کد خبر : 203799
انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۷ - 03:37
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

معاون استاندار: خوزستان تکیه گاه کشور در امنیت غذایی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان این استان را تکیه گاه کشور در بحث امنیت غذایی دانست و گفت: خوزستان با داشتن بیش از چهار هزار روستا نقش عظیمی در تولید محصولات کشاورزی داشته است.

معاون استاندار: خوزستان تکیه گاه کشور در امنیت غذایی است

آقا رضا فتوحی روز جمعه در آیین بهره برداری از طرح آبرسانی به ۹۱۳ روستای خوزستان در شهرستان حمیدیه با تبریک روز ملی روستا افزود: روستاییان و عشایر مهمترین و موثرترین اقشار در تامین محصولات کشاورزی و غذایی کشور هستند و در سنگر تولید مواد غذایی و اشتغال کشور به جامعه خدمت می‌کنند.

وی ادامه داد: برای ماندگاری روستاییان در روستاها و جلوگیری از مهاجرت به شهرها لازم است آب آشامیدنی، بهداشت و رونق در بخش دامداری و کشاورزی ایجاد شود.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور تاکید ویژه ای برای آبادانی هرچه بیشتر خوزستان کرده اند، گفت: آب آشامیدنی برخی مناطق خوزستان از سد کرخه تامین می شد که به دلیل خشکسالی در این حوضه با مشکلاتی مواجه شدند در نتیجه آبرسانی به آنها در قالب طرح غدیر از سد دز در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: کیفیت آبی که از دز منتقل می‌شود پنج برابر آب قبلی است و در حال حاضر اغلب این مناطق آب دز را دریافت کرده اند.

فتوحی بیان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم عملیات آبرسانی به یکهزار و ۵۰۰ روستا در خوزستان آغاز شده که ۹۱۳ روستا از این تعداد نهایی و وارد مدار شده اند.

به گزارش ایرنا این آیین به صورت سراسری با آبرسانی به یکهزار و ۵۰۰ روستای کشور با حضور ویدیوکنفرانسی رئیس جمهور در شهرستان حمیدیه برگزار شد.

روز جمعه طرح آبرسانی به ۹۱۳ روستای خوزستان با اعتباری بالغ بر ۱۷ هزار میلیارد ریال بهره برداری شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط:
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خوزستان گفت: همه در هر جایگاهی که هستند باید برای رفع مشکلات این استان جانفشانی کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است