کد خبر : 203297
انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۴ - 10:38
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

دبیرکل جبهه پایداری: دشمن خوب می داند بعد از این طوفان، به چه ساحل و تمدنی می رسیم/ «مهسا» اسم رمز آشوب بود

محصولی گفت: لازم است در جهت رفع شبهات و تببین موضوعات، برنامه‌های محتوایی، کتب و جزوات تبیینی و دیگر محتواهای جذاب فرهنگی برای افراد اثرگذار در جامعه و متناسب با اقشار مختلف تهیه شده و در دسترس آن‌هاقرار گیرد.

دبیرکل جبهه پایداری: دشمن خوب می داند بعد از این طوفان، به چه ساحل و تمدنی می رسیم/ «مهسا» اسم رمز آشوب بود

به گزارش سایت خبری مدارا, صادق محصولی دبیر کل جبهه پایداری طی سخنانی درباره حوادث و اغتشاشات اخیر اظهار داشت: درباره هم‌زمانی حوادث ناگوار اخیر با راهپیمایی عظیم اربعین چند نکته قابل توجه است؛ اگر نگوییم مهم‌ترین، حتما می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین اتفاقات دوران معاصر ما، حماسه بزرگ راهپیمایی اربعین و نفوذ پررنگ این حرکت بزرگ دینی در میان امت اسلامی، خصوصا جهان تشیع و بالأخص مردم ایران و عراق است.

وی افزود: میلیون‌ها عاشق دلسوخته اباعبدالله(ع) از گروه‌ها و ملیت‌های مختلف گرد یک محور جمع می‌شوند و تنها عظمت وجود کربلا و حرم اباعبدالله است که قدرت گردآوری عظیم‌ترین لشکر اجتماعی تاریخ را دارد. این حرکت که ابعاد دینی، تمدنی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بسیار وسیعی دارد، برای دشمنان قسم‌خورده اسلام و انقلاب قابل تحمل نیست.

دبیر کل جبهه پایداری ادامه داد: آن‌ها نمی‌توانند ببینند اسلام شیعی و اسلام ناب انقلابی توانسته چنین عظمتی در این نقطه از جهان شکل دهد. دشمن نمی‌تواند این را تحمل کند که دلدادگان جریان حق، ۲۵ میلیون جمعیت را در یک بازه کوتاه در یک شهری که به لحاظ ظاهری چندان هم مرفه و دارای امکانات ظاهری نیست، جمع می‌کند و با بهترین نظم و ترتیب، کار به صورت مردمی پیش می‌رود.

محصولی گفت: این واقعه دشمن را عصبانی و جری می‌کند و در دل‌هایشان ایجاد ترس می‌کند که این جمعیت عظیم اگر روزی به سمت قدس راهی شود، چه اتفاقی برای نوکران صهیونیست استکبار خواهد افتاد؟ لذا تمام تلاش‌شان را می‌کنند که هرطور شده اذهان مردم را از این موج عظیم ولو در حد اقدامات مصنوعی و توحش سازمان‌یافته اخیر، منحرف کرده و حاشیه ایجاد کنند.

وی بیان کرد: متأسفانه دشمنان برای اجرای پروژه آشوب و ناامنی‌های اخیر، این‌بار موضوع یک دختر جوان را به عنوان بهانه اقدامات خود، به بازی گرفتند. دشمنان دلسوز مردم ما و ناراحت از اتفاق افتاده برای این خانم نیستند، آن‌ها از شدت خوشحالی در پوست خودشان نمی‌گنجند که بالاخره بهانه‌ای برای اجرای پروژه‌های امنیتی سیاسی خود علیه مردم و نظام ایران پیدا کردند. نام خانم مهسا امینی بهانه و لقلقه‌ی زبان جریان استکبار برای تسویه حساب با مردم ایران و افزایش تحریم و فشارهاست وگرنه خون بنا حق ریخته شده هزاران بی‌گناهی که توسط دولت‌های استکباری و دولت‌های دست‌نشانده استکبار به فجیع‌ترین شیوه‌ها کشته می‌شوند، هرگز وجدان خفته‌ی این شیاطین را بیدار نکرده بود و نخواهد کرد. پس این ماجرا اساساً بهانه بود.

