کد خبر : 201513
انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۰۱ - 10:38
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره اعتراضات اخیر

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه ای ضمن محکومیت حوادث اخیر کشور، آورده است: متأسفانه در حالی که مسئولین با جدیت در حال حقیقت یابی و ابهام زدایی از ماهیت ماجرا بودند، برخی جریانات فرصت طلب وابسته، سعی کردند با سوار شدن بر امواج احساسات مردمی با اغتشاشگری و برنامه‌هایی ضد دینی و ضد ملی، تجمعات را به سمت و سوی ساختار شکنی و اهداف براندازانه عوامل خارجی پیش ببرند.

بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره اعتراضات اخیر

به گزارش سایت خبری مدارا؛ در این بیانیه که روز پنجشنبه در پایگاه اطلاع رسانی جامعه مدرسین منتشر شده آمده است: حادثه‌ای که چندی پیش اتفاق افتاد و در فضای جامعه ما، چالشی نا خواسته را رقم زد گرچه با توجه و پیگیری ویژه مسئولین همراه شد اما برخی حواشی تلخ و زیان بار را برای مردم و امنیت جامعه ایجاد کرد.

بیانیه افزوده است: متأسفانه در حالی که مسئولین با جدیت در حال حقیقت یابی و ابهام زدایی از ماهیت ماجرا بودند، برخی جریانات فرصت طلب وابسته، سعی کردند با سوار شدن بر امواج احساسات مردمی با اغتشاشگری و برنامه‌هایی ضد دینی و ضد ملی، تجمعات را به سمت و سوی ساختار شکنی و اهداف براندازانه عوامل خارجی پیش ببرند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرده است: تخریب اموال عمومی و خصوصی، آتش زدن قرآن کریم، بقاع متبرکه، مساجد و پرچم کشورعزیزمان، تعرض به زنان محجبه و برخورد خشونت آمیز با حافظان و مدافعان غیور امنیت کشور به ویژه نیروی انتظامی، مطمئناً برخاسته از یک تجمع اعتراضی مطالبه گرایانه نیست و همراهی رسانه‌های بیگانه و تشویق و تأیید دولتمردان آمریکایی و صهیونیستی و هم چنین منافقین و گروهک‌های تجزیه طلب، از عمل این مغرضان، ابعاد مختلف آن را آشکارتر کرده است.

بیانیه حاکی است: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با محکوم کردن اقدامات ضد دینی و ضد ملی این معدود افراد و تمجید از اهتمام متعهدانه نهادهای مسؤول، از آنان می‌خواهد هرچه سریعتر، تدابیر قانونی لازم را اعمال کنند و آرامش را به جامعه بازگردانند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آورده است: از عموم هم میهنان و متدینان غیور و فهیم که با هوشیاری، جبهه دشمن را شناخته و ضمن ابراز نفرت، از این حرکت‌های معلوم الحال دوری کرده‌اند، تشکر می‌کنیم.

در پایان بیانیه تاکید شده است: تجربه بیش از چهار دهه‌ انقلاب اسلامی نشان داده است که جامعه ما جامعه‌ای دین باور و دارای غیرت اسلامی است که این گونه حرکت‌های مذبوحانه، نظام اسلامی را از پیگیری مقتدرانه تحقق آرمانها و ارزش‌های دینی‌اش بازنخواهد داشت.

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید
مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید

مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات نه تنها در انتخابات اخیر بلکه در انتخابات مجلس در چند دوره اخیر شرکت نکرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است