کد خبر : 198206
انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۳۰ - 12:22
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

۳ نکته ضروری قبل از پرداخت هزینه طراحی نما

طراحی نمایی شاخص و تک می تواند در بالا بردن ارزش مالی ساختمان شما تاثیرگذار باشد، اما رعایت برخی نکات قبل از پرداخت هزینه طراحی نما می تواند سودمند باشد!

۳ نکته ضروری قبل از پرداخت هزینه طراحی نما

طراحی نمای ساختمان مستلزم برداشت از زمین یا سازه ی ساختمان در محل پروژه شما است، از این رو برداشت از زمین یا سازه ی ساختمان زمین محل پروژه شما، امری ضروری به حساب می آید.
با توجه به برداشت از زمین یا سازه ی ساختمان می توان از مقاومت خاک، جهت تابش نور خورشید، متراژ اصلی نما و … آگاهی لازم را پیدا کرد، حال در صورتی که نقشه های فاز ۲ به طراح ارائه شود، طراح می تواند با استناد به نقشه ها طراحی نما را انجام دهد، به این صورت استحکام و ماندگاری نما افزایش می یابد!

حال در صورتی که نمای ساختمان را به شرکت های معتبر بسپارید، طراحان می توانند متناسب با متدهای ویژه ای نمای ساختمان شما را به صورتی شاخص طراحی کنند، به این صورت ارزش اقتصادی ساختمان نیز بالاتر خواهد رفت.

با این حال برخی از کارفرمایان ممکن است اعتماد لازم برای پرداخت هزینه طراحی نما را نداشته باشند و سوالاتی همچون موراد زیر ذهن آنان را درگیر کند.

  • عوامل تاثیرگذار در هزینه طراحی نما چیست؟
  • طراحی نمای ساختمان خود را به چه شرکتی بسپارم؟
  • با پرداخت هزینه طراحی نما از چه خدماتی بهره مند می شوم؟

در ادامه پاسخ کلیه سوالات ذکر شده را پاسخ خواهیم داد، با ما همراه باشید.

هزینه طراحی نما

عوامل تاثیرگذار در هزینه طراحی نما شامل چه مواردی می شود؟

هزینه طراحی نمای ساختمان با توجه به نوع پروژه و خواسته های کارفرما متغیر است، از این رو در این بخش از مقاله به برخی عوامل تاثیرگذار در هزینه طراحی نما خواهیم پرداخت.

از جمله عوامل تاثیرگذار در هزینه طراحی نمای ساختمان می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • متراژ نمای ساختمان: متراژ نمای ساختمان تاثیر مستقیمی بر هزینه طراحی نما دارد، به طور مثال هزینه طراحی نمای ۱۰۰ متر به طور حتم کمتر از هزینه طراحی نمای ۵۰۰ متر است، مگر نوع سبک یا نحوه ی طراحی آن متفاوت باشد!
  • سبک طراحی نمای ساختمان: یکی از مهمترین عوامل در هزینه طراحی نما می توان به سبک طراحی اشاره کرد، با این هرچه نما پیچیده و شاخص باشد، ارزش نمای ساختمان بالاتر خواهد رفت، برای مثال هزینه طراحی نمای کلاسیک ساده با هزینه طراحی نمای کلاسیک با طرحی پیچیده یکی نخواهد بود، با این حال می توان گفت هزینه طراحی نمایی مینیمال به نسبت کمتر از نمایی کلاسیک برآورد می شود.
  • نوع متریال: با پیشرفت تکنولوژی و تولید متریال های نوین، طراحی نمای ساختمان با استفاده از متریال ها و متدهای بروز امری چالش برانگیز شده است، از این رو آگاهی کامل از متریال ها و ابعاد هر یک می تواند در نوسانات هزینه طراحی نمای ساختمان تاثیرگذار باشد، برای مثال طراح باید از متراژ، ویژگی ها و اقلیم هر یک از متریال های به کار رفته شده در طراحی نمای ساختمان آگاه باشد تا بتواند علاوه بر بالا بردن مقاومت و دوام نمای ساختمان، طرحی نوین را خلق کند.
  • موقعیت مکانی ساختمان: تعرفه هزینه طراحی نمای ساختمان بسته به موقعیت مکانی محل پروژه متفاوت است، برای مثال هزینه طراحی در مکانی کوهستانی با شیبی ۳۰ درجه به نسبت بیشتر از هزینه طراحی نمای ساختمان در شمال کشور و زمینی صاف خواهد بود.
  • نوع کاربری ساختمان: در صورتی که کارفرما نمایی ویژه را درخواست کند، طراح باید بتواند براساس نوع کاربری نمیا ساختمان را طراحی کند، این در حالی است که برخی از کاربری ها نیازمند طراحی انعطاف پذیر و منحصر به فرد دارند، از این رو هزینه طراحی بر اساس نوع کاربری ممکن است متغیر باشد.

در صورتی که بتوانید طراحی نمای ساختمان خود را به طراحان مجرب بسپارید، می‌توانید هزینه اجرای نمای ساختمان را نیز کاهش دهید!

طراحی نمای ساختمان خود را به چه شرکتی بسپارم؟

اعتماد به شرکت های معماری و سپردن پروژه خود به آن ها ممکن است سخت به نظر آید، اما شما می توانید با اطلاع از نحوه کار و نمونه پروژه های آن شرکت آگاهی لازم از شرکت مورد نظر را به دست آورید.

شاید این فکر به ذهن شما هم خطور کرده باشد که با پرداخت هزینه طراحی نمای ساختمان، پول خود را آتش زده باشید!

اما ما به شما میگوییم که سپردن طراحی نمای ساختمان به افراد نالایق و یا خرید طراحی نما به صورت آماده کاری غیر عقلانی به حساب می آید.

