کد خبر : 202235
انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۰۷ - 12:18
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

راهکارهای افزایش طول عمر را اینجا بخوانید

انسان از ابتدای پیدایش همواره به‌دنبال راهی برای افزایش طول عمر خود بوده است و جوانی و زندگی جاودان از آرزوهای دیرین انسان است که هنوز نتوانسته است به آن دست پیدا کند. اما آیا می‌توان طول عمر خود را افزایش داد؟

راهکارهای افزایش طول عمر را اینجا بخوانید

به گزارش سایت خبری مدارا؛ یکی از آرزو‌های انسان از آغاز پیدایش داشتن عمری دراز و طولانی بوده است. آدمی در درازای تاریخ همواره به‌دنبال پیداکردن راهی برای داشتن عمری جاودان بوده و است. اما آیا به‌راستی می‌توان عمر خود را افزایش داد؟ اگرچه این موضوع سال‌هاست مورد بررسی قرار گرفته است و با پیشرفت دانش و علم پزشکی این امر تا اندازه‌ای محقق شده است، اما به‌نظر نمی‌رسد کافی باشد و انسان‌ها هم‌چنان می‌خواهند عمری دراز به دور از هرگونه بیماری داشته باشند.

در این زمینه پژوهش‌گران و دانشمندان زیادی کار می‌کنند و دیدگاه‌های گوناگونی هم دارند و ارائه کرده‌اند. براساس آن‌چه آن‌ها می‌گویند داشتن زندگی سالم و طول عمر مستلزم خوردن غذا‌های سالم و ورزش‌ کردن است.

آن‌گونه‌که آن‌ها می‌گویند اگر از فردا تمامی مردم دنیا ورزش کنند متوسط درازای عمر در دنیا یک سال افزایش پیدا می‌کند. درواقع داشتن زندگی اصولی و سالم و همراه با تحرک و ورزش کافی می‌تواند انسان را برای داشتن عمری طولانی همراه با تندرستی نزدیک کند.

روش‌هایی برای افزایش طول عمر

تغذیه

یکی از موثرترین مواردی که در زندگی و افزایش طول عمر افراد وجود دارد تغذیه است. امروز با تغییر سبک زندگی و تندشدن ریتم آن مردم نسبت به گذشته کم‌تر وقت و حوصله دارند بنابراین بسیاری ترجیح می‌دهند و یا ناچارند از غذای بیرون استفاده کنند چیزی که برای بدن مانند سم عمل می‌کند.

امروز کیست که نداند غذا‌هایی که در رستوران‌ها تهیه می‌شوند سودی که برای بدن ندارند هیچ بلکه ضرر هم دارند. درست و خوب غذا خوردن چیزیست که امروز از یاد بسیاری رفته است و باید تلاش کرد آن را دوباره زنده کرد.

تاکنون در این مورد پژوهش‌های زیادی انجام شده است که نشان می‌دهد کاهش وزن، سیگار نکشیدن و خوردن دست‌کم پنج وعده میوه و انواع سبزی در روز، می‌تواند طول عمر را در مقایسه با کسانی‌ که سیگار می‌کشند یا دارای اضافه‌وزنند هفت تا چهارده سال افزایش دهد.

چگونه طول عمر خود را افزایش دهیم

ورزش و داشتن فعالیت بدنی

یکی دیگر از عواملی که نقش مهمی در افزایش طول عمر افراد دارد ورزش‌ کردن منظم و داشتن فعالیت بدنی روزانه و تحرک به‌اندازه کافیست.

در مورد تحرک و فعالیت بدنی در دنیا پژوهش جالبی انجام شده است که ارتباط میان نداشتن تحرک و مرگ را نشان می‌هد. بر اساس این پژوهش نداشتن تحرک به شکل مستقیم سبب ۱۰ درصد از مرگ‌های زودرس ناشی از بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت نوع ۲ و انواع سرطان‌ها می‌شود؛ بنابراین اگر همه مردم دنیا تصمیم بگیرند از همین امروز ورزش را آغاز کنند در سال آینده شاهد افزایش میانگین طول عمر در تمام دنیا خواهیم بود.

