کد خبر : 202761
انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۱ - 09:32
دسته‌بندی : اخبار ویژه، ورزشی
چاپ

ستاره‌های پرسپولیس برای بازجویی احضار شدند؟/ همه برای یک نفر؛ به جز مهدی ترابی!

بسیاری از بازیکنان شاغل در لیگ برتر ایران، برای بازی‌های این هفته، با بستن نوار مشکی‌رنگ به مچ، سعی کردند با مرگ مهسا امینی ابراز همدردی کنند. این مورد در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که هواداران زیادی دارند، بیشتر مورد توجه قرار گرفت. استقلالی‌ها در جدال با گل‌گهر همگی، حتی بازیکن خارجی مطرح آنها یعنی کوین یامگا، هم با همین نوارهای مشکی وارد زمین مسابقه شدند. روز گذشته اما این مورد در زمان بازی پرسپولیس خبرساز شد. بسیاری از بازیکنان پرسپولیس و همه بازیکنان ایرانی این باشگاه، زمان شروع بازی، با بستن نوار مشکی‌رنگ به روی مچ‌شان، همدردی خود با مرگ مهسا امینی را نشان دادند؛ ولی این مورد یک استثنا داشت: مهدی ترابی.

ستاره‌های پرسپولیس برای بازجویی احضار شدند؟/ همه برای یک نفر؛ به جز مهدی ترابی!

به گزارش سایت خبری مدارا؛ بر اساس اخباری که رسانه‌ها منتشر کرده‌اند،به نظر می‌رسد کریم باقری به همراه سروش رفیعی، کامیابی‌نیا، بیرانوند، فرجی، سرلک، پور‌علی‌گنجی، نعمتی و پاکدل صبح دوشنبه به یک نهاد امنیتی در تهران برای بازجویی و ارائه توضیحات درباره فعالیت‌هایشان در شبکه‌های اجتماعی احضار شده‌اند.

همه این افراد عباراتی در تایید اعتراضات منتشر و از علی کریمی حمایت کرده‌اند.

هنوز باشگاه پرسپولیس یا فرد مستقلی درباره این احضارها مطلبی نگفته است.

همچنین روزنامه شرق نوشت:

«حال دل‌مان خوب نیست؛ در این روزهای تلخ که همه مردم ناراحت هستند صحبت درباره فوتبال هیچ فایده‌ای ندارد. زمانی که حال دلت خوب باشد، فوتبال و بازی می‌چسبد؛ اما در این شرایط نمی‌توانم درباره مسابقه صحبت کنم؛ هم بازی بدون تماشاگر است و هم در هر صورت در روزهایی هستیم که اکثریت مردم با توجه به اتفاقاتی که افتاده ناراحت هستند».

اینها را یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس ۲۴ ساعت قبل از دیدار تیمش با تراکتور در هفته هفتم لیگ برتر در کنفرانس خبری مطرح کرد. مشخص است که اتفاقات رخ‌داده در یکی، دو هفته اخیر در ایران کام بسیاری از‌جمله چهره‌های مطرح فوتبال ایران را تلخ کرده است. در کنار این موضوع، بسیاری از مردم هم منتظر واکنش بازیکنان فوتبالی هستند که هم دنبال‌کنندگان زیادی دارند و هم رفتارشان بیش از بقیه زیر ذره‌بین رسانه‌هاست. پرسپولیسی‌ها به غیر از اظهاراتی که یحیی گل‌محمدی در کنفرانس خبری پیش از بازی داشتند، دلیل دیگری هم برای ناراحتی در این روزها دارند؛ حسین ماهینی، کاپیتان سابق همین باشگاه، چند روزی است که بازداشت شده و هنوز ارگان و نهادی درباره دلایل بازداشت این چهره فوتبالی نظری نداده است. فقط خبرگزاری ایرنا او را در تیم اغتشاشگران گنجانده و نوشته که به‌همین‌دلیل بازداشت شده است؛ هم‌زمان پیش از بازی پرسپولیس با تراکتور خبر دیگری هم پرسپولیسی‌ها را شوکه کرد.

همه برای یک نفر؛ به جز مهدی ترابی!

