کد خبر : 200594
انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ - 10:08
دسته‌بندی : ورزشی
چاپ

شکست حسن یزدانی و محمد نخودی در برابر جردن باروز و دیوید تیلور

حسن یزدانی در حساس‌ترین مبارزه رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان، برابر دیوید تیلور آمریکایی شکست خورد و دستش از مدال طلای وزن ۸۶ کیلوگرم جهان کوتاه ماند.

شکست حسن یزدانی و محمد نخودی در برابر جردن باروز و دیوید تیلور

به گزارش سایت خبری مدارا؛ در ادامه رقابت‌های ۴ وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در بلگراد صربستان، حسن یزدانی دارنده مدال های طلای جهان و المپیک در حساس ترین مبارزه رقابت‌های قهرمانی جهان در دیدار نهایی وزن ۸۶ کیلوگرم مقابل دیوید تیلور دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک از آمریکا به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه سنگین ۷ بر یک شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد.

تیلور در این مبارزه بسیار با برنامه‌تر از یزدانی کار کرد و برای تک تک حرکات او برنامه داشت و در نهایت با زیرگیری های خود امتیازات لازم را بدست آورد و قهرمان وزن ۸۶ کیلوگرم جهان شد. تیلور تایم اول را ۲ بر یک و در نهایت ۷ بر یک پیروز شد.

یزدانی و تیلور پیش از این ۴ مرتبه به مصاف یکدیگر رفته بودند که تیلور در جام جهانی کرمانشاه، مسابقات جهانی ۲۰۱۸ بوداپست و فینال المپیک ۲۰۲۱ توکیو موفق به شکست یزدانی شده بود اما یزدانی نیز در آخرین دیدار رو در رو در فینال مسابقات جهانی ۲۰۲۱ نروژ، موفق به شکست دیوید تیلور شده بود.

یزدانی پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس مقابل ایوان ایچیزلی از مولداوی در مدت زمان ۴ دقیقه و ۲۴ ثانیه با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله نیز مقابل سباستین جزیرزانسکی از لهستان به میدان رفت و در مدت زمان ۳ دقیقه با نتیجه ۱۱ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. یزدانی در نیمه نهایی نیز برابر بوریس ماکوئف کشتی‌گیر روسی‌الاصل از اسلواکی و دارنده مدال نقره جهان ۲۰۱۷ در یک دقیقه و ۵۷ ثانیه با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری رسید و برای پنجمین مرتبه در دوران قهرمانی خود راهی فینال مسابقات قهرمانی جهان شد.

پیش از این محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم با شکست برابر جردن باروز چهره عنوان‌دار جهان و المپیک از آمریکا در دیدار فینال ۴ بر ۲ شکست خورد و به مدال نقره رسید.

آخرین نماینده ایران در ۴ وزن نخست این رقابت‌ها، امیرحسین زارع در سنگین وزن است که تا دقایقی دیگر برای کسب مدال برنز جهان برابر آمارور دسی از کانادا به میدان خواهد رفت.

امیرمحمد یزدانی در وزن ۷۰ کیلوگرم، دیگر نماینده ایران در ۴ وزن نخست این رقابت‌ها بود که طبق اعلام کادر فنی تیم ملی سر وزن نرسید و حضور در این رقابت ها را از دست داد.

ایران در ۳ وزن دوم نیز شانس رسیدن به یک مدال طلا و یک برنز را دارد، کامران قاسمپور دارنده مدال طلای جهان فردا شب(شنبه) برای کسب مدال طلای جهان در رقابتی حساس و سخت مقابل جی‌دن کاکس دارنده مدال‌های طلای جهان و برنز المپیک از آمریکا به میدان می‌رود و یونس امامی نیز در وزن ۷۴ کیلوگرم برای کسب مدال برنز به میدان خواهد رفت.

علیرضا سرلک در وزن ۵۷ کیلوگرم، دیگر نماینده ایران در ۳ وزن دوم بود که با شکست در دور نخست مقابل حریفی از چین از دور رقابت‌ها کنار رفت.

فردا(شنبه) نیز نمایندگان ایران در ۳ وزن پایانی از ساعت ۱۳ به وقت ایران به مصاف رقبایشان می‌روند. رضا اطری در ۶۱، رحمان عموزاد خلیلی در ۶۵ و محمدحسین محمدیان در وزن ۹۷ کیلوگرم، نمایندگان ایران در ۳ وزن پایانی هستند.