در مورد ورزش‌ کردن اما مانند بسیاری دیگر از مسائل نباید زیاده‌روی کرد. جالب این‌جاست که ورزش به شکل شدید و بسیار زیاد هم برای تندرستی اصلا مفید نیست. باید بدانید ورزش شدید می‌تواند سیستم ایمنی بدن را سرکوب کرده و خطر بیماری‌های تنفسی را افزایش دهد.

ورزش تا چه اندازه در درازای روز برای بدن مناسب است؟

تنها نزدیک به ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی متوسط تا شدید در روز برای بیش‌تر افراد کافیست. این کار نه تنها شما را نیرومند و تندرست می‌کند، بلکه ثابت شده است که التهاب‌های مضر را کاهش می‌دهد و حتی روی خلق‌وخویتان هم تاثیر مثبت می‌گذارد. یادآور می‌شویم کسانی‌ که در درازای روز ورزش می‌کنند نسبت به دیگران خوش‌اخلاق‌ترند و روحیه بهتری دارند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

سیستم بدن به‌گونه‌ایست که با بالارفتن سن سیستم بدنی ضعیف می‌شود و این هیچ ربطی به رژیم غذایی شما ندارد یعنی هراندازه خوراک و رژیم غذایی سودمندی هم داشته باشید افزایش سن سیستم بدنی شما را ضعیف می‌کند. بهترین کار این است که وضعیت بدنی خود را بدانید و از آزمایش‌های سالانه غافل نشوید چراکه همواره باید میزان ویتامین‌های بدن خود را بسنجید و نسبت به آن‌ها حساس باشید تا بدنتان بتواند عملکرد خوبی داشته باشد.

توجه داشته باشید مصرف زیاد مواد قندی، غذا‌های چرب و سرخ شده و غذا‌های پرنمک سیستم ایمنی را ضعیف می‌کنند پس نسبت به مصرف آن‌ها دقت کنید.

یکی از ویتامین‌هایی که سبب تقویت سیستم ایمنی در بدن می‌شود ویتامین A است. این ویتامین، مقاومت بدن در برابر عفونت‌های تنفسی را افزایش می‌دهد. هویچ، کدو حلوایی و سبزی‌های سبز تیره مانند برگ چغندر و اسفناج و انواع فلفل دلمه غنی از ویتامین A هستند بنابراین کوشش کنید از این مواد در برنامه‌غذایی روزانه خود بهره ببرید.

اخبار مرتبط:
زهره سادات لاجوردی، نماینده تهران: با بی‌حجابی نباید مماشات کرد / دشمن برای ما خواب‌ها دیده است
زهره سادات لاجوردی، نماینده تهران: با بی‌حجابی نباید مماشات کرد / دشمن برای ما خواب‌ها دیده است

زهره سادات لاجوردی، نماینده تهران در مجلس گفت: متأسفانه مماشاتی که با بی‌حجابی و بی حیایی صورت گرفت کار را برای مقابله با بی‌حجابی و بی حیایی سخت‌تر کرده است.

قوه قضاییه: حکم اعدام توماج صالحی بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان است / احتمالاً به حبس طول المدت تبدیل خواهد شد
قوه قضاییه: حکم اعدام توماج صالحی بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان است / احتمالاً به حبس طول المدت تبدیل خواهد شد

مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد براساس حکم صادره از سوی دادگاه، به دلیل اظهار ندامت و پشیمانی و همکاری توماج صالحی، دادگاه وی را مستحق تخفیف دانسته به همین جهت در صورت فرجام خواهی احتمالی متهم و وکلای او و در صورت تایید حکم اعدام در دیوان عالی کشور، موضوع تخفیف مجازات در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی خواهد شد.

دادگاه انقلاب اصفهان توماج صالحی را به اعدام محکوم کرد
دادگاه انقلاب اصفهان توماج صالحی را به اعدام محکوم کرد

وکیل توماج صالحی، خواننده بازداشتی در ایران خبر از صدور حکم اعدام به اتهام افساد فی الارض برای موکلش داد و اخبار منتشر شده مبنی بر عفو او را تکذیب کرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است