کد خبر : 203642
انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۶ - 09:56
دسته‌بندی : بین الملل
چاپ

پوتین برای تولدش «تراکتور» هدیه گرفت

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس به مناسبت تولد ۷۰ سالگی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به همتای روس خود، یک دستگاه تراکتور هدیه داد.

پوتین برای تولدش «تراکتور» هدیه گرفت

به گزارش سایت خبری مدارا؛ ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه ۷ اکتبر (۱۵ مهر) ۷۰ ساله شد.

در بلگراد، پایتخت صربستان نیز بیلبوردهای الکترونیکی  پیام تبریکی را به مناسبت تولد رئیس جمهوری روسیه به نمایش گذاشتند.

 

بر اساس اعلام دفتر رئیس جمهوری بلاروس، در حاشیه دیدار روز جمعه رهبران کشورهای عضو شوروی سابق در قصر کنستانتین سن‌پترزبورگ، الکساندر لوکاشنکو سند تراکتوری را به عنوان هدیه به ولادیمیر پوتین تقدیم کرد. واکنش رئیس جمهوری روسیه به این هدیه مشخص نیست.

در بلگراد، پایتخت صربستان هم پوسترهایی با عکس ولادیمیر پوتین و با امضای گروه دست راستی حامی روسیه در بیلبوردها به نمایش گذاشته شد. در متن این پوسترها آمده بود: «توادت مبارک رئیس جمهور ولادیمیر پوتین. از طرف برادران صرب.»

به رغم تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، محبوبیت ولادیمیر پوتین در صربستان حفظ شده و بسیاری در این کشور حوزه بالکان معتقدند که رئیس جمهوری روسیه از طرف غرب برای حمله به اوکراین تحریک شده است.

اخبار مرتبط:
بلینکن برای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض بزودی به عربستان می‌رود
بلینکن برای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض بزودی به عربستان می‌رود

رسانه آمریکایی اکسیوس روز سه شنبه به وقت محلی به نقل از دو مقام آمریکایی و یک مقام عرب گزارش داد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا پس از سفرش به چین، این هفته قصد دارد به عربستان سعودی سفر کند.دولت بایدن به کار به سمت یک توافق بالقوه که می تواند راه را برای عادی سازی روابط عربستان با اسرائیل هموار کند، ادامه می دهد

هیات اقتصادی کره‌شمالی عازم ایران شد
هیات اقتصادی کره‌شمالی عازم ایران شد

خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز چهارشنبه اعلام کرد یک هیات اقتصادی پیونگ یانگ به ریاست وزیر امور اقتصادی خارجی این کشور عازم ایران شده است.

نخست‌وزیر پاکستان: یک شهر را در لاهور به نام فردوسی نامگذاری کردیم
نخست‌وزیر پاکستان: یک شهر را در لاهور به نام فردوسی نامگذاری کردیم

نخست‌وزیر پاکستان در نشست خبری مشترک با رئیس جمهور ایران گفت: در سال ۲۰۰۹ که به تهران آمدم در نشستی که برای اقبال برگزار کردید شرکت کردم و ما هم در پنجاب نشست فردوسی را اجرا کردیم و یک شهر را در لاهور به نام فردوسی نامگذاری کردیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است