کد خبر : 198401
انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۰۵ - 00:09
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

۱۰ هزار میلیارد ریال برای بهسازی مسیرهای منتهی به گذرگاه های اربعین هزینه شد

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: ۱۰ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان راهداری برای بهسازی جاده های مواصلاتی به پایانه‌های مرزی و گذرگاههای اربعین در کشور هزینه شد.

۱۰ هزار میلیارد ریال برای بهسازی مسیرهای منتهی به گذرگاه های اربعین هزینه شد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ داریوش امانی در بازدید از پایانه مرزی شلمچه اظهار داشت: سازمان راهداری بر اساس مصوبه ستاد ملی اربعین طرح های اصلاح و بهسازی جاده‌های منتهی به گذرگاه های مرزی، نصب نیوجرسی، نصب علائم راهنمایی و خط‌کشی نقاط پرحادثه را از ابتدای سال با اختصاص اعتبارات به استان‌های مرزی آغاز کرده است.

وی از روند اجرای طرح های مذکور در مسیرهای منتهی به گذرگاه های اربعین ابراز رضایت کرد و افزود: بر اساس برنامه زمانی انجام شده تا یک هفته قبل از آغاز پیاده‌روی اربعین طرح های زیرساختی به پایان خواهد رسید و مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.

امانی به آمادگی کامل پایانه‌های مرزی برای استقبال از زائران اربعین اشاره کرد و بیان داشت:در شلمچه ۴۸گیت، چذابه ۲۴ گیت و مهران ۶۰ گیت برای عبور آسان و بدون مشکل زائران اربعین در نظر گرفته شده ضمن اینکه گیت‌های اضطراری برای مواقعی که حجم جمعیت افزایش یابد در این پایانه ها پیش‌بینی شده است.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به اضافه شدن مرزهای خسروی، تمرچین و باشماق به عنوان گذرگاه‌های اربعین حسینی برای امسال اشاره کرد و بیان داشت:در مرز خسروی ساختمان، سایه بان و سالن‌های بزرگ برای استقبال از زائران پیش بینی شده است.

وی افزود:با توجه به قرار گرفتن ایام اربعین در فصل گرما به صورت موقت سایه بان و مه‌پاش در مسیرهای پایانه‌ها و گذرگاه‌های عبور زائران پیش‌بینی شده است.

اختصاص هشت هزار دستگاه اتوبوس برای جابه جایی زائران اربعین

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین گفت:هشت هزار دستگاه اتوبوس ناوگان برون شهری بخش خصوصی برای جابه جایی زائران اربعین در مسیر گذرگاه های مرزی در نظر گرفته شده و تلاش می شود سه تا چهار هزار دستگاه اتوبوس از بخش دولتی و سایر ارگان ها در این زمینه بکار گرفته شود.

وی در خصوص قیمت بلیت اتوبوس‌های اربعین گفت:در حال مذاکره برای تعیین کرایه جابه جایی زائران هستیم و این رقم به صورت رسمی اعلام خواهد شد ضمن اینکه پس از تصویب رقم کرایه نهایی اتوبوس اجازه افزایش خودسرانه کرایه را نخواهیم داد.

بر اساس تقویم رسمی کشور ۲۶ شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۴ هجری شمشی اربعین حسینی است.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.

مرزهای شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط:
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خوزستان گفت: همه در هر جایگاهی که هستند باید برای رفع مشکلات این استان جانفشانی کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است