دبیرکل جبهه پایداری با طرح این سوال که حالا اصل ماجرا چیست؟، تصریح کرد: اصل ماجرا قدرت روزافزون ایران اسلامی و افول روزافزون قدرت غرب و استکبار جهانی است. این تولید قدرتی که امروز به واسطه پیشرفت‌های علمی و دانش‌بنیان در ایران به وجود آمده و دامنه‌ی آن به تولید کالای ایرانی و دانش ایرانی رسیده است، دشمن را به ترس انداخته است. حرکتی که ملت و دولت آغاز کردند و در حال خنثی‌سازی تحریم‌ها و بی‌اثر کردن این سلاح دشمن که از آن با عنوان فلج‌کننده‌ترین یاد می‌شد، برای دشمن قابل تحمل نیست.

وی افزود: این کم‌صبریِ دشمن و حرکات کور در کشور هم از همین موضوع منشأ می‌گیرد، بالاخره خودشان را در حال افول می‌بینند و آن‌ها خوب می‌فهمند عبور ملت و دولت ایران از این طوفانی که درست کرده‌اند، چه ساحلی پیش رو دارد؛ چه تمدنی قرار است تشکیل شود و پتانسیل ملت انقلابی ایران چقدر زیاد است.

دبیر کل جبهه پایداری گفت: جالب است در این میان مهم‌ترین میدان‌داران آشوب‌ها، تجزیه‌طلبان و منافقین و تروریست‌های غرب و شرق کشور هستند که از ابتدای انقلاب تا امروز از هیچ جنایتی علیه زنان و کودکان و جوانان ما دریغ نکرده‌اند. گروهک‌های تروریستی وحشی که بچه‌های مردم، غیرنظامی‌ها و زن و مرد کرد و بلوچ و سیستانی ما را با هدف دشمنی با نظام ترور کردند و سر بریدند و برخی اوقات بدن‌های مطهرشان را نیز به آتش کشیدند، امروز به اصطلاح میدان‌دار آزادی و هوادار زندگی شده‌اند.

محصولی خاطر نشان کرد: مردم ما این‌ها را می‌شناسند و می‌فهمند و به‌خوبی هم تحلیل می‌کنند. حالا ممکن است تعدادی از نوجوانان و جوانان ندانند و این موجودات خون‌خوار را نشناسند که وظیفه همه‌ی ماست که این حقایق تاریخی نه‌چندان دور به لحاظ زمانی را برای آن‌ها تبیین کنیم. با جوان‌ترها حرف بزنیم و تجربه زیسته ملت ایران و دشمنی این موجودات را به تصویر بکشیم. این وظیفه همه مردم است اما بیش از همه، وظیفه نهادهای فرهنگی و مسئولان رسانه‌ای است که این عقب‌افتادگی را جبران کرده و نسل جوان را با حقایق آشنا کنند.

وی اظهار داشت: لازم است در جهت رفع شبهات و تببین موضوعات، برنامه‌های محتوایی، کتب و جزوات تبیینی و دیگر محتواهای جذاب فرهنگی برای افراد اثرگذار در جامعه و متناسب با اقشار مختلف تهیه شده و در دسترس آن‌هاقرار گیرد. نقش نخبگان و اساتید بسیار تأثیرگذار بوده و لازم است آن‌ها با توجه جدی‌تری در این زمینه، در نهضت جهاد تبیین پرچمدار شوند تا احساس مسئولیت نسبت به آینده کشور و لزوم تفکر و عقلانیت را در جامعه بیش از پیش تقویت کنند.