برنامه دو روز آینده رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان به شرح زیر است:

شنبه ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور):

دور مقدماتی اوزان ۶۱، ۶۵ و ۹۷ کیلوگرم و مرحله شانس مجدد اوزان ۵۷، ۷۴ و ۹۲ کیلوگرم کشتی آزاد از ساعت ۱۳ تا ۱۷ به وقت ایران

نیمه نهایی اوزان ۶۱، ۶۵ و ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه تا ۲۰ و ۱۵ دقیقه به وقت ایران

فینال اوزان ۵۷، ۷۴ و ۹۲ کیلوگرم کشتی آزاد از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه تا ۲۳ به وقت ایران

یکشنبه ۱۸ سپتامبر(۲۷ شهریور):

مرحله شانس مجدد اوزان ۶۱، ۶۵ و ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد از ساعت ۱۹ تا ۲۰ به وقت ایران

فینال اوزان ۶۱، ۶۵ و ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه تا ۲۳ به وقت ایران

 

نخودی نایب قهرمان جهان شد/ طلسم جردن باروز همچنان شکست ناپذیر

آزادکار وزن ۷۹ کیلوگرم ایران در دیدار فینال رقابت‌های جهانی صربستان، مقابل حریف عنوان‌دار خود از آمریکا شکست خورد و برای دومین سال پیاپی به مدال نقره جهان رسید.

در ادامه رقابت‌های ۴ وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در بلگراد صربستان، محمد نخودی نماینده وزن ۷۹ کیلوگرم ایران و دارنده مدال نقره جهان ۲۰۲۱ در دیدار فینال برابر جردن باروز دارنده ۵ مدال طلای جهان و یک طلای المپیک از آمریکا به میدان رفت و در پایان با نتیجه ۴ بر ۲ شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد.

نخودی که در تایم نخست با برنامه تاکتیکی مناسب یک بر صفر پیروز شده بود، در تایم دوم برنامه تاکتیکی قبلی خود را ادامه نداد و جردن باروز کهنه کار با یک زیرگیری، با یک بیرون بردن حریف و یک امتیاز روی اخطار، ۴ امتیاز بدست آورد و در نهایت ۴ بر ۲ پیروز شد تا صاحب ششمین مدال طلای جهان شود.

نخودی سال گذشته و در فینال رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ نروژ نیز با نتیجه ۵ بر یک برابر جردن باروز شکست خورده بود.

تاکنون هیچ کدام از کشتی گیران ایران طی سال های گذشته موفق به شکست جردن باروز نشده‌اند و با این شکست نیز کماکام طلسم شکست ناپذیری باروز مقابل کشتی گیران ایران پابرجا ماند.

نخودی پیش از این در دور نخست مقابل یاکوب شیخ جمال از رومانی ۷ بر ۶ به برتری رسید. وی سپس مقابل دولگون آلتانزول از مغولستان در مدت زمان یک دقیقه و ۱۰ ثانیه به پیروزی ۱۰ بر صفر رسید. وی در سومین مبارزه و در مرحله یک چهارم نهایی نیز برابر بکزاد عبدالرحمان اف دارنده مدال‌های برنز جهان و المپیک از ازبکستان با نتیجه ۱۰ بر ۵ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. نخودی در نیمه نهایی نیز برابر واسیل میخایلوف از اوکراین به روی تشک رفت و در پایان در یک کشتی دشوار با نتیجه۵ بر ۴ به برتری رسید و به فینال رسید.

در ادامه این رقابت‌ها، حسن یزدانی نماینده وزن ۸۶ کیلوگرم ایران و دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک در مبارزه‌ای حساس تا دقایقی دیگر مقابل دیوید تیلور دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک به میدان می‌رود. امیرحسین زارع نیز در وزن ۱۲۵ کیلوگرم نیز برای کسب مدال برنز جهان مقابل آمارور دسی از کانادا برای کسب مدال برنز جهان به میدان خواهد رفت.

اخبار مرتبط:
پرسپولیس به دنبال مهدی قائدی
پرسپولیس به دنبال مهدی قائدی

مهدی قایدی یکی از بازیکنان مورد علاقه سرمربی پرسپولیس است، اما بعید است در ایران پیراهن تیمی جز استقلال را برتن کند.

آتش‌بازی ادامه‌دار دختران ایرانی در کافا / ترکمنستان مقابل ایران زانو زد
آتش‌بازی ادامه‌دار دختران ایرانی در کافا / ترکمنستان مقابل ایران زانو زد

تیم ملی فوتبال دختران ایران به دومین برد خود در مسابقات کافا دست یافت.

یحیی گل‌محمدی با تراکتور توافق کرد
یحیی گل‌محمدی با تراکتور توافق کرد

یک منبع مطلع به خبرنگار ایسنا اعلام کرد که سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس برای نشستن روی نیمکت تراکتور با این باشگاه تبریزی به توافق رسیده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است