلی را بسیار خطیر عنوان کرد و گفت: شغل هر فرد به صورت امانتی بر عهده او می باشد نه وسیله ای برای کسب درآمد و تامین معیشت، از این رو باید امانت دار مردم بود و هر فردی در هر مسئولیتی باید خدمت به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهد. باید قدر این ملت عزیز را دانست و به آنها خدمت کرد.

شایان ذکر است که در ابتدای این دیدار دکتر بهرام عین اللهی به بیان گزارشی از برنامه ها و خدمات صورت گرفته از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پرداخت.

اخبار مرتبط:
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است

روزنامه ایران با تعریف و تمجید از عملکرد رئیسی در شورای عالی امنیت ملی به حسن روحانی حمله کرده است!

فضائلی: در حوزه حجاب کار‌های بی‌قاعده نباید صورت بگیرد
فضائلی: در حوزه حجاب کار‌های بی‌قاعده نباید صورت بگیرد

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب گفت: به تازگی برخی مسؤولان به دلیل کار‌های بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر دریافت کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است