کد خبر : 198801
انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۰۷ - 22:42
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

واکنش رئیس دولت اصلاحات به ادعای «بی بی سی» درباره سلمان رشدی

ابطحی ، ادعای «بی بی سی» جهانی درباره نقش خاتمی در صدور جکم ارتداد رشدی را به نقل از رئیس دولت اصلاحات را «قاطعانه» تکذیب کرد.

واکنش رئیس دولت اصلاحات به ادعای «بی بی سی» درباره سلمان رشدی

به گزارش سایت خبری مدارا؛ محمدعلی ابطحی در یادداشتی اینستاگرامی خود نوشت:

شبکه بی بی سی جهانی در خبری مدعی شده است که آقای خاتمی تحت تاثیر یکی از شخصیتهای پاکستانی، در فرودگاه تهران، خبر اهانت سلمان رشدی به پیامبر را به امام رسانده و امام فتوای مشهور خودشان را داده اند.

من چون آن زمان معاون بین الملل وزارت ارشادی بود که آقای خاتمی وزیرش بود و مسایل بین المللی را معاونت ما پیگیری می کرد و در جزییات خبر بودم،‌از این خبر تعجب کردم.میدانستم این خبر دروغ است. محض احتیاط با خود آقای خاتمی هم حرف زدم.ایشان هم قاطعانه تکذیب می کرد.

میدانید که من خاطراتم را همیشه مینویسم.در خاطرات آن سالها دیدم اولین باردر سال ۶۷ آقای محتشمی -وزیر کشور وقت- خبر چاپ کتاب را به ما دربخش بین‌الملل ارشاد رساند. گفت در پاکستان اعتراضات و تظاهراتی علیه مطالب کتاب اتفاق افتاده وحتی کشته هم داده اند.

واکنش پاکستان عملا آن کشور را پیشتاز ماجرا نشان داد و این در حالی بود که هنوز از ام‌القرای جهان اسلام صدایی بلند نشده بود. تا اینکه فتوای امام در خصوص مهدورالدم خواندن سلمان رشدی صادر شد.

آقای محتشمی همان عصر که خبر را به ما داد به دفتر امام رفت و خبر را به ایشان رساند. پس از رسیدن خبر به دفتر امام بلافاصله با ما تماس گرفتند، دستور دادند که تا فردا شب یک نسخه‌ی ترجمه شده از کتاب را حاضر کنیم و فتوا انتشار یافت.

آقای محتشمی می گفت با اینکه پاکستان، تظاهرات را شروع کرد و کشورهایی مثل عربستان سعودی هم بیانیه دادند ولی فتوای امام همه جهان اسلام را دنبال ایشان کشاند.

اخبار مرتبط:
کیهان: باید ریشه بی‌حجاب‌های جاهل را خشکاند
کیهان: باید ریشه بی‌حجاب‌های جاهل را خشکاند

روزنامه حسین شریعتمداری به ماجرای برخورد پلیس با زنانی که بدحجاب هَستند واکنش نشان داد.

فداحسین مالکی: از دید ما اردن شریک رژیم اسرائیل است
فداحسین مالکی: از دید ما اردن شریک رژیم اسرائیل است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: از دید ما هر کشوری در حوزه خلیج فارس بخواهد پایگاه‌هایش را در اختیار اسرائیل قرار دهد یقین داشته باشد که شریک این رژیم است و این تعریفی است که ما در استراتژی خود داریم.

نماینده مجلس: اسرائیل می‌خواهد به رابطه ایران و عربستان خدشه وارد کند
نماینده مجلس: اسرائیل می‌خواهد به رابطه ایران و عربستان خدشه وارد کند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اسرائیل دارد بخشی از کشور‌های عربی را با خود همراه می‌کند دوم اینکه به رابطه ایران و عربستان خدشه وارد کند که اگر چنین موضوعی صحت داشته باشد بیش از همه عربستان باید رفتارش را تغییر دهد و عذرخواهی کند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است