کد خبر : 201145
انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۲۹ - 22:33
دسته‌بندی : فرهنگی
چاپ

پخش مستند «پیاده آمده ایم» از شبکه جهانی جام جم

مستند «پیاده آمده ایم» به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد پیروزرام و با نگاهی متفاوت از منظر زائران غیر ایرانی در آئین پیاده‌روی میلیونی اربعین سیدالشهدا (ع) هفته پایانی ماه صفر از شبکه جهانی جام جم پخش خواهد شد.

پخش مستند «پیاده آمده ایم» از شبکه جهانی جام جم

به گزارش سایت خبری مدارا به نقل از محمد پیروزرام تهیه کننده و کارگردان، این مستند هفت اپیزودی با رویکردی متفاوت به سراغ زائرانی می رود که از آفریقا ، آسیا ، اروپا و کشورهای دیگر در این مراسم شرکت کرده اند و نگاه آنها به امام حسین، کربلا و آیین اربعین را جویا می شود.  دیدگاه این افراد که کاملا متفاوت از فرهنگ ایران و تشیع در این گوشه از جهان، به واقعه عاشورا و پیام امام می پردازند بسیار متفاوت و جذاب است.

این مستند به همت  گروه معارف اسلامی شبکه جام جم به مدیریت جناب آقای پیام ابراهیم پور تدارک دیده شده و ثبت و ضبط حال و هوای عاشقانه زائرین بدون هیچ زیاده گویی و حاشیه‌ای از ویژگی‌های این مستند است.

محمد پیروزرام در «پیاده آمده ایم» تلاش کرده است با به تصویر کشیدن دیدگاه های متنوع و متفاوت زائران کشورهای دیگر ، بر جهانی بودن پیام عاشورا و اربعین فارق از هر مذهب و ملیتی تاکید داشته باشد.

او معتقد است با توجه به دیدگاه زائران سایر کشورها و تصویرگری فضای ذهنی آنها  این آیین ابعاد جهانی و بین المللی اش بیشتر نمایان می شود.

ین مستند به زبان عربی و انگلیسی است ولی برای مخاطبان فارسی زبان امکان زیرنویس فراهم شده است.

محمد پیروزرام  از سال ۱۳۸۳ در حوزه‌های مختلف تولید فیلم مستند مشغول به فعالیت بوده و تاکنون تهیه‌کنندگی و کارگردانی بیش از ۲۰ عنوان فیلم مستند را بر عهده داشته است. او  ۱۰ سال متوالی مشغول به ساخت مستندهای مرتبط با سوگواره اربعین حسینی می باشد.

 

اخبار مرتبط:
جبلی: فضای تبادل و تضارب افکار در صداوسیما ادامه خواهد داشت
جبلی: فضای تبادل و تضارب افکار در صداوسیما ادامه خواهد داشت

رئیس سازمان صداوسیما گفت: تعامل با مخاطبان و میدان دادن به مردم برای اظهارنظر در مورد موضوعات مختلف همان‌طور که دیدیم، ان‌شاالله تقویت خواهد شد.

بهرام بیضایی به سرطان مبتلا شد
بهرام بیضایی به سرطان مبتلا شد

پرویز جاهد نویسنده و منتقد سینما با انتشار تصویری از بهرام بیضایی نوشت: «عکس ظاهرا غیر متعارفی از بهرام بیضایی در فضای مجازی تکثیر شده و دوستانی درباره‌اش تحلیل و نظریه‌پردازی کرده و می‌کنند. تا جایی که اطلاع دارم متاسفانه آقای بیضایی مدتی است گرفتار هیولای وحشتناکی شده‌اند و با آن می‌جنگند.»

همسر کیومرث پوراحمد: من هنوز جرئت نکرده‌ام به وسایل و لباس‌هایت‌ دست بزنم
همسر کیومرث پوراحمد: من هنوز جرئت نکرده‌ام به وسایل و لباس‌هایت‌ دست بزنم

مهرانه ربی نوشت: کیو جان من هنوز جرئت نکرده‌ام به وسایلت، به لباس‌هایت‌ دست بزنم. حوله‌ات هنوز پشت در حمام آویزان است و من هربار که از آنجا رد می‌شوم دلم پایین می‌ریزد. کتاب‌هایت را دست نزده‌ام و فکر می‌کنم شاید این‌طور بشود حداقل حضورت را در امتداد شعور حیاتی که تو را به آن‌ها دوخته احساس کنم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است