کد خبر : 203163
انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۳ - 10:32
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

نماینده مجلس: مطمئن باشید اگر خبرنگاران و روزنامه نگاران بازداشتی وابستگی به گروهکی نداشته باشند شامل رأفت بسیار خوبی می‌شوند

یک نماینده مجلس گفت: بیشتر گروه‌های سنی دستگیر شده در مشهد بین سن ۱۴ تا ۱۸ سال بودند.

نماینده مجلس: مطمئن باشید اگر خبرنگاران و روزنامه نگاران بازداشتی وابستگی به گروهکی نداشته باشند شامل رأفت بسیار خوبی می‌شوند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ وضعیت بازداشت‌شدگان اعتراضات اخیر و رسیدگی به آنها یکی از دغدغه‌های این روزهاست. هاجر چنارانی، نماینده خراسان رضوی در مجلس، در گفت‌وگویی در مورد بازداشت‌شدگان در این استان و جلساتی که برای پیگیری وضعیت آنها و دیگر بازدداشت‌شدگان برگزار شده توضیح داده است.

بخشی از گفت‌وگوی هاجر چنارانی را در ادامه می‌خوانید:

*[درباره سخنان رئیس قوه قضاییه مبنی بر اینکه باید بین افرادی که بی گناه و یا کم گناه هستند و در اعتراضات اخیر دستگیر و بازداشت شده‌اند با سایر افراد تفکیک قائل شد] ما در مجمع نمایندگان خراسان رضوی یک جلسه‌ای را با رئیس کل دادگستری استان، دادستان محترم و معاونان ایشان در خصوص حوادث اخیر برگزار کردیم.

*با توجه به این که بیشتر گروه‌های سنی ما از ۱۴ تا ۱۸ سال بودند و واقعا این‌ افراد شرایط تحصیل، کار و دانشگاه را دارند قرار شد یک رأفت خاصی برای این دوستان در نظر بگیرند که صرفا فقط یک تعهد باشد؛ یعنی صد در صد دوستان قوه قضائیه این را رصد می‌کنند.

*مواردی که بی‌گناه و تا حدودی گناه‌کار بودند که هیچ، موارد دیگر هم قرار شد یکسری از کلاس‌ها و آموزش‌های دیگر گذاشته شود، یعنی تا جایی که امکان دارد برای این عزیزان پرونده ایجاد نشود.

*[در خصوص بازداشت تعدادی از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران طی چند روز اخیر و پیگیری این بازداشت‌ها از سوی مجلس] صد در صد مطمئن باشید اگر وابستگی خاصی به گروهک و یا جایی نداشته باشند، یک رأفت بسیار خوبی شامل این عزیزان هم می‌شود.

*این‌که مشخص شود وابستگی داشتند یا خیر کار زیاد سختی نیست که بخواهیم بررسی‌ها را طول بدهیم. جز مواردی که ارتباطاتی دارند، سر حلقه‌ها بوده‌اند، یا این‌که جریانی را شکل‌دهی کرده‌اند و یا به جریان شوک داده‌اند و یا جزو عوامل بودند و بیشتر در مظان هستند، و ِالا الباقی را با آن نگاه خاصی که دارند من بعید می‌دانم مشکلی داشته باشند حالا باز مجددا به عنوان قوه مقننه ما پیگیر هستیم.

*بنا به دلایلی رسانه ملی ما خیلی مورد اعتماد برخی از جوانان و یا گروه‌های سنی خاصی واقع نشده است باید تمام تلاش‌مان را انجام دهیم این اعتماد بازگردد.

*هم رسانه ملی اشتباهاتی داشته است و هم بسیاری مسئولان شاید تا به امروز آن مدلی که باید روی مسائل فرهنگی مانور نداده‌اند. خیلی‌ها مقصر هستند منتها این وسط همه هجمه‌ها به سمت نیروی انتظامی رفت در صورتی که شاید نیروی انتظامی یک درصد مقصر بود.

*همه نقص‌های قانونی که این وسط وجود دارد و همه اهمال‌کاری‌هایی که هر کدام از دستگاه‌ها به شکلی در خود دارند، به نظر من باید همه این‌ها باهم سنجیده شوند تا بتوانیم گناه این عزیزانی که در این ناآرامی‌ها و آشوب‌ها بودند را تا جایی که امکان دارد با یک رأفت خاص پیگیری و رفع کنیم.

اخبار مرتبط:
بطحایی، وزیرسابق آموزش و پرورش: معدل علمی دانش‌آموزان به حدود هشت و نُه رسیده‌ / مردم به آرامش نیاز دارند/ برخی دوست دارند مدام با مردم کُشتی بگیرند
بطحایی، وزیرسابق آموزش و پرورش: معدل علمی دانش‌آموزان به حدود هشت و نُه رسیده‌ / مردم به آرامش نیاز دارند/ برخی دوست دارند مدام با مردم کُشتی بگیرند

بطحایی گفت: مردم به آرامش نیاز دارند، مثلا این‌که یک روز می‌آییم، می‌گوییم قرار است یک روز سهمیه بنزین تغییر کند، را چرا زودتر اعلام می‌کنیم؟ هرچند که اصلا باید پرسید چرا این تصمیم خام و ناپخته را گرفته‌ایم؟ یا مثلا یک روز بورس بالا می‌رود، یک روز دلار تغییر می‌کند. ما هر روز داریم با این اقدامات استرس‌هایی را به جامعه وارد می‌کنیم که آرامش را از مردم می‌گیرد. انگار بعضی از ما دوست داریم مدام با مردم کشتی بگیریم. باید بگذاریم مردم زندگیشان را بکنند. بگذاریم کاسب برای کسبش برنامه‌ریزی داشته باشد و تا این اندازه به پروپای یک استاد دانشگاه نپیچیم.

عباس عبدی: قانون باید براساس خواست مردم نوشته شود / پشت پَرده زنده کردن گشت ارشاد چیست؟
عباس عبدی: قانون باید براساس خواست مردم نوشته شود / پشت پَرده زنده کردن گشت ارشاد چیست؟

عباس عبدی نوشت: قاعده برای نیروهای تحت امر حکومت و وزارت کشور فقط یک چیز و همان قانون است، پس باید گفت خلاف قانون. اگر چنین است که طبعا هست، باید مرتکبین آن مجازات شوند. چرا دستگاه قضایی سکوت کرده تا رهبری تذکر دهند؟

علی ربیعی: چگونه در کوران درگیری با اسرائیل، در خیابان با زنان تسویه‌حساب می‌کنید؟
علی ربیعی: چگونه در کوران درگیری با اسرائیل، در خیابان با زنان تسویه‌حساب می‌کنید؟

علی ربیعی نوشت: شیوه برخورد و اقدامات خیابانی در خصوص حجاب نه تنها به دور از تدبیر است، بلکه نه امنیت ساز است و نه مقوم ارزش‌های دینی. این پرسش همیشه باقی خواهد ماند که چگونه عده‌ای با توجیهات خود، در کوران حمله فیزیکی و روانی رژیم اسراییل، تشویق به تسویه حساب با بخشی از جامعه می‌کنند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است