کد خبر : 199469
انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۱۲ - 19:36
دسته‌بندی : اخبار ویژه، بین الملل
چاپ

پولیتیکو: فعلا منتظر “احیای برجام” نباشید!

واکنش منفی دولت بایدن و همچنین منابع اروپایی حاکی از آن است که احیای توافق هسته‌ای 2015 آنطور که برخی از حامیان توافق امیدوار بودند، با وجود حدود یک سال و نیم گفتگو، همچنان قریب‌الوقوع نیست، این در حالی است که طی روزهای اخیر امید زیادی برای احیای این توافق به وجود آمده بود.

پولیتیکو: فعلا منتظر “احیای برجام” نباشید!

به گزارش سایت خبری مدارا؛ نشریه پولیتیکو در مورد آخرین تحولات پیرامون احیای برجام نوشت:  واکنش منفی دولت بایدن و همچنین منابع اروپایی حاکی از آن است که احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ آنطور که برخی از حامیان توافق امیدوار بودند، با وجود حدود یک سال و نیم گفتگو، همچنان قریب‌الوقوع نیست، این در حالی است که طی روزهای اخیر امید زیادی برای احیای این توافق به وجود آمده بود.

 

از طرفی توافق برای بازگرداندن توافقنامه هسته ای ۲۰۱۵ احتمالاً با سد کنگره مواجه خواهد شد و با نزدیک شدن به انتخابات میان دوره ای در ماه نوامبر، شاید بسیاری از دموکرات ها بحواهند فعلا وارد بحث در این باره نشوند.

 

همزمان بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ایران در این هفته استفاده از سانتریفیوژهای پیشرفته IR-6 را در سایت هسته‌ای زیرزمینی خود در نطنز نیز گسترش داده است.

 

سانتریفیوژهای IR-6 ماشین های قدرتمندی هستند که می توانند اورانیوم را تا سطوح بالاتر بسیار سریعتر از سانتریفیوژهای پایه IR-1 غنی کنند. بر اساس توافق هسته ای اولیه ۲۰۱۵، ایران تنها مجاز به استفاده از سانتریفیوژهای اصلی IR-1 است.

 

در کنار همه این ها تنش بین ایران و آمریکا در خلیج فارس و سوریه هم بالا گرفته است که البته این را نمی توان لزوما نشانه شکست مذاکرات دانست، به هر روی خوشبینی های اخیر اگرچه باعث شد طرفین مرگ برجام را اعلام نکنند اما با توجه به مجموع اتفاقات و اظهارنظرها فعلا نباید منتظر احیا برجام بود و شاید این فرآیند هنوز زمان بر باشد.

اخبار مرتبط:
جو بایدن: ولادیمیر پوتین یک قصاب است
جو بایدن: ولادیمیر پوتین یک قصاب است

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر به همتای روس خود را «قصاب» توصیف کرد.

حوثی‌ها برای عربستان خط و نشان کشیدند
حوثی‌ها برای عربستان خط و نشان کشیدند

«محمد علی الحوثی» از اعضای شورای عالی سیاسی یمن به عربستان سعودی درباره هرگونه همکاری با آمریکا در حمله به خاک یمن هشدار داد. وی گفت: «پیامی برای عربستان سعودی ارسال کرده‌ایم با این مضمون که اگر به هواپیماهای آمریکایی اجازه بدهد از خاکش یا حریم هوایی‌اش برای تجاوز به یمن استفاده کنند، آن‌ها نیز هدف ما خواهند بود.»

زلنسکی پاسخ اتهام پوتین را داد
زلنسکی پاسخ اتهام پوتین را داد

ولودیمیر رئیس جمهوری اوکراین به اظهارات همتای روس خود درباره حمله تروریستی در مسکو واکنش نشان داد.رئیس جمهوری اوکراین گفت که پوتین «بجای توجه و پرداختن به شهروندان روسیه یک روز ساکت ماند و به این فکر کرد که چگونه اوکراین را [به این ماجرا] بکشاند. همه چیز کاملا قابل پیش‌بینی بود.»

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است