این یکی مربوط به بازداشت حمید علی‌عسگری، دیگر بازیکن قدیمی پرسپولیس است. این خبر را برخلاف خبر نخست که ایرنا منتشر کرده بود، خبرگزاری ایلنا روی خروجی‌اش گذاشت. البته این بار هم دلیلی برای بازداشت علی‌عسگری مطرح نشده تا گمانه‌زنی درباره او هم ادامه داشته باشد. هرچند که یکی، دو منبع هم به صورت تأیید‌نشده‌ای خبر بازداشت علی‌عسگری را تکذیب کردند. به هر حال با جو عجیبی که به راه افتاده، می‌توان حدس زد که اگر چنین بازداشتی صحت داشته باشد، ممکن است این بازیکن قدیمی پرسپولیس هم با اتهامی مشابه با حسین ماهینی روبه‌رو شده باشد. شاید همین یکی، دو خبر برای تکمیل‌کردن حال بد پرسپولیسی‌ها قبل از دیدار با تراکتور کافی بود. حتی کار به جایی رسید که شایعه شد بازیکنان پرسپولیس در اقدامی هماهنگ تصمیم گرفته‌اند به دلیل رفتاری که با حسین ماهینی، کاپیتان سابق این باشگاه، شده قید بازی با تراکتور را بزنند. عصر روز گذشته و پیش از شروع بازی که چند دقیقه‌ای به دلیل ایجاد مشکل در پروژکتورهای ورزشگاه، بازی به تعویق افتاد، این شایعه شدت بیشتری به خود گرفت؛ ولی با رفع مشکل و برگزاری بازی با تأخیر ۳۵ دقیقه‌ای، رفته‌رفته ضرب چنین شایعه‌ای کم‌رمق شد. با این حال، بازی پرسپولیس باز هم موردی بحث‌برانگیز داشت که حسابی فضای مجازی را تحت تأثیر قرار داد.

بسیاری از بازیکنان شاغل در لیگ برتر ایران، برای بازی‌های این هفته، با بستن نوار مشکی‌رنگ به مچ، سعی کردند با مرگ مهسا امینی ابراز همدردی کنند. این مورد در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که هواداران زیادی دارند، بیشتر مورد توجه قرار گرفت. استقلالی‌ها در جدال با گل‌گهر همگی، حتی بازیکن خارجی مطرح آنها یعنی کوین یامگا، هم با همین نوارهای مشکی وارد زمین مسابقه شدند. روز گذشته اما این مورد در زمان بازی پرسپولیس خبرساز شد. بسیاری از بازیکنان پرسپولیس و همه بازیکنان ایرانی این باشگاه، زمان شروع بازی، با بستن نوار مشکی‌رنگ به روی مچ‌شان، همدردی خود با مرگ مهسا امینی را نشان دادند؛ ولی این مورد یک استثنا داشت: مهدی ترابی. هافبک خلاق و شماره ۹ پرسپولیس برخلاف سایر هم‌تیمی‌هایش تصمیم گرفت در این حرکت گروهی نقشی نداشته باشد.

همه برای یک نفر؛ به جز مهدی ترابی!

او در ابتدا تنها بازیکن ایرانی پرسپولیس بود که رنگی مشکی مبنی بر همدردی با اتفاقات اخیر نداشت و بعدها وحید امیری و مهدی عبدی هم که به‌عنوان یار تعویضی وارد زمین شدند، به ترابی پیوستند. همین موضوع باعث شد تا تصاویر مهدی ترابی به‌سرعت در فضای مجازی منتشر شود و این اقدامش مورد بحث قرار بگیرد. مهدی ترابی از مدت‌ها قبل نشان داده بود که عقاید خاص خودش را دارد و چندان موافق اتفاقات مشابه نیست. حتی چندی پیش که بازیکنان تیم ملی در اقدامی هماهنگ و به نشانه احترام به مرگ مهسا امینی و اتفاقات رخ‌داده در ایران، پروفایل اینستاگرامشان را مشکی کرده بودند، او ابتدا چنین کرد؛ ولی چندی بعد، عنوان شد رنگ مشکی را با عکسی از خودش عوض کرده است. این مورد حتی کار را به جایی رساند که شایعه درگیری لفظی او با سردار آزمون که استوری‌ای حمایتی از اتفاقات اخیر گذاشته بود، به گوش رسید. گو اینکه چنین شایعه‌ای خیلی سریع تکذیب شد و نزدیکان تیم ملی اعلام کردند که چنین موضوعی صحت ندارد.