دبیر کل جبهه پایداری بیان کرد: یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی که هر چند وقت یک‌بار خودش را نشان می‌دهد، ولنگاری و بی‌نظمی موجود در فضای مجازی است که حدود و ثغور آن متأسفانه سال‌هاست تحت سیطره کامل دشمن است. هر چیزی را می‌خواهند محدود می‌کنند، هر حرفی را بخواهند بزرگ و پررنگ می‌کنند و هر چه را نخواهند سد می کنند یعنی واقعا یک دیکتاتوری رسانه‌ای محض در این زمینه ایجاد کرده‌اند.

محصولی گفت: راه حل چیست؟ نمی‌شود که مقدرات مردم و کسب و کار و ارتباطشان در بستری باشد که دشمن هر موقع خواست، به آن آسیب بزند و در کشور ما ناامنی ایجاد کند. لازم است ما مثل اکثر کشورهای مهم دنیا حتماً اینترنت ملی و قوانین اختصاصی برای فضای مجازی داشته باشیم و شورای‌عالی فضای مجازی و هیئت رئیسه محترم مجلس موظفند به سرعت قوانین مربوطه در این زمینه را تصویب و دولت به مرحله اجرا برساند.

وی تصریح کرد: از قوه محترم قضائیه نیز توقع می‌رود با اقتدار و رعایت عدالت و با توجه به قانون، با برهم‌زنندگان آرامش مردم برخورد بازدارنده انجام دهد. آشوب‌های اخیر و تلاش دشمن و عناصر داخلی خائن برای ایجاد ناامنی، متأسفانه بیش‌ترین ضربات را به مردم زد. آشوب‌های اخیر در کشور، اشتغال، کاسبی و زندگی توأم با آرامش مردم را برهم زد. مثلاً مغازه‌داری که مجبور بود بخاطر ترس از اقدامات خشن آشوبگران، بخش عمده‌ای از وقت روز را تعطیل کند، چگونه باید آخر ماه اجاره مغازه را بدهد؟ چه کسی باید پاسخگوی آسیب معیشتی که به مردم خورد و آسیب‌هایی که به اموال عمومی زده شد، باشد؟

دبیر کل جبهه پایداری ادامه داد: امید است قوه قضائیه همانطور که رئیس ‌محترم آن تاکید کردند معدود افراد بی‌مسئولیتی که علیه امنیت و آرامش مردم موضع گرفتند را مبتنی بر قانون مورد پیگرد قرار خواهد دهد به نظر می‌رسد، جرم این افراد از عاملان آشوب کف خیابان کمتر نباشد. البته این‌جا باید به گل به خودی‌های بعضی سخنرانان نیز اشاره کنم که بی‌مبالاتی و مواضع تعدادی معدود از هنرمندان و ورزشکاران که کم‌اهمیت هم بود را به کل جامعه بزرگ و انقلابی هنرمندان و ورزشکاران تعمیم دادند که موجب رنجش خیل بزرگ این اقشار انقلابی و سالم شد و متأسفانه حواشی زیادی نیز ایجاد کرد که با بیانات روشنگرانه امام خامنه‌ای مد ظله العالی برطرف شد اما خودی‌ها باید توجه و دقت کنند که بهرحال نباید همه را با یک چوب راند و موجب رنجش خیل عظیم نیروهای متعهد و وفادار در اقشار مختلف شد.

محصولی خاطر نشان کرد: هم چنین نمی‌توان از ضعف مدیریت و غفلت از موضوع نفوذ و عدم اولویت‌بندی مناسب مسائل توسط برخی از مسئولین از جمله امنیتی، غافل بود که مسلما اقدامات به‌جا و مناسب آن‌ها موجب پیشگیری از بروز و کاهش شدید برخوردهای انتظامی در این‌گونه موارد می‌شود.

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید
مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید

مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات نه تنها در انتخابات اخیر بلکه در انتخابات مجلس در چند دوره اخیر شرکت نکرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است