کد خبر : 205048
انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۲۳ - 15:57
دسته‌بندی : بین الملل
چاپ

رهبر طالبان: عزم و اراده ما این است که نظام خالص شرعی در افغانستان استقرار یابد / گداها، دیوانه‌ها و معتادان جمع‌آوری و درمان شوند/ برای بازداشت افراد با دلایل موثق وجود داشته باشد

رهبر طالبان با بیان اینکه تمام قوانین و مقرراتی دو دهه اخیر بررسی می‌شود، گفت: عزم و اراده ما این است که نظام خالص شرعی در افغانستان استقرار یابد

رهبر طالبان: عزم و اراده ما این است که نظام خالص شرعی در افغانستان استقرار یابد / گداها، دیوانه‌ها و معتادان جمع‌آوری و درمان شوند/ برای بازداشت افراد با دلایل موثق وجود داشته باشد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ «ملا هبت‌الله آخوندزاده»، رهبر طالبان گفته است که تمام قوانین و مقرراتی که در دو دهه اخیر در افغانستان نافذ بوده توسط عالمان دین بررسی می‌شود.

در پیام صوتی منسوب به رهبر طالبان که از سوی سخنگوی این گروه منتشر شده، وی تأکید کرد: تمامی احکام و قوانین که در مغایرت با شریعت قرار دارند لغو خواهند شد.

ملا هبت‌الله همچنین افزوده است که با لغو قوانین غیر شرعی، نظام خالص شرعی را ایجاد خواهند کرد.

وی افزود: «عزم و اراده ما این است که نظام خالص شرعی در افغانستان استقرار یابد.»

از طرف دیگر رهبر طالبان اخیرا نشستی با  مسئولان اداره اطلاعات ۳۴ ولایت افغانستان برگزار کرده است.

وی در این نشست گفته است که مردم نباید صرفا براساس شبهه گرفتار شوند، بلکه برای بازداشت افراد با دلایل موثق وجود داشته و در دادگاه محاکمه صورت گیرد.

همچنان رهبر طالبان به روسای اداره اطلاعات این گروه توصیه کرده است که گداها، دیوانه‌ها و معتادان جمع‌آوری و درمان شوند و زمینه آموزش برای تمامی کودکان بی‌سرپرست فراهم شود.

این در حالی است که اخیرا مارکوس پوتزل، سرپرست نمایندگی سازمان ملل در افغانستان در اظهاراتی مدعی شد که ملاهبت الله آخند زاده، رهبر طالبان اجازه بازگشایی مدارس دخترانه را نمی دهد.

وی طی سخنانی در شورای امنیت سازمان ملل گفت: «افغانستان طی چندماه گذشته شاهد حوادث مثبت و منفی بوده و محدودیت‌ها بر حقوق زنان، نشان می‌دهد که طالبان نسبت وضعیت نیمی از جمعیت بی‌تفاوت بوده و این گروه مایل است در معرض خطر انزوای بین‌المللی قرار گیرد.»

پوتزل اظهار داشت: مقام‌های طالبان وضع محدودیت بر حقوق زنان و دختران، از جمله تعطیلی مدارس دخترانه را تصمیم ملاهبت‌الله آخوندزاده، رهبر این گروه می‌دانند.

این مقام ارشد سازمان ملل در افغانستان گفت: «بسیاری در بدنه طالبان نظر متفاوتی نسب به رهبر این گروه در خصوص بازگشایی مدارس دخترانه دارند، اما قادر به اقدامی در این خصوص نیستند.»

اخبار مرتبط:
جو بایدن: ولادیمیر پوتین یک قصاب است
جو بایدن: ولادیمیر پوتین یک قصاب است

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر به همتای روس خود را «قصاب» توصیف کرد.

حوثی‌ها برای عربستان خط و نشان کشیدند
حوثی‌ها برای عربستان خط و نشان کشیدند

«محمد علی الحوثی» از اعضای شورای عالی سیاسی یمن به عربستان سعودی درباره هرگونه همکاری با آمریکا در حمله به خاک یمن هشدار داد. وی گفت: «پیامی برای عربستان سعودی ارسال کرده‌ایم با این مضمون که اگر به هواپیماهای آمریکایی اجازه بدهد از خاکش یا حریم هوایی‌اش برای تجاوز به یمن استفاده کنند، آن‌ها نیز هدف ما خواهند بود.»

زلنسکی پاسخ اتهام پوتین را داد
زلنسکی پاسخ اتهام پوتین را داد

ولودیمیر رئیس جمهوری اوکراین به اظهارات همتای روس خود درباره حمله تروریستی در مسکو واکنش نشان داد.رئیس جمهوری اوکراین گفت که پوتین «بجای توجه و پرداختن به شهروندان روسیه یک روز ساکت ماند و به این فکر کرد که چگونه اوکراین را [به این ماجرا] بکشاند. همه چیز کاملا قابل پیش‌بینی بود.»

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است