کد خبر : 199417
انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۱۲ - 14:53
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

انتقاد شدید کیهان از «مقتدی صدر» و حمایت شدید از «حشد‌الشعبی»

کیهان نوشت: آخرین باری که رهبر جریان صدر از سیاست خداحافظی کرد به فتنه هفته گذشته بازمی‌گردد. پس از بیانیه آیت‌الله «کاظم حائری» برای اعلام کناره‌گیری از مرجعیت و نصایح او به صدر و جریانش، مقتدی صدر نیز بیانیه‌ای صادر کرد و شاید برای هشتمین بار اعلام کرد که از سیاست خداحافظی می‌کند. حالا گویا دوباره به میدان سیاست بازگشته است!

انتقاد شدید کیهان از «مقتدی صدر» و حمایت شدید از «حشد‌الشعبی»

به گزارش سایت خبری مدارا؛ کیهان نوشت: آخرین باری که رهبر جریان صدر از سیاست خداحافظی کرد به فتنه هفته گذشته بازمی‌گردد. پس از بیانیه آیت‌الله «کاظم حائری» برای اعلام کناره‌گیری از مرجعیت و نصایح او به صدر و جریانش، مقتدی صدر نیز بیانیه‌ای صادر کرد و شاید برای هشتمین بار اعلام کرد که از سیاست خداحافظی می‌کند. حالا گویا دوباره به میدان سیاست بازگشته است! «صالح محمد العراقی» سخنگوی مقتدی صدر که به گفته برخی از کارشناسان در واقع نام مستعار خود صدر است، در بیانیه‌ای اعلام کرد که برای حفاظت از اقتدار نهاد حکومت و پایان دادن به حضور «شبه نظامیان» در اماکن حساس، پیشنهادهایی را با مصطفی الکاظمی فرمانده کل نیروهای مسلح مطرح می‌کند. صالح العراقی [یا همان مقتدی صدر به عبارتی دیگر] گفت که پیشنهاد اول تغییر «فالح الفیاض» از ریاست حشد‌الشعبی با این ادعا که وی شخصیتی حزبی و رئیس‌یک تشکل سیاسی است و فاقد شخصیت قدرتمند و ذهنیت نظامی و شایستگی چنین جایگاهی است. به گزارش ایسنا، سخنگوی جریان صدر افزود: «پیشنهاد دوم به مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر، صدور دستوری قاطع برای انحلال همه گروه‌های مسلح مدعی مقاومت است!» وی ادامه داد: «پیشنهاد سوم، اخراج همه گروه‌های مسلح و بلکه الحشد‌الشعبی از منطقه سبز بغداد و واگذاری امنیت آن به نیروهای امنیتی کشور است!» صالح العراقی در پیشنهاد چهارم خود، خواستار دور کردن نیروهای الحشد از پاسگاه‌ها و گذرگاه‌های مرزی شده است با این ادعا که کسانی عامدانه با استفاده از آنان برای خشونت و قاچاق و کارهای دیگر موجب تخریب وجهه الحشد می‌شوند.
تمامی دفاتر عصائب اهل الحق در بصره بسته شد
همچنین خبر می‌رسد که رهبر جنبش عصائب اهل الحق عراق از حامیانش خواست تمامی دفاتر این جنبش را تا اطلاع ثانوی ببندند. «قیس الخزعلی»، رهبر جریان عصائب اهل الحق عراق همچنین از نیروهای مسلح و عناصر این جریان خواست تا به هیچ اهانت یا آتش زدن دفاتر پاسخ ندهند. وی گفت: کسانی هستند که در کمین عصائب نشسته‌اند و خواهان بحرانی کردن شرایط هستند. پیشتر یک منبع امنیتی در عراق اعلام کرد که درگیری‌هایی در استان بصره در جنوب عراق در شب گذشته میان حامیان سرایا السلام وابسته به جریان صدر با گروه عصائب اهل الحق وابسته به الخزعلی به وقوع پیوست.

اخبار مرتبط:
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است

روزنامه ایران با تعریف و تمجید از عملکرد رئیسی در شورای عالی امنیت ملی به حسن روحانی حمله کرده است!

فضائلی: در حوزه حجاب کار‌های بی‌قاعده نباید صورت بگیرد
فضائلی: در حوزه حجاب کار‌های بی‌قاعده نباید صورت بگیرد

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب گفت: به تازگی برخی مسؤولان به دلیل کار‌های بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر دریافت کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است