کد خبر : 201534
انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۰۱ - 13:36
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

معاون اقتصادی رئیس جمهور : پایه های نظام در هشت سال دفاع مقدس شکل گرفت

معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه همه پایه های نظام در دوران دفاع مقدس شکل گرفت، گفت: ایران طی هشت سال با بیش از ۳۰ کشور جهان مقابله کرد و با همت نیروهای مسلح پیروز شد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور : پایه های نظام در هشت سال دفاع مقدس شکل گرفت

محسن رضایی در آئین رژه یگان‌های نمونه نیروهای مسلح در اهواز با بیان اینکه در جنگ تحمیلی ۲ کشور خارجی با اتحاد هم به جنگ با ایران پرداختند، اظهار داشت : یکی از بزرگ‌ترین حوادث تاریخ ایران دفاع مقدس بود که طبق نظر پژوهشگران و تاریخ‌نویسان کم نظیر بود.

وی ادامه داد : عمده تجهیزات ارتش بعث عراق تجهیزات نظامی شوروی بود و با هلیکوپتر و موشک به میدان جنگ آمد. در جنگ تحمیلی آمریکا و شوروی دشمنان ما بودند که با هم علیه جمهوری اسلامی ایران متحد شدند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه افتخار می کنیم که از جنگ تحمیلی سربلند بیرون آمدیم خاطر نشان کرد  : در زمان جنگ با عراق ،آمریکا سلاح های شیمیایی و میکروبی به ارتش عراق می داد.

وی با بیان اینکه معمولا هر جامعه ای سه رکن اساسی دارد که بر این اساس کشور را اداره می کنند گفت :  امنیت ، اقتدار ، اقتصاد و معیشت سه رکن اساسی اداره یک کشور است که ایران از  ۲۰۰ سال قبل در هر سه زمینه ضعیف شده بود اما با شکل گرفتن نظام ،جمهوری اسلامی در این سه رکن به این اقتدار رسید.

معاون اقتصادی رئیس جمهور ادامه داد : با جنگی که دنبا بر علیه ایران درست کرد ارتش وفادار و سپاه انقلابی  از مرزهای کشور دفاع کردند تا  یک متر از مرزهای ما جابجا نشود .

رضایی افزود : کسانی که به فکر یک وجب خاک ایران هستند بدانند نیروهای نظامی اجازه نمی دهند یک وجب از این خاک واگذار شود.

وی خاطرنشان کرد : اکنون در سومین قله به عنوان اقتصاد به سر می بریم که امیدواریم دولت سیزدهم با برنامه های تحولی که دارد در این جنگ هم با اقتصادی شکوفا پیروز شود تا ملت ایران به آسایش برسد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه امروز جان خود را فدای ملت ایران می کنیم و نیروهای نظامی آرزو دارند در راه آرامش ملت ایران جان خود را فدا کنند، تصریح کرد  : کسانی که تلاش می کنند نشان دهند نیروهای مسلح با ملت نیستند اشتباه می کنند چراکه این نیروهای جان بر کف آماده اند جان خود را فدای ملت کنند.

دفاع مقدس برای ملت ما نماد اقتدار و افتخار است

فرمانده ارشد قرارگاه ارتش در منطقه جنوب غرب کشور نیزدر این مراسم اظهار داشت: دفاع مقدس برای ملت ما نماد اقتدار و افتخار است چرا که ما در هشت سال جنگ تحمیلی، حماسه آفریده ایم که امروز می‌توانیم به آن تکیه کنیم.

امیر حمزه بیدادی ادامه داد : باید با بهره گیری از این گنجینه تمام نشدنی، نسل‌های بعدی مان را به گونه‌ای تربیت کنیم که به فرموده مقام معظم رهبری، در آینده نیز، ایرانی آباد، آزاد و سرافراز داشته باشیم.

وی تصریح کرد : دفاع مقدس حاصل حماسه آفرینی ملت سرافراز ایران اسلامی است و در مکتب دفاع مقدس انسان یهایی پرورش یافته اند که امروز به عنوان یک الگوی مناسب برای نسل جدید معرفی می شوند.

فرمانده ارشد قرارگاه ارتش در منطقه جنوب غرب کشور خاطر نشان کرد  : دوران دفاع مقدس تاریخی درخشان و یکی از برجسته ترین و بی نظیرترین مقاطع در تاریخ ایران اسلامی است چراکه در دوران دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک میهن را به دشمن ندادیم.

امیر بیدادی ادامه داد :  در سایه فرهنگ غنی مقدس و الگوگیری از شهیدان والامقام نیروهای مسلح ، با بصیرت و آمادگی در رکاب فرماندهی معظم کل قوا آماده جانفشانی و دفاع از  کشور هستیم که یک وظیفه و تکلیف برای همه ما است.

وی گفت : امیدواریم  بتوانیم دستاوردهای دفاع مقدس را به طور شایسته به نسل جدید منتقل کنیم تا شاهد ایرانی آباد ، آزاد و مستقل و به دور از  هرگونه مشکلات باشیم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط:
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خوزستان گفت: همه در هر جایگاهی که هستند باید برای رفع مشکلات این استان جانفشانی کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است