کد خبر : 201349
انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۳۰ - 20:58
دسته‌بندی : بین الملل، اخبار ویژه
چاپ

جو بایدن: آماده بازگشت به برجام هستیم اگر ایران به …

رئیس‌جمهور آمریکا گفت که واشنگتن خواستار پایان جنگ اوکراین است. او همچنین گفت آماده بازگشت به برجام است.

جو بایدن: آماده بازگشت به برجام هستیم اگر ایران به …

به گزارش سایت خبری مدارا؛ جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود در هفتاد و هفتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد مدعی شد واشنگتن خواستار پایان یافتن جنگ در اوکراین است.

بایدن همچنین با اشاره به نظم جهانی تحت سلطه آمریکا مدعی شد که «نظم قانون‌محور» توسط برخی کشورها تحت حمله قرار گرفته است.

وی درباره جنگ اوکراین گفت: «روسیه در اقدامی شرم‌آور با حمله بی‌رحمانه و غیرضروری به اوکراین اصول محوری منشور سازمان ملل را زیر پا گذاشته است.»

او گفت هدف روسیه از بین بردن حق اوکراین برای زیستن به عنوان یک کشور مستقل است. او گفت: «اجازه بدهید به زبان ساده صحبت کنیم. یک عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل به همسایه‌اش حمله کرد و تلاش کرد این کشور مستقل را از نقشه حذف کند.»

رئیس‌جمهور آمریکا در بخش دیگری از اظهاراتش به مذاکرات رفع تحریم‌های وین هم اشاره کرد و گفت: «آمریکا آماده بازگشت دوجانبه به برنامه جامع اقدام مشترک است. اگر ایران به تعهداتش عمل کند.»

وی اضافه کرد: «آمریکا با صراحت گفته است: ما به ایران اجازه نخواهیم داد به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند. من همچنان معتقدم که دیپلماسی بهترین راه برای رسیدن به این هدف است.»

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین دبه حمایت از اعتراض ها در ایران پرداخت و گفت: «امروز ما در کنار شهروندان شجاع و زنان شجاع ایران هستیم که همین الان در حال تظاهرات برای رسیدن به حقوق اساسی‌شان هستند.»

اخبار مرتبط:
جو بایدن: ولادیمیر پوتین یک قصاب است
جو بایدن: ولادیمیر پوتین یک قصاب است

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر به همتای روس خود را «قصاب» توصیف کرد.

حوثی‌ها برای عربستان خط و نشان کشیدند
حوثی‌ها برای عربستان خط و نشان کشیدند

«محمد علی الحوثی» از اعضای شورای عالی سیاسی یمن به عربستان سعودی درباره هرگونه همکاری با آمریکا در حمله به خاک یمن هشدار داد. وی گفت: «پیامی برای عربستان سعودی ارسال کرده‌ایم با این مضمون که اگر به هواپیماهای آمریکایی اجازه بدهد از خاکش یا حریم هوایی‌اش برای تجاوز به یمن استفاده کنند، آن‌ها نیز هدف ما خواهند بود.»

زلنسکی پاسخ اتهام پوتین را داد
زلنسکی پاسخ اتهام پوتین را داد

ولودیمیر رئیس جمهوری اوکراین به اظهارات همتای روس خود درباره حمله تروریستی در مسکو واکنش نشان داد.رئیس جمهوری اوکراین گفت که پوتین «بجای توجه و پرداختن به شهروندان روسیه یک روز ساکت ماند و به این فکر کرد که چگونه اوکراین را [به این ماجرا] بکشاند. همه چیز کاملا قابل پیش‌بینی بود.»

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است