فارغ از مواردی که روز گذشته درباره مهدی ترابی مطرح شده، قضاوت‌کردن او در چنین موردی هم چندان کار پسندیده‌ای به نظر نمی‌رسد. شاید بسیاری از دست مهدی ترابی و عدم همراهی‌اش در بستن نوار مشکی روی مچ دستش ناراحت باشند؛ ولی رفتار بازیکنان پرسپولیس که به عقیده هم‌تیمی‌شان در این مورد احترام گذاشته و او را مجبور به انجام کاری که اعتقادی به آن ندارد، نکرده‌اند، هم قابل تقدیر است. نباید فراموش کرد که در همین اعتراضات اخیر، موضوع بر سر نپذیرفتن سلیقه و علایق بقیه است. مهدی ترابی به هر دلیلی حاضر به همراهی با هم‌تیمی‌ها نشده است؛ همین مورد می‌تواند تمرین خوبی برای پذیرش عقاید نفرات مختلف در یک جامعه باشد. تمرینی که مرور‌کردنش در سطحی بزرگ‌تر می‌تواند رفته‌رفته بسیاری از مشکلات موجود را برطرف کند.

مهدی ترابی البته تنها به دلیل نبستن نوار مشکی‌رنگ زیر ذره‌بین نرفت. شب گذشته و در شرایطی که تیم او برای تداوم قدرت‌نمایی در لیگ برتر نیاز به پیروزی مقابل تراکتور داشت، این بازیکن یک پنالتی بادآورده را هم به هدر داد تا حسابی در کانون توجه قرار بگیرد. پرسپولیس که پیش از بازی‌های هفته هفتم با ۱۴ امتیاز و تفاضل گل مثبت ۶ صدرنشین لیگ برتر بود، در دیدار برابر تراکتور، در شبی که نمایش بحث‌برانگیزی از لحاظ فنی داشت، با یک گل شکست خورد تا اولین شکست این فصل را تجربه کند. آنها در ورزشگاه آزادی، جایی باختند که معمولا به‌سختی تیمی می‌توانست از پرسپولیس امتیاز بگیرد، چه برسد به اینکه بخواهد این تیم را شکست دهد. به هر روی، با تحمیل اولین باخت به پرسپولیس در لیگ برتر، این تیم فعلا به لطف تفاضل گل بهتر، آن هم فقط یکی، بالاتر از استقلال، رقیب دیرینه که ۱۴ امتیازی است، صدرنشین باقی مانده‌ است. شاگردان یحیی گل‌محمدی در شرایطی دست خالی بازی با تراکتور را ترک کردند که هفته آینده در جدالی سرنوشت‌ساز باید در اصفهان به مصاف سپاهان بروند؛ سپاهانی که قبل از بازی شب گذشته پرسپولیس موفق شد با نتیجه ۲ بر یک تیم هوادار را شکست دهد.

اخبار مرتبط:
امباپه: اینکه بابت بازی در تیم ملی کشورت پول بگیری خنده‌دار است
امباپه: اینکه بابت بازی در تیم ملی کشورت پول بگیری خنده‌دار است

امباپه فوتبالیست‌هایی را که بابت حضور در بازی‌های تیم ملی کشورشان پول دریافت می‌کنند، مورد تمسخر قرار داد.

خانواده ستاره فوتبالیست آرژانتینی به مَرگ تهدید شدند
خانواده ستاره فوتبالیست آرژانتینی به مَرگ تهدید شدند

خانواده آنخل دی‌ماریا، یکی از چهره‌های مطرح فوتبال آرژانتین، از سوی تبهکاران شهر روزاریو، طی پیام مشکوکی تهدید به مرگ شده‌اند! این پیام یک هفته پس از آن منتشر شد که دی‌ماریا، بازیکن فعلی بنفیکا، تایید کرد که می‌خواهد به دوران حرفه‌ای خود در باشگاه دوران کودکی‌اش یعنی روزاریو سنترال پایان دهد.

سردار رویانیان: به عادل فردوسی‌پور گفتم تا قیامت نمی‌خواهم ببینمت
سردار رویانیان: به عادل فردوسی‌پور گفتم تا قیامت نمی‌خواهم ببینمت

مدیر عامل سابق پرسپولیس درباره دلخوری از عادل فردوسی‌پور صحبت کرده و گفته است: «من با عادل تا چند وقت پیش به صورت تلفنی سلام و علیک داشتیم. منتها یک کاری کرد من هم بهش پیام دادم دیگر کاری باهات ندارم و باهات قهر می‌کنم که چرا این حرف را زدید؟ تقریبا یک سال نشده. از یک سال پیش کاری کرد که باعث شد دیگر رابطه‌ای نداشته باشیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است