همانطور که در ابتدای این مقاله به آن اشاره کردیم، طراحی نمای ساختمان مطابق با برداشت های اولیه و اقلیم قالب در محل انجام می گیرد، از این رو مقاومت و دام نمای ساختمان بیشتر خواهد شد، همچنین در صورتی که طراحی نمای ساختمان خود را به شرکتی مجرب و مطمئن بسپارید می توانید در هزینه اجرای نمای ساختمان خود را نیز کاهش دهید!

چرا که شرکت های مجرب، برای به وجود آوردن حسن انجام کار خود به شما نقشه های شاپ را نیز ارائه می دهند، به این صورت نحوه اجرا و نوع متریال با استفاده از اعداد و ارقام دقیق مشخص می شود، از این رو در این نوع از نقشه ها ابعاد اصلی متریال نیز مورد بررسی واقع شده و هزینه پرتی مصالح تا ۱۵ درصد کاهش می یابد.

همچنین با بهره گیری از شرکت های معتبر می توانید طراحی نمای ساختمان خود را به شیوه خاص و تک درخواست کنید، به این صورت نمای ساختمان شما در محله و منطقه ی محل پروژه شاخص می شود و ارزش مالی ساختمان تا ۳۰ درصد افزایش می یابد.

به این صورت طراحی نمای ساختمان از ارزش بالایی برخوردار است و می تواند در کاهش هزینه اجرا و بالا بردن ارزش اقتصادی ساختمان شما سودمند باشد، از جمله شرکت های مجرب و معتبر در حیطه طراحی نمای ساختمان می توان به شرکت نما دیزاین اشاره کرد.

این شرکت با بهره گیری از بهترین کادر طراحان خود توانسته همواره مورد تایید کارفرمایان باشد، شما می توانید برای سفارش طراحی نمای ساختمان خود به سایت شرکت نما دیزاین مراجعه کنید.

طراحی نما در انواع کاربری

با پرداخت هزینه طراحی نما از چه خدماتی بهره مند می شوم؟

نحوه ارائه خدمات و نوع خدمات در هر شرکت معماری متفاوت است!

بهتر است قبل از تحویل پروژه و درخواست طراحی نمای ساختمان خود، با شرکت معماری قراردادی فی ما بین بسته شود تا کلیه خدمات، به صورت منعقد شده در دسترس شرکت و کارفرما قرار گیرد، همچنین بهتر است زمان ارائه طراحی نما نیز در قرارداد به صورت کتبی نوشته شده باشد.

شرکت نما دیزاین قبل از عقد قرارداد و طی جلسات و برداشت های اولیه ساختمان، طرحی فرضی از نمای ساختمان شما را به دست می آورد تا بتواند مطابق با خواسته و نوع پروژه شما قرادادی فی مابین را منعقد کند.

از جمله خدمات شرکت نما دیزاین در حیطه طراحی نمای ساختمان می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • نقشه برداری از محل پروژه و موقعیت یابی زمین
  • نقشه‌های نما
  • نقشه‌های الکتریکال
  • نقشه‌های مکانیکال
  • رندر (به میزانی که تمامی جهت‌های نمای ساختمان در طرح دیده شوند.)
  • انیمیشن
  • عکس پاناروما
  • واقعیت مجازی (AR – VR)
  • مشاوره و نظارت بر اجرای نما

همچنین شرکت نما دیزاین می تواند تمامی خدمات طراحی نما را در بازه ی زمانی ۳۰-۲۰ در بالاترین کیفیت و مطابق با خواسته ی کارفرمایان ارائه دهند، این در حالی است که کلیه روند طراحی در هر مرحله به کارفرما گزارش داده می شود تا کارفرمایان از مراحل طراحی نمای ساختمان خود آگاه باشند.

برای اطلاع از نمونه پروژه های شرکت نما دیزاین و سفارش طراحی نمای ساختمان خود می تواند با کلیک بر روی اینجا به سایت این شرکت راجعه کنید.

اخبار مرتبط:
السودانی: پهپادهای ایرانی از عراق به اسرائیل پرتاب نشدند
السودانی: پهپادهای ایرانی از عراق به اسرائیل پرتاب نشدند

محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق گفت: «بر اساس گزارش‌های نظامی که دریافت کرده‌ایم، شواهدی وجود ندارد که موشک یا هواپیمای بدون سرنشینی از عراق پرتاب شده باشد».

از ضررهای عدم استفاده از ایستگاه پمپاژ فاضلاب در ساختمان‌ها چه می‌دانید؟ + قوانین نصب آن
از ضررهای عدم استفاده از ایستگاه پمپاژ فاضلاب در ساختمان‌ها چه می‌دانید؟ + قوانین نصب آن

احداث ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب به عنوان یک اقدام جامع و ضروری در جهت حفظ محیط زیست و بهبود کیفیت زندگی انسان‌ها مطرح است. این سازه‌ها باید با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و با رعایت استانداردهای بهداشتی و محیط زیستی بنا شوند تا اثرات مثبت خود را تا حداکثر برای جوامع مختلف نشان دهند.

دو سایت قوی فروش ایتم درون بازی موبایل
دو سایت قوی فروش ایتم درون بازی موبایل

همیشه سایت هایی بوده اند که در زمینه های مختلف بازی های موبایلی فعال بوده و اقدام به فروش ایتم های درون بازی کرده اند , جدا از بازی کردن بسیار مهم است که شما بتوانید اسکین ها ایتم ها و یا توکن های درون بازی ها را نیز خریداری کنید, برای خرید این نوع ایتم ها مانند جم کلش اف کلنز , خرید سی پی کالاف موبایل , یا وارزون موبایل که به تازگی